  • 11. Data: 2009-02-28 21:18:35
    Temat: Re: Odpowietrzenie kanalizacji
    Od: "jack" <j...@v...pl>

    > Użytkownik "jack" <j...@v...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Mam dwa piony w domu i odpowietrzenie w kazdym 50 mm. Rura na wyjsciu z domu
    > 110. Dwa lata hula bez zarzutu.
    >
    > Pozdrawiam
    > Tim

    Na szczęscie juz zrobione.Dodam tylko ze nie było łatwo włozyć rurę 50mm w komin
    14x14cm.
    Czy wszyscy murarze stawiają krzywe kominy?????
    pozdro,jack

  • 12. Data: 2009-02-28 21:32:58
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Na szczęscie juz zrobione.Dodam tylko ze nie było łatwo włozyć rurę 50mm w
    > komin
    > 14x14cm.
    > Czy wszyscy murarze stawiają krzywe kominy?????

    Nie wszyscy, ale powinni zostawic otwarty kanal do ktorego jest dostep od
    strony pomieszczenia. Po zmontowaniu kanalizacji taki kanal sie zamurowuje.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2009-03-02 07:41:16
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

    Użytkownik "jack" <j...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Jak w temacie:domek jedno piętrowy ,dwie ubikacje wanna,dwie
> [...]

    Wg przepisów odpowietrzenie głównego pionu musi być prowadzone taką średnicą
    jak pion, czyli zapewne 110mm.
    Odporowadzenie odpowietrzenia do komina wentylacyjngo to typowy błąd w
    sztuce skutkujący smrodem w domu. Póki możesz, uciekaj z tego miejsca.
    Zwężenie odpowietrzenia jest wbrew przepisom, ale jeżeli tak zrobisz i ktoś
    ci to odbierze, to twoja sprawa....
    Chodzi o to aby w przewężeniu rur nie zbierał się metan, który jest lżejszy
    od powietrza i "ciągnie" w górę, a więc we wszelkich przewężeniach będzie
    zalegać w wiekszym stężeniu. Jak coś pierdyknie (np piorun) to ci potem
    kanalizę porozsadza i wywali do domu zawartość syfonów ;)
    --
    Jackare

  • 14. Data: 2009-03-02 09:23:11
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Jackare pisze:

    > Wg przepisów odpowietrzenie głównego pionu musi być prowadzone taką
    > średnicą jak pion, czyli zapewne 110mm.

    W bloku niedawno zaglądałem i odpowietrzenie calego pionu
    od najwyzszego mieszkania (4 kondygnacje) na dach idzie
    ciensza rura 50 mm. Ciąg jak cholera.
    Na moje oko jak grube leci przez fi=110, to gaz pójdzie
    przez fi=50.

    W nowym domu jednorodzinnym tez mam cienkie odpowietrzenia
    na dach. Wicher gna od szamb po dach az huczy.

    Z punktu widzenia fizyki nalezy te rury ocieplic. Dla ciągu
    gazu to równie wazne jak srednica. Nie widze zadnych zagrozen.

    No ale przepis to przepis. A dom jeszcze nie odebrany, jego mac...

    pozdro
    --
    A S

  • 15. Data: 2009-03-02 10:10:41
    Od: "M@tej" <k...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 2 Mar 2009 08:41:16 +0100, "Jackare" <...@s...uk.de.pl> napisal(a):

> [...]
    >zalegać w wiekszym stężeniu. Jak coś pierdyknie (np piorun) to ci potem
    >kanalizę porozsadza i wywali do domu zawartość syfonów ;)

    Skoro jest lzejszy od powietrza, to jezeli juz sie bedzie gromadzil, to
    miejscach gdzie z powodu zlego poprowadzenia odpowietrzenia stworzyl sie
    syfon powietrzny. Moim zdaniem wymog stosowania takiej srednicy
    odpowietrzenia jak srednica pionu ma zapewne zapobiec wysysaniu wody z
    syfonow w przypadku, gdy duza ilosc sciekow plynie calym przekrojem pionu.
    Ale to trzeba by miec chyba w lazience 3 sedesy i jednoczesnie uruchamiac
    spluczki.

    --
    Maciej

  • 16. Data: 2009-03-02 10:18:07
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "M@tej" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Skoro jest lzejszy od powietrza, to jezeli juz sie bedzie gromadzil, to
    > miejscach gdzie z powodu zlego poprowadzenia odpowietrzenia stworzyl sie
    > syfon powietrzny.

    > Maciej

    Nie wyobrażam sobie żeby odpowietrzenie szło na jakimś odcinku poziomo
    a tym bardziej lekko w dół, no ale może są artyści co tak robią

    Pzdr
    J23

  • 17. Data: 2009-03-02 16:31:12
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "Andrzej S." napisał:
    > Z punktu widzenia fizyki nalezy te rury ocieplic. Dla ciągu
    > gazu to równie wazne jak srednica. Nie widze zadnych zagrozen.

    no właśnie widocznie to ocieplenie jest najwiekszym problemem, bo trzeba
    ocieplic całą kanalizację bo inaczej będą mostki termiczne