  • 1. Data: 2011-06-29 19:50:07
    Temat: Odprowadzenie spalin z kotła gazowego c.o.
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Dobry wieczór,

    - w przyszłym roku (albo za 2 lata) przystępuję do generalnego remontu ale w
    najbliższą zimę chciałbym jeszcze grzać, bo w domu mieszkać będzie jedna
    osoba,
    - w tej chwili komin przestał nadawać się do użytku; słaba drożność, rura
    kwasówka tylko na odcinku kanału, źle wykonana czapka = skropliny
    przesiąknęły przez tynk ścian wew. i jest brzydko ;)
    - nie widzę obecnie sensu babrania się samodzielnie z kanałem spalinowym
    tylko po to, aby na wiosnę wymienić dach i kominy, wstawić nową rurę, nowy
    piec, nową instalację, i dlatego wpadłem na pomysł wyprowadzenia spalin z
    piwnicy przez ścianę szczytową budynku.

    Piec w wieku 21 lat, 22 kW, rura fi 130.
    Mam możliwość zbudować to tak:

    - szczyt pieca -> 0,5 m rury w górę i kolano 90 stopni w bok -> rura poziomo
    dł. 2 m -> kolano 90 st. ale tak, że to co wyjdzie z tego kolana jest jakieś
    30 stopni w stosunku do poziomu (rura dochodzi do ściany i przy tej ścianie
    chcę poprowadzić wyżej jakieś 1,5 metra rury) -> kolano 90 stopni w stronę
    ściany -> przejście przez mur gr. 0,5 m pod kątem prostym -> kolano 90 st
    już na zewnątrz i 3-4 metry prosto w górę po ścianie.

    Wyprowadzenie w bok pod kątem ok 30 stopni jest po to, aby odsunąć przejście
    przez mur od okna.
    Nie za dużo tych kątów prostych jak na stary piec z otwartą komorą spalania?
    Czapka na tym piecu ma chyba jakiś wspomagacz ciągu, bo od dołu jest
    rozszerzona z prześwitem do głównej rury. Producent pieca jest niedostępny -
    rzemieślnik zlikwidował firmę. A myślę jeszcze nad redukcją tuż przed
    przejściem przez mur ze 130 do 100 mm.
    Sama piwnica ma sporo nieszczelności, dotąd nie było problemów ale sie
    kurcze zebrało na raz tyle rzeczy...

    U sąsiadów kilka domów dalej jest komin wyprowadzony na zewnątrz
    (podejrzewam, że to tymczas bo całość też w remoncie) ale widać, że to już
    nowoczesny sprzęt - spaliny i powietrze do spalania w jednej rurze.

    Doradzicie, odradzicie?

    --
    M.

  • 2. Data: 2011-06-30 08:51:12
    Temat: Re: Odprowadzenie spalin z kotła gazowego c.o.
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Maciek." <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > (podejrzewam, że to tymczas bo całość też w remoncie) ale widać, że to już
    > nowoczesny sprzęt - spaliny i powietrze do spalania w jednej rurze.

    Odradzę. Przy kotle z palnikiem atmosferycznym taki komin może nie zapewnić
    ciągu a dla tego kotła konieczny do działania jest ciąg kominowy. Czapką
    tego kotła jest odwracacz ciągu - tak się to nazywa. Powinno być w nim lub
    przed nim zabezpieczenie przed cofaniem spalin (czujnik temperatury strujący
    odcięciem gazu do kotła). Zwężka średnicy tylko znacznie pogorszy sprawę. W
    przecietnych zaleceniach producentów do takich kotłów jest ograniczenie do 2
    kolan 90 stopni i nie więcej niż 2 metrów odcinka "poziomego" przed pionowym
    kanałem spalinowym komina. Co innego jest w przypadku kotła z zamkniętą
    komorą spalania (tzw kocioł turbo) - on ma wbudowany wentylator spalin ktory
    zapewnia ciąg i wentylację komory spalania.

    Myślę że Twój problem załatwiłby wentylator wyciągowy na kominie. Poszukaj w
    google pod hasłem wentylator kominowy.
    Inna sprawa jest taka że zgodnie z PB, komin zewnętrzny powinien być
    wykonany wg projektu i na zgłoszenie RB. Komin taki powinien być ocieplony i
    wyposażony w odprowadzenie skroplin bo w innym przypadku będzie Ci zalewać
    kocioł. Przy tych założeniach wychodzi na to że taka inwestycja jak na
    sytuację tymczasową może być mocno nieopłacalna.

    Ale podam ci sposób na uratowanie i umożliwienie dalszej eksploatacji
    Twojego komina IMHO najtańszym i najszybszym sposobem: system alufol. Około
    110 zł za metr bieżący za materiał z robocizną. Praktycznie bezinwazyjnie i
    dosłownie w kilka chwil. Przed zamontowaniem systemu oczywiście dobrze jest
    wykonać solidne czyszczenie komina które poprawi jego drożność.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2011-07-01 19:23:17
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Użytkownik "Jackare" <1...@1...tralala.com> napisał
    > Ale podam ci sposób na uratowanie i umożliwienie dalszej eksploatacji
    > Twojego komina IMHO najtańszym i najszybszym sposobem: system alufol.

    Alufol kojarzę...
    Dzięki za wszystkie wyjaśnienia. Komin w bok przez ścianę odpuszczam. Teraz
    będę miał ciekawsze zajęcie... Parę godzin temu stwierdziłem deszczówkę na
    ścianach kominów pod dachem. Nie wiem jak to napisać, żeby nie wyszło
    niegrzecznie ale... #$%^@$%$%# ***silikon*** puścił w kilku miejscach i
    dlatego się leje przy obróbkach.

    --
    M.

  • 4. Data: 2011-07-01 23:21:48
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    > niegrzecznie ale... #$%^@$%$%# ***silikon*** puścił w kilku miejscach i
    > dlatego się leje przy obróbkach.

    Silikon, czy uszczelniacz dekarski ?

    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2011-07-03 08:34:27
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Maciek." <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > Silikon, czy uszczelniacz dekarski ?

    Może to i uszczelniacz, toto jest czarne. Spróbuję się jeszcze upewnić
    ale... Coś to dla mnie zmienia?

    --
    M.

  • 6. Data: 2011-07-03 09:39:44
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    > Może to i uszczelniacz, toto jest czarne. Spróbuję się jeszcze upewnić
    > ale... Coś to dla mnie zmienia?

    Jak by to był (jest ?) zwykły silikon to miał byś jasne,
    dlaczego nie wytrzymał.

    Pzdr

    JKK

  • 7. Data: 2011-07-04 13:11:30
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Maciek." <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

    albo uszczelniacz kominkowy - też jest czarny