  • 51. Data: 2010-12-18 12:46:06
    Temat: Re: Odśnieżanie :-)
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 18 Dec 2010 11:45:58 +0100, Tadeusz Smal napisał(a):

    > hehe ...to mi pewnie zaraz jak w Hackerach "emacem przez sendmaila"
    > zepsujesz komputer?

    > podejrzewam , że mam większe "pole" niż Ty

    Błędnie podejrzewasz :-)

    > bo dom z ogrodem to 11 000 m.kw w takiej okolicy

    A to mój łogródek i moja chałpa:
    http://img34.imageshack.us/i/hpim1944.jpg/
    Za niom prawie 2 morgi pola i 40 prętów łąki - ale to ino to, co przy
    chałpie, bo 6 mórg lasu za rzekom i 30 mórg ornego po mamusi, co we wianie
    wniesłam, to juz do łobejścia nie lice ;-)

  • 52. Data: 2010-12-18 14:43:59
    Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl>

    > A ja takie do backcountry. Bo do biegówek to trza mieć trasy ubite, a
    > takie
    > mnie nie rajcują.

    A jaka jest różnica?
    Bo mam na oku takie z łuską......

    MK

    PS. Wybaczcie, pouprawiamy sobie przez chwilkę prywatę w kąciku.
    Zawsze to jakieś... uprawy :-)

  • 53. Data: 2010-12-18 16:24:36
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 18 Dec 2010 15:43:59 +0100, Vilar napisał(a):

    > A jaka jest różnica?
    > Bo mam na oku takie z łuską......

    Skoro mają łuskę, to być moze są dobre do BC... ale muszą być szersze od
    biegowych, raczej dłuższe niż zupełnie krótkie, wyraźnie taliowane, raczej
    twardsze niż miękkie (ze wzgl. na łatwiejsze pokonywanie nierówności
    sztywniejszą nartą), musza mieć metalowe krawędzie (biegówki ich nie mają).
    Tu sporo o nartach:
    http://tiny.pl/hw32v

    http://www.skimag.pl/archiwum.php?art=867
    "Dzisiejsze narty BC to zwykle bardzo lekkie konstrukcje, ze stalową
    krawędzią na całej długości, dosyć radykalnie taliowane ( +/- 88/60/78mm) i
    zaopatrzone zwykle w ślizg Waxless (nie wymagają smarowania). Bardzo
    użyteczną cechą tych nart jest łuska na ślizgach nart. Jest to już
    sprawdzone rozwiązanie o sporych zaletach, zwłaszcza, kiedy narciarz
    porusza się w terenie, w którym na przemian następują podejścia i zjazdy -
    a zakładanie i ściąga-nie fok jest nie opłacalne. Zaopatrując się w takie
    narty, raczej warto wybrać model za długi - niż za krótki. Za krótkie narty
    będą co prawda lżejsze, ale będą się zapadać w śniegu, a krawędź będzie
    gorzej pracować w twardym śniegu."

    http://www.sudety.it/index/narty/biegowe
    "Narty BC - Back Country to dość nowy pomysł na poruszanie się w terenie.
    Narty są nadal z wybiciem, ale nieco krótsze i - co ciekawe - taliowane.
    Zjeżdżać na nich można telemarkiem. Często mocowane są do nich wiązania
    typu 3PIN - polegające na systemie 3 bolców wpinających się w specjalną
    podeszwę buta. Ponadto powstają różne inne pomysły "nartopodobne", które
    służą różnym wyspecjalizowanym formom zimowych sportów ekstremalnych. "

    Forum o nartkach:
    http://www.ski2die.pl/forum/viewtopic.php?id=3748

    Więc zanim kupisz, dooobrze poczytaj :-)

  • 54. Data: 2010-12-18 17:38:17
    Od: Witek <j...@p...p.lodz.pl>

    Vilar used his keyboard to write :

    > A jaka jest różnica?
    > Bo mam na oku takie z łuską......
    >
    > MK
    >
    > PS. Wybaczcie, pouprawiamy sobie przez chwilkę prywatę w kąciku.
    > Zawsze to jakieś... uprawy :-)

    Możesz jeszczw pokusiś się o tzw. śladowe - nieco tylko szersze od
    klasycznych biegówek, sztywniejsze i najczęściej z łuską.
    Da sie jeździć na normalnych trasach, choć krokiem łyżwowym jest
    trudniej, da się wjechać w wyższy, sypki śnieg.
    Nie są to BC, ale jeśli wybierasz się poszaleć po lesie czy po polach,
    to spokojnie dadzą rade ;-)
    Natomiast faktycznie są mniej odporne na oszkodzenia kawędzi niż BC i
    to jest główne niebezpieczeństwo.
    Witek

  • 55. Data: 2010-12-20 11:28:35
    Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl>

    Użytkownik "Witek" <j...@p...p.lodz.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > spokojnie dadzą rade ;-)
    > Natomiast faktycznie są mniej odporne na oszkodzenia kawędzi niż BC i to

    Wielkie dzięki Ixi i Witku.....

    MK

  • 56. Data: 2010-12-20 21:12:17
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Źle organizujesz sobie pracę. Tyle JA mogę Ci powiedzieć.

    o zgrozo zdaje sobie z tego sprawę, ale narazie nie widze lepszej
    mozliwosci.

  • 57. Data: 2010-12-20 23:19:07
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 20 Dec 2010 22:12:17 +0100, Michał Gut napisał(a):

    > o zgrozo zdaje sobie z tego sprawę, ale narazie nie widze lepszej
    > mozliwosci.

    Ważne, że wiesz, a to już połowa sukcesu :-)

  • 58. Data: 2010-12-21 06:10:06
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Ważne, że wiesz, a to już połowa sukcesu :-)
    ale dotarcie do konca drugiej polowy to makabra. sama swiadomosc wiele mi
    nie pomaga:)

  • 59. Data: 2010-12-21 08:15:40
    Od: Aicha <b...@t...ja>

    W dniu 2010-12-21 07:10, Michał Gut pisze:

    > ale dotarcie do konca drugiej polowy to makabra. sama swiadomosc wiele
    > mi nie pomaga:)

    Spoko, Ikselka Ci pomoże. Poradzi założyć firmę w domu, zatrudnić zonę
    do pomocy/gotowania i heja.

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 60. Data: 2010-12-21 08:24:15
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Aicha" <b...@t...ja> wrote in message

    > Spoko, Ikselka Ci pomoże. Poradzi założyć firmę w domu, zatrudnić zonę do
    > pomocy/gotowania i heja.

    Nie masz na codzień 24 & more?... :-)))))))))