  • 121. Data: 2017-08-20 22:19:36
    Temat: Re: Odwiert - pompa ciepla - glebokosc
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 20 Aug 2017 12:08:46 +0200, nadir napisał(a):

    > Nawet dobrze ocieplona chałupa nie zapewni CWU z powietrznej pompy przy
    > ujemnych temperaturach. Mój znajomy ma jakąś taką pompę ze zintegrowanym
    > zbiornikiem, i sam zaznacza, że praktycznie od grudnia do połowy marca
    > COP ma w granicach 1.

    Albo jakiś badziew straszny kupił albo ta pompa długo już woła o
    serwisanta. Wiesz co to dokładnie za sprzęt?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 122. Data: 2017-08-20 22:22:42
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 19 Aug 2017 13:55:51 +0200, KIKI napisał(a):

    > Zamiast pompy to bym zrobił piec wszystkopalny.

    Gdyby miał ochotę na etat palacza, to zapewne od razu by taki zainstalował.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 123. Data: 2017-08-21 00:13:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 20 sierpnia 2017 22:22:15 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:
    > Gdyby miał ochotę na etat palacza, to zapewne od razu by taki zainstalował.

    Ochotę czy nie ochotę, raczej opłacalność bycia palaczem.
    Mój teściu np. jest najdroższym palaczem w całym powiecie (tak przypuszczam),
    robociznę jego w sezonie grzewczym wyceniłem na 10 tys. zł.
    Zgodził się nawet z wyceną, ale nie przejmuje się i dalej pali ;P

    L.

  • 124. Data: 2017-08-21 00:15:31
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Czasem w delegacjach spedzam 20 dni w miesiacu i wiecej spie w hotelach
    niz w domu. Zona tez dlugo pracuje i nie wiem kto mialby obslugiwac
    piec. Do tego nie chce balaganu, kurzu, popiolu itp. Ma byc cieplo i
    wygodnie:) Palacza na etacie nie przewiduje.
    Piotr

  • 125. Data: 2017-08-21 00:26:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

> [...]
    > robociznę jego w sezonie grzewczym wyceniłem na 10 tys. zł.
    > Zgodził się nawet z wyceną, ale nie przejmuje się i dalej pali ;P

    Panie, to jest nałóg. Od nałogu uciec nie tak łatwo.

    Jarek

    --
    Pani kierowniczko, ja to wszystko rozumiem. Ja rozumiem, że wam jest
    zimno, ale jak jest zima to musi być zimno! Tak? Pani kierowniczko,

  • 126. Data: 2017-08-21 00:58:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To po co wam dom z ktorego nie bedziecie korzystali?

  • 127. Data: 2017-08-21 08:32:56
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Panie, to jest nałóg. Od nałogu uciec nie tak łatwo.

    Raczej przyzwyczajenie, a przyzwyczajenie jest drugą
    naturą człowieka, jak mawiali starożytni Egipcjanie,
    budując kolejną piramidę, panocku.

  • 128. Data: 2017-08-21 13:59:04
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-08-20 o 22:19, Borys Pogoreło pisze:

    > Albo jakiś badziew straszny kupił albo ta pompa długo już woła o
    > serwisanta. Wiesz co to dokładnie za sprzęt?

    Nie wiem dokładnie co za firma i model.
    Ale co w/c Ciebie nie jest badziewiem?
    Widzę taką na przykład pompę:
    http://allegro.pl/pompa-ciepla-kospel-hpi-4kw-woda-p
    owietrze-c-w-u-i6813899146.html
    i do parametrów A7/W45 ma COP 2,5 dla niższych temperatur parametry nie
    są podane ale nie zdziwiłbym się gdyby przy zerze i poniżej COP był na
    poziome 1.
    Tu inna pompa:
    http://allegro.pl/pompa-ciepla-powietrze-woda-do-c-w
    -u-200l-i6879960553.html
    chwalą się, że przy -20 ma COP wyższy niż 2,65.
    I komu tu wierzyć?
    Reklamom czy sąsiadowi?

  • 129. Data: 2017-08-21 22:14:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 sierpnia 2017 13:59:08 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > Ale co w/c Ciebie nie jest badziewiem?

    Że się wtrącę.
    Np. Daikin Altherma:

    http://allegro.pl/pompa-ciepla-daikin-altherma-lt-eh
    bh08cb3v-8-0kw-i6915654480.html

    > Widzę taką na przykład pompę:
    > http://allegro.pl/pompa-ciepla-kospel-hpi-4kw-woda-p
    owietrze-c-w-u-i6813899146.html

    To jest pompa basenowa ;) No dobra, można jej używać do grzania CWU także
    zimą ale parametry będzie miała b. słabe.

> [...]
    > http://allegro.pl/pompa-ciepla-powietrze-woda-do-c-w
    -u-200l-i6879960553.html
    > chwalą się, że przy -20 ma COP wyższy niż 2,65.

    Lepiej sprawdź co to ma sąsiad za model, bo przypuszczam, że kupił pompę
    basenową do grzania basenu w lato :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 130. Data: 2017-08-21 23:09:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-08-21 o 22:14, Adam Sz. pisze:

    > Że się wtrącę. Np. Daikin Altherma:
    >
    > http://allegro.pl/pompa-ciepla-daikin-altherma-lt-eh
    bh08cb3v-8-0kw-i6915654480.html

    I to jest ta taniocha, za prawie 23 tys?

    > To jest pompa basenowa ;) No dobra, można jej używać do grzania CWU
    > także zimą ale parametry będzie miała b. słabe.

    Jak basenowa skoro jak byk napisali, że do CWU? Poza tym, kto grzeje
    basen basen do 45 stopni?

    > Lepiej sprawdź co to ma sąsiad za model, bo przypuszczam, że kupił
    > pompę basenową do grzania basenu w lato :) pozdr.

    Widziałeś Ty pompę ciepła powietrze-woda, do grzania basenu,
    zintegrowaną ze zbiornikiem? Bo coś takiego widziałem u sąsiada,
    zbiornik na oko wygląda na 100-150 litrów.
    Poza tym, co za różnica co on tama ma? Niech się raczej wypowie ktoś z
    tej grupy jak sprawuje się zimą u niego pompa powietrze-woda. Bo foldery
    i reklamówki producentów to ja znam, i jak czytam i słucham to wygląda
    to tak jak sprawność 107% kotłów gazowych.