  • 41. Data: 2016-05-18 13:07:12
    Temat: Re: Odzysk deszczowki
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-05-16 o 08:52, Myjk pisze:

    > Z polityków znajomych to mam tylko sąsiadów z... pisu.

    Współczuję.

  • 42. Data: 2016-05-18 13:09:08
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-05-16 o 10:03, Budyń pisze:

    > najpierw musi o sciekach/deszczówce/oknach, inaczej z nim nie gadamy :)

    Zatem i ja się włączę w tą dyskusję.
    W rządzie to dopiero mamy "SZAMBO".
    Jakby co, zacząłem o ściekach.

    > a tak w ogóle to na upalne dni na zewnątrz okna dachodego mozna by naciągnąć
    kawałek płótna z jakąś gumką. Będzie dosc jasno i zatrzyma 95% ciepła. No i bedzie
    prawie za darmo.

    A propos szamb i zbiorników na deszczówkę. Znaną rzeczą jest, że są to
    wylęgarnie komarów. Znalazłem w necie środki do zabezpieczania takich
    zbiorników przed komarami. Są to środki na bazie olejów silikonowych,
    które tworząc cienki "film" silikonowy na powierzchni wody. Ten "film"
    sprawia, że komary próbując się przez niego przedostać giną.
    Czy ktoś z Was miał już okazję stosować takie "cudo"?

  • 43. Data: 2016-05-20 22:36:15
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-05-16 o 10:58, gobo pisze:
    > Hej,
    > Deszczowke do zmywarki odpuszczam, bo nie chce jej uzdatniac.
    > Do prania za to podobno nadaje sie doskonale. Woda jest miekka, do tego
    > nie osadza sie zaden kamien. Zuzywa sie mniej detergentow. Czytam caly
    > czas o systemach do gromadzenia i wykorzystaniu deszczowki i
    > przeznaczenie tej wody do prania to standard.
    Mam zrobioną instalację deszczówki do podlewanaia ogrodu i widze jaka ta
    woda jest, po 1, czarna, szczególnie w zimie, tyle syfu lata w
    powietrzu, po drugie śmieci, sporo tego, pyłki, liscie, owady.
    Tak jak Ty miałem zamiar używać jej także do spłukiwania kibli, zrobiłem
    osobną instalację ale na "chwilę" ja podłączyłem do zimnej wody bo
    deszczówi nie miałem skończonej, jak zobaczyłem co w deszczówce plywa to
    mi przeszło, tym bardziej że spłuczka to dość delikatny mechanizm.
    Tobie podobnie radzę, potencjalne zyski są małe a problemy duże, mam
    wodę ze studni i używam fitrów i wiem ile z nimi jest problemów.

    --
    Pozdr

    Janusz_K