  • 11. Data: 2014-02-10 23:37:56
    Temat: Re: Oferta na solary dla domku jednorodzinnego
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości
    news:52f95289$0$2224$65785112@news.neostrada.pl...

    > Pisałeś o konstrukcji parabolicznej śledzącej słońce. Rozumiem, że
    > promienie słoneczne skupiają się na jakimś wymienniku.
    > Zainteresował mnie ten koniec instalacji.

    aaaa - zwykła rura solarna próżniowa. Całe 36zł/szt kosztuje a potrzebuję
    4szt - tyle moge dać ;)

    b.

  • 12. Data: 2014-02-11 09:30:20
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-10 22:44, Lisciasty pisze:

    > Wygląda to na razie w ten sposób, więcej info na razie brak:
    >
    > http://lisciasty.firehost.pl/solar.pdf

    już na pierwszy rzut oka widać, że to woodoo, nic więcej. 30 kafli za
    parę rurek, baniak i kapkę elektroniki?

    Nie daj się nabrać. Weź przykład z Budynia - prosta konstrukcja za
    ułamek tej kwoty da tylko nieznacznie gorszy efekt a zwróci się w 2 lata
    a nie w 200.

    --
    MN

  • 13. Data: 2014-02-11 10:33:32
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-02-10 22:44, Lisciasty pisze:

    > Wygląda to na razie w ten sposób, więcej info na razie brak:
    >
    > http://lisciasty.firehost.pl/solar.pdf

    To jakas bzdura.
    Na poczatku ulotki mamy slowo pisane o zestawie kolektorow plaskich i
    powierzchni ~14m^2, a w tabelce 6szt. po 16 rur. To w koncu jakie one
    sa? Pytanie nie jest banalne, bo baniak 300 litrow dla 14m^2 powierzchni
    absorbera to z lekka tak blisko trzy razy za maly. Podejrzewam, ze kant
    polega na tym, ze kolo podaje powierzchnie brutto kolektora prozniowego,
    w ktorym powierzchnia czynna absorbera to w przyblizeniu jakies
    1,5m^2/kolektor, co daje lacznie 9m^2 dla 6 kolektorow, a nie 14m^2. Ale
    i te 9m^2 dla sprawnego kolektora to jakos ciagle za duzo do baniaka 300
    litrow, zakladajac wylacznie ogrzewanie CO. Jakos nie zakladam, ze ktos
    zechce przy pomocy tego ogrzewac dom kaloryferami.

    Tu masz cos co dziala i jest wlasciwie dobrane.

    http://allegro.pl/zestaw-solarny-hewalex-3-tlp-300-i
    3927189360.html

    Bez laski dycha zostaje.
    Nie linkuje tego w celach reklamowych, a wylacznie edukacyjnych. Prawde
    mowiac szkoda byloby mi miejsca gdzie kolwiek na szesc szkaradnych
    kolektorow w takiej cenie. To nie ma chyba szans sie zwrocic. Pytanie od
    ktorego nalezy zaczac, ile teraz kosztuje ogrzewanie wody?

    Pozdro.. TK

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 14. Data: 2014-02-11 10:47:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 lutego 2014 10:33:32 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > litrow, zakladajac wylacznie ogrzewanie CO.
    CWU chyba chciałesś napisać;)

    > Pytanie od ktorego nalezy zaczac, ile teraz kosztuje ogrzewanie wody?

    Myślałem że już unsubscribe z pl.misc.budowanie zrobiłeś;)

  • 15. Data: 2014-02-11 10:58:00
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Twierdzą, że:
    > od kwietnia do października oszczędność cwu 100%
    > od listopada do marca oszczędność cwu+co 40%.

    Zgrubnie liczac to zanim zacznie to sie zwracac to trzeba bedzie
    wymieniac na nowe.
    U mnie to by sie nigdy nie zwrocilo. Dziennie zuzywam na cwu 0,5 - 1m3 gazu.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 16. Data: 2014-02-11 10:59:07
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-02-11 10:47, Kris pisze:
    > CWU chyba chciałesś napisać;)

    Tak dokladnie. CWU. :-)

    > Myślałem że już unsubscribe z pl.misc.budowanie zrobiłeś;)

    A nie, ale o dupie Marynie nie mam czasu gadac.
    Wiesz, to juz pare lat na grupie tak jak Ty. Ile razy mozna sie
    przekonywac o oczywistych sprawach? :-)

    Pozdrowionka dla Krisa.

    TK

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 17. Data: 2014-02-11 12:23:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 lutego 2014 10:33:32 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Tu masz cos co dziala i jest wlasciwie dobrane.
> [...]
    Ale bank dotacji nie dostanie;)
    jeszcze sa opcje dogadania się z instalatorem, zakup np tych solarów które
    podlinkowałes i odpowiednie faktury na robociznę.
    Trochę można wtedy ugrać ale to opcja dla tych co "szampana nie piją";)

  • 18. Data: 2014-02-11 12:53:14
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-11 12:23, Kris pisze:
    3927189360.html

    > Ale bank dotacji nie dostanie;)

    O, to, to. Urzędasy sobie wymyśliły (pod dyktando bankierów) jak
    legalnie defraudować kasę z podatków i przelewać ją bankom. Wszystkie te
    "programy" mają jakąś dziwną właściwość, że korzystają na nich wyłącznie
    banki. Precz z preczem!

    --
    MN

  • 19. Data: 2014-02-11 13:15:38
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    3927189360.html
    > Ale bank dotacji nie dostanie;)

    No to juz przykro mi. Jesli pytacz zgodnie z sumieniem wybiera opcje ze
    wsparciem bankow to faktycznie nie jest to dobra propozycja.

    Pozdro.. TK

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 20. Data: 2014-02-11 14:29:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 lutego 2014 12:23:51 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Trochę można wtedy ugrać ale to opcja dla tych co "szampana nie piją";)

    "szampana piją" miało być
    Bo "kto nie ryzykuje nie pije szampana";)