  • 21. Data: 2014-02-11 23:01:59
    Temat: Re: Oferta na solary dla domku jednorodzinnego
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-02-11 14:29, Kris pisze:
    > "szampana piją" miało być
    > Bo "kto nie ryzykuje nie pije szampana";)

    A wiesz Kris, ze moj super telefon sie rozlatuje...
    No i czuje sie jak dziecko w lesie, bo Adam mowil, ze Sony Z taki super
    duper, tylko po chu on taki wielki?
    No nic to tylko w nawiazaniu do dyskusji co lepsze laptop czy telefon.

    Pozdrowionka.. TK

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 22. Data: 2014-02-12 09:49:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 lutego 2014 10:33:32 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > http://allegro.pl/zestaw-solarny-hewalex-3-tlp-300-i
    3927189360.html
    > Bez laski dycha zostaje.
    "Przed dotacją" wycenili autorowi solary na prawie 33tys
    Podlinkowany przez Ciebie zestaw kosztuje ok 8tys.
    Dojdzie montaż, bądźmy rozrzutni i doliczmy 2tys. Razem 10tys. vs 32,7tys.;)
    Kurcze o co tu chodzi? Cena pewnie celowo zawyżona aby dotacje większą wyrwać

  • 23. Data: 2014-02-12 09:58:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 lutego 2014 21:06:41 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > 14m2 czego? weź to sprawdz albo linke do reklamówki daj.
    14m2 musi byc bo to do dotacji pewnie jest a dotacja jest od m2 kolektora więc im
    więcej m2 tym większa dotacja;)
    A że baniak do tego 300litrów tylko i klient będzie miał kłopot to juz nie problem
    sprzedawcy/instalatora;)

    http://www.nfosigw.gov.pl/srodki-krajowe/programy/do
    platy-do-kredytow-na-kolektory-sloneczne/informacje-
    o-programie/
    patrz załaczanik pdf

    "3) wysokosc kredytu z dotacja wynosi do 100% kosztów kwalifikowanych
    przedsiewziecia, z zastrzeeniem, e jednostkowy koszt kwalifikowany przedsiewziecia
    nie może przekroczyc 2 250 zł/m2 powierzchni apertury kolektora;"

  • 24. Data: 2014-02-12 10:45:29
    Od: r...@g...com

    W dniu poniedziałek, 10 lutego 2014 14:33:30 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:
    > Chałupa rodziców: 200m2 pow. użytkowej,
    >
    > ocieplona tak sobie, opalana olejem, kalafiory,
    >
    > poddasze nieużytkowe. Roczne koszty jakieś 6,5 tys. PLN.
    >
    > Pojawił się Mietek z firmy solarnej i zapodał taką ofertę:
    >

    > 6 paneli próżniowych, łączna powierzchnia 14,5m2, zestaw
    >
    > maneli, zbiornik, płyn, regulator, montaż.
    >

    > Koszt :
    >
    > - przed dotacją 32,7k
    >
    > - wysokość dotacji 14,7k
    >
    > - cena brutto z montażem 18k.
    >

    > Twierdzą, że:
    >
    > od kwietnia do października oszczędność cwu 100%
    >
    > od listopada do marca oszczędność cwu+co 40%.

> [...]

    za 20k można kupić pompę ciepła powietrze-woda, która będzie faktycznie działać cały
    rok. A wiosną i jesienią może być jedynym źródłem CWU i ogrzewania!

  • 25. Data: 2014-02-12 11:28:11
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-02-12 09:49, Kris pisze:
> [...]
    > Kurcze o co tu chodzi? Cena pewnie celowo zawyżona aby dotacje większą wyrwać

    To taka polska polityka jakas, ktora uczy, ze jak do Ciebie ktos dzwoni
    zeby Ci dobrze zrobic i nie jest to okoliczna cora koryntu to napewno
    chce Cie okrasc.
    Ale skoro to dziala to znaczy, ze jeleni nie brakuje.

    Pozdro.. TK

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 26. Data: 2014-02-12 11:31:04
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-02-12 10:45, r...@g...com pisze:

    > za 20k można kupić pompę ciepła powietrze-woda, która będzie faktycznie działać
    cały rok. A wiosną i jesienią może być jedynym źródłem CWU i ogrzewania!

    20 vs 10 to 100% roznicy i skad zalozenie, ze solary nie dzialaja caly rok?

    Pozdro.. TK

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 27. Data: 2014-02-12 11:33:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 12 Feb 2014 00:49:41 -0800 osobnik zwany Kris napisał:

> [...]
    > doliczmy 2tys. Razem 10tys. vs 32,7tys.;) Kurcze o co tu chodzi? Cena
    > pewnie celowo zawyżona aby dotacje większą wyrwać

    oczywiście, że tak. To prosty myk jest. Klient płaci tyle samo albo
    minimalnie mniej a dotację zgarnia instalator

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 28. Data: 2014-02-12 13:25:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 12 lutego 2014 11:33:00 UTC+1 użytkownik masti napisał:
    > oczywiście, że tak. To prosty myk jest. Klient płaci tyle samo albo
    > minimalnie mniej a dotację zgarnia instalator
    Minimalnie mniej to bym zrozumiał ale w opisywanym przypadku płaci 10tys więcej za
    sprzet+ koszty kredytu bankowego pod dotacje.

  • 29. Data: 2014-02-12 13:28:55
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-12 11:31, Maniek4 pisze:

    > 20 vs 10 to 100% roznicy i skad zalozenie, ze solary nie dzialaja caly rok?

    A działają? Jakim cudem, skoro w pochmurny dzień słońce daje 80W/m2. A
    pochmurnych dni zimą mamy zatrzęsienie.

    --
    MN

  • 30. Data: 2014-02-12 17:41:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 12 lutego 2014 11:31:04 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > 20 vs 10 to 100% roznicy i skad zalozenie, ze solary nie dzialaja caly rok?

    Dzialaja, tylko jak :) Przeprowadzilem fachowa analize i na podstawie wielu
    danych (nie bede teraz opisywal - zabrakloby miejsca na serwerach) pokaze
    tylko jaki wyszedl mi wniosek:

    http://szyna.civ.pl/profesjonalna_analiza.png

    Tyle w temacie :D Oczywiscie mowa o CO+CWU, bo liczenie zapotrzebowania
    energii dla samego CWU ma taki sam sens jak porownywanie COPow solar VS
    pompa w sloneczny lipcowy dzien - czyli bez sensu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.