  • 41. Data: 2014-02-13 08:03:18
    Temat: Re: Oferta na solary dla domku jednorodzinnego
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-12 22:10, k...@g...com pisze:

    > Czy mógłbyś jeszcze raz ze zrozumieniem przeczytać co napisałem i jeszcze raz się
    do tego ustosunkować. Obiecuję że wyjaśnię wszystkie Twoje wątpliwości.

    W sensie, że mam nie zwracać uwagi na błędy ortograficzne?

    --
    MN

  • 42. Data: 2014-02-13 09:23:45
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-02-13 07:59, Marcin N pisze:

    > Obawiam się, że nie można mówić o kilowatach. Skoro pochmurny dzień daje
    > z 10 m2 niecały 1 kW to gdzie te zaoszczędzone kW (w liczbie mnogiej)?

    Twoje zalozenia sa nieprecyzyjne. Nie wiem co znaczy pochmurny dzien wg.
    Ciebie skoro z 10m^2 uzyskuje sie 1 kW (mocy chwilowej?). Napewno w
    sloneczny dzien uzyskuje sie 15 i wiecej kWh w ciagu dnia z troche
    wiecej jak 5 m^2.

    Pozdro.. TK

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 43. Data: 2014-02-13 09:40:11
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-02-13 00:41, Adam pisze:

    > Kupisz 12kW to da 12kW, nawet jak wulkan wybuchnie i niebo zasloni ;)
    > A solar da 12kW ale kWh przez cala dobe ;)

    Ja nie bardzo wiem o co Ci chodzi. Kupie pompe 12 to da 12. Pewnie, ze
    da - zima copem=1, tylko nie jestem pewny czy o to chodzi.

    > Wszystko licze. A ta moc to rzeczywiscie szczegolnie uciazliwa - moja
    > pompa bierze mniej pradu niz czajnik elektryczny :D Przy grzaniu CWU 2kW.
    > Przy grzaniu CO 1,5-1,8kW. Mozna zasilic z gniazdka w pokoju cienkim
    > przedluzaczem.

    Super. Nic tylko pozazdroscic - jak zwykle. No to jaki masz ten
    przydzial mocy? Ile wzial instalator za podlaczenie i napelnienie?

    > No wlasnie taka ze solar Ci CO nie ogrzeje w zimie, a pompa tak.
    > Kupowanie solara na zime to jak kupowanie roweru na zime zeby jezdzic do
    > pracy - po prostu nonsens :D

    Z wiekiem coraz wieksze brednie piszesz chu wie po co. Kto komu
    proponuje kupowac solara na zime? Kazdy cwiercinteligent wie, ze zima
    dla solara to najgorszy okres, ktorego w zasadzie wogole sie nie
    analizuje. Sek w tym, ze zestaw kosztuje wiecej niz polowe mniej niz ta
    Twoja pompa. Jaki jest inny sens porownywania tego?

    Pozdro.. TK

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 44. Data: 2014-02-13 09:57:57
    Od: w...@g...com

    gdzie mieszkam raptem było kilkanaście dni bardzo zimno. Przy takich warunkach według
    mnie optymalne było by grzanie podłogówką napędzaną pompą ciepła powietrze woda. A na
    zimne dni jakieś rozwiązanie awaryjne. Jak bym miał to robić nisko budżetowo to nie
    kupował bym pompy co na niej napisane że do CO i że jest super hiper. Tylko kupił bym
    tanią pompę do grzania wody w basenie. To takie same pompy z takim samym czynnikiem.
    W nich jest w tej chwili najlepszy stosunek jakości do ceny. Nawet jak by w nich
    wychodził średniorocznie COP na poziomie 2 to przy dwóch taryfach było by sporo
    taniej niż gazem.

    Zgadzam się z tym.
    W tym roku było paręnaście dni, gdzie temp w nocy < -10stopni. I być może zamiast
    taniej do basenu kupić tanią chińską. W najmrożniejsze dni potrzebne dodatkowe źródło
    (np. kominek z płaszczem), bo wtedy pompa faktycznie by ekonomicznie pociągnęła po
    kieszeni.
    To rozwiązanie do zastanowienia zwłaszcza dla kogoś, kto nie ma gazu ziemnego - czyli
    np. dla mnie.

    pzdr
    Bogdan

  • 45. Data: 2014-02-13 23:08:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 13 lutego 2014 09:23:45 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > Ciebie skoro z 10m^2 uzyskuje sie 1 kW (mocy chwilowej?). Napewno w
    > sloneczny dzien uzyskuje sie 15 i wiecej kWh w ciagu dnia z troche

    Przypuszczam ze dom rodzicow autora zjada te 120-150kWh / dobe, wiec 15kWh
    to jakby tylko 10% zapotrzebowania i to w sloneczny (!) dzien zimowy.
    Gdzie obiecywane przez instalatora 40% oszczednosci? :-)) Moj wykres
    prawde mowi :D Jak srednio w zime mu te solary wygeneruja 5% zapotrzebowania
    na CO+CWU to bedzie sukces. Kompletnie nieoplacalny interes :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 46. Data: 2014-02-13 23:12:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 13 lutego 2014 09:40:11 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Ja nie bardzo wiem o co Ci chodzi. Kupie pompe 12 to da 12. Pewnie, ze
    > da - zima copem=1, tylko nie jestem pewny czy o to chodzi.

    Mamy tu przeciez na grupie kolege co grzeje pompa powietrzna dom i jego
    wyniki sa bardzo zblizone do moich, gdzie ja grzeje gruntowa :)

    > Super. Nic tylko pozazdroscic - jak zwykle. No to jaki masz ten
    > przydzial mocy? Ile wzial instalator za podlaczenie i napelnienie?

    Ja mam 17kW ale co to ma do rzeczy? Chcialem 25A miec zabezpieczenia
    i tyle mam. Jakos 2k pln za to zaplacilem w sumie. Obojetnie czym bym
    nie grzal i tak bym tyle zaplacil :D Bo sam piec w kuchni to z 9kW
    zje na maksimum.

    > Z wiekiem coraz wieksze brednie piszesz chu wie po co. Kto komu
    > proponuje kupowac solara na zime?

    A Ty czytasz w ogole to co inni pisza czy po prostu szukasz fragmentow
    do ktorych bys sie mogl przypierniczyc ? :-)

    Cytuje post autora watku (Lisciastego):

    "od listopada do marca oszczędność cwu+co 40%. "

    Jak od listopada do marca u Ciebie nie ma zimy to mieszkasz chyba
    w innym rejonie swiata :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 47. Data: 2014-02-14 10:31:11
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-02-13 23:08, Adam pisze:

> [...]
    > prawde mowi :D Jak srednio w zime mu te solary wygeneruja 5% zapotrzebowania
    > na CO+CWU to bedzie sukces. Kompletnie nieoplacalny interes :-)

    Do tego stara chalupa, wiec o podlogowce nie ma mowy. To jest przewal i
    tyle. Na zasadzie przychodzi do domu akwizytor zeby kogos zlupic.

    Pozdro.. TK

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 48. Data: 2014-02-14 11:01:34
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-02-13 23:12, Adam pisze:

    > Mamy tu przeciez na grupie kolege co grzeje pompa powietrzna dom i jego
    > wyniki sa bardzo zblizone do moich, gdzie ja grzeje gruntowa :)

    Czyli lipa z ta gruntowa.

    > Ja mam 17kW ale co to ma do rzeczy?

    Bo ja mam 7kW i w stosunku do Ciebie kilkanascie setek w kieszeni za
    przydzial mocy. To jest po prostu koszt dodatkowy, lub jak kto woli
    fanaberia posiadania wiekszego zabezpieczenia bo cos tam, nigdy z tego
    nie korzystajac.

    A co Ty napisales?:

    "No wlasnie taka ze solar Ci CO nie ogrzeje w zimie, a pompa tak.
    Kupowanie solara na zime to jak kupowanie roweru na zime zeby jezdzic do
    pracy - po prostu nonsens :D"

    I to jest prawda dosc oczywista, tylko ze solary kupuje sie jednak
    glownie do grzania CWU od wiosny do jesieni. Jakis tam zysk zima to
    dodatkowy bonus, o ile da sie to wykorzystac. Sam instalator oszust
    zapewnia pokrycie (nie chce mi sie juz tego sprawdzac) blisko 100% o
    czym po prostu nie wspomniales. Deprecjonujesz sens opierajac sie
    wylacznie na okresie zimowym co jest manipulacja, lub prawda ale nie cala.
    Co do samego przykladu z poczatku dyskusji to od poczatku mi sie nie
    podobal. Niescislosci na dzien dobry i ceny jak za zloto. Bez wdawania
    sie w szczegoly widac, ze to walek i nic wiecej.

    Pozdro.. TK

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 49. Data: 2014-02-14 23:50:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 14 lutego 2014 11:01:34 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Czyli lipa z ta gruntowa.

    No nie do konca - gruntowa jest tansza, ze 2 x wytrzymalsza (pracuje
    w praktycznie non stop stalych warunkach), nie ma elementow mechanicznych
    na zewnatrz (takich jak wentylator), nie buczy i huczy, nie zamarza,
    nie rdzewieje i nie szpeci elewacji. No i wszystko zalezy od zimy -
    jak przywali -20 przez 3 tygodnie to po kieszeni powietrzna pompa skubnie.
    Tegoroczna zima to smiech - smiem twierdzic ze powietrzna przy takiej zimie
    jak ta jest oszczedniejsza od gruntowej :-)

    > Bo ja mam 7kW i w stosunku do Ciebie kilkanascie setek w kieszeni za

    To jakie masz zabezpieczenia? 10A? :) Ja nawet nie myslalem o nizszym
    niz 25A - spawarki uzywasz i nic nie wywala? Zreszta tak jak pisalem
    wczesniej - pompa bierze 2kW wiec jej wplyw na koszt przylacza to maksimum
    ~230 pln (placilem bodaj 115 pln / kW).

    > przydzial mocy. To jest po prostu koszt dodatkowy, lub jak kto woli
    > fanaberia posiadania wiekszego zabezpieczenia bo cos tam, nigdy z tego
    > nie korzystajac.

    Piec w kuchni jak wlacze wszystko bieze chyba 9 czy 10kW.
    To juz by te 7kW zabraklo..:)

    > dodatkowy bonus, o ile da sie to wykorzystac. Sam instalator oszust
    > zapewnia pokrycie (nie chce mi sie juz tego sprawdzac) blisko 100% o
    > czym po prostu nie wspomniales. Deprecjonujesz sens opierajac sie

    OK zapewnia w lato 100% pokrycia CWU.

    Zaloze sie ze dom jego rodzicow zuzywa te 25 tys kWh na CO i jakies 3 tys
    kWh na CWU. Z czego okres gdzie solar pokrywa 100% CWU to pewnie ze 2 tys
    kWh. Widzisz o jakiej skali Ty w ogole piszesz? ;) Wydawac 18k zeby pokryc
    sobie niewielki procent calosciowego zuzycia? :-)

    Porownajmy mniej wiecej ile zyskaja rodzice na instalacji tych solarow, a
    ile na pompie ciepla?

    Solary zapewnia ok.. 20% obecnego zapotrzebowania na energie (licze na wyrost),
    czyli beda placic zamiast 6500 - 5200 pln.

    Pompa ciepla nawet z lipnym COPem2 w stosunku do oleju opalowego da polowe
    tansze ogrzewanie czyli zamiast 6500 bedzie placil 3250 pln. Wiec na chu* tu
    komu "darmowa" energia z solara skoro pompa za te same pieniadze pozwoli
    1950 pln na sezon zostawic w kieszeni? :)

    Ale pewnie - mozesz udowadniac ze solary sa lepsze bo maja COP 200, a pompa
    tylko 2. Tylko jak widac nie przeklada sie to nijak na rachunki :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 50. Data: 2014-02-15 01:02:21
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 14 lutego 2014 23:50:33 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >

    > Ale pewnie - mozesz udowadniac ze solary sa lepsze bo maja COP 200, a pompa
    >
    > tylko 2. Tylko jak widac nie przeklada sie to nijak na rachunki :D

    Całkowicie się z Tobą zgadzam i dlatego grzeję pompą ciepła wykorzystując w części
    ugrzane powietrze z wentylacji i ciepłą wodę po kąpaniu. Beż żadnego pierdolenia się
    jak by nie liczyć kilowatogodzina ciepła wychodzi mnie po jakieś 20 groszy lub trochę
    mniej. System działa i jest całkowicie przewidywalny.