  • 61. Data: 2015-02-22 17:57:59
    Temat: Re: Ogniwa solarne
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5e8b3297-aa78-400f-9ba3-63ca4998771d@go
    oglegroups.com...

    > to tylko kwestia wymienników ciepła - mozna oddac ciepło powietrzem też.
    > Ale poniewaz wode uzytkowa tez trzeba nagrzac to musialyby byc dwa
    > wymienniki, dla wody i dla powietrza.

    A jaki rodzaj ciepła (w sensie nośnika energii) produkuje taka pompa, że
    trzeba je wymieniać tak czy tak?

  • 62. Data: 2015-02-22 18:03:39
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 22 lutego 2015 17:57:58 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:
    > Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > A jaki rodzaj ciepła (w sensie nośnika energii) produkuje taka pompa, że
    > trzeba je wymieniać tak czy tak?

    Ten sam co lodówka na kratce z tyłu.

  • 63. Data: 2015-02-22 19:09:38
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 22 lutego 2015 17:35:09 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:

    > Tyle kosztowała pompa ciepła?

    Nie, tyle proponuje Uzytkownik na poletko wierzby wielkosci 1ha :)
    Pompa z wymiennikiem kosztowala ~22k :)

    > A tak BTW: - czy pompa może współdziałać z ogrzewaniem nadmuchowym, czy
    > tylko wodę potrafi podgrzać?

    Moze ale bedzie dzialac z niska sprawnoscia, bo ogrzewanie nadmuchowe raczej
    wymaga wyzszych temperatur na zasilaniu. A im wyzsze zasilanie tym nizsza
    sprawnosc pompy.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 64. Data: 2015-02-22 21:06:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    Wierzba to całkiem opłacalny biznes. Piszecie co piszecie i rację macie, ale ja km
    dalej mam sąsiada który z tego žyje. I Wy tu liczycie koszty, nakłady itp a
    zapomnieliście o jednym: dopłaty z UE.?

  • 65. Data: 2015-02-22 21:18:06
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2015 o 21:06 Kris <k...@g...com> pisze:

    > Wierzba to całkiem opłacalny biznes. Piszecie co piszecie i rację macie,
    > ale ja km dalej mam sąsiada który z tego žyje. I Wy tu liczycie koszty,
    > nakłady itp a zapomnieliście o jednym: dopłaty z UE.?

    To samo miałem napisać. Jeszcze lepszym biznesem są "plantacje" orzecha
    włoskiego zakładane od nowa co 4 lata :-)
    Dopłaty z UE zepsuły wszystko co było do zepsucia.

    TG

  • 66. Data: 2015-02-22 21:23:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    "Dziesięć przykazań ma 279 słów.
    Deklaracja Niepodległości Stanów Zjednoczonych 300 słów
    Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie przewozu cukierków karmelkowych 25 911 słów."
    Podobno bo nie sporawdzałem.

  • 67. Data: 2015-02-22 22:25:06
    Od: k...@g...com

    Laskowy bije na łeb włoskiego. Znam kogoś kto zasiał laskowego. Mówił ze chłopy za
    wariata go mieli bo tam zawsze zboże i kartofle. Śmiałem się z niego ze wiewiórki z
    całej gminy się u niego stołują. Fakt że kilka lat się czeka. Ale w drugim roku po
    tym jak zbiór zrobił się opłacalny mówił że odrobił te kilka lat jak by kartofle
    uprawiał.