  • 21. Data: 2012-07-23 20:12:15
    Temat: Re: Ogrody działkowe.
    Od: "miroslaw zaniewski" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

    > ??? Taka jest prawda.
    Jaka?

  • 22. Data: 2012-07-23 20:18:11
    Od: Tomasz Kuc <t...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:

    [...]

    > Warszawa Hawaną Europy?
    > :->

    Ikselka, tak jak myślałem - jesteś z Wawy ;>
    Ogrody działkowe nie zawsze są w centrum miasta,
    nasz ogród powstał na śmietniku, a infrastrukturę zrobiliśmiy sami,
    bo jak to mówił klasyk - "nie było niczego". Ogrodu nie ma sensu
    udostępniać spacerowiczom, gdyż takich nie ma - ogród położony
    jest między ruchliwą drogą (krajowa "1", po 3 pasy ruchu w każdą stronę)
    a tory kolejowe. Zamiast działek misto może tam zorganizować co najwyżej
    dziki śmietnik...

    Pozdrawiam
    T.

  • 23. Data: 2012-07-23 20:56:18
    Od: Qrczak <q...@g...pl>

    Dnia 2012-07-23 20:03, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:

> [...]
    > miejskie rolnictwo zmniejsza odległości z jakich jest transportowane
    > pożywienie. Obecnie około 50% warzyw sprzedawanych Hawanie pochodzi z
    > produkcji wewnątrz miasta, zaś w innych miastach i miasteczkach miejskie
    > ogródki zaspokajają od 80 do 100% potrzeb żywnościowych.(...)
    > ,,Dzięki temu pokazowi mieszkańcy zaczęli dostrzegać możliwości
    > wykorzystania swych dachów i podwórek" - powiedziała Carmen Lopez, dyrektor
    > centrum permakulturalnego, stojąc na dachu centrum pośród krzewów
    > winogronowych, sadzonek i pojemników na kompost zrobionych z opon.(...)"
    a_przetrwala_kryzys_naftowy.html

    > To jest to, do czego mamy dążyć, na czym się wzorować, czym się szczycić???
    > Artykuł jest propagandą, maskującą niedostatki i biedę na Kubie, gdzie
    > wszystko jest na kartki, a ludzie głodują, każdy spłachetek ziemi w mieście
    > wykorzystując, aby się wyżywić. Taka jest prawda.
    > Warszawa Hawaną Europy?
    > :->

    Zaraz musi Hawaną?
    http://ulicaekologiczna.pl/zdrowy-styl-zycia/prazele
    nina-czyli-miejski-ogrod-po-czesku/
    http://jezwegierski.blox.pl/2012/06/Na-wsi-w-miescie
    .html
    http://ekoexpo.pl/pl/urban_farming

    qr.a

  • 24. Data: 2012-07-24 23:09:49
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-07-22 23:28, Ikselka pisze:
    (...)
    > Oczywiście, jak tylko działowicze uiszczą należyte (czyt: realne) opłaty za
    > użytkowanie terenu uzbrojonego w wodociąg itp, położonego w śródmieściu, to
    > zapewne miasto odliczy im ichwłąsny wkład pracy i finansów, ale najpierw
    > weźmie pod uwagę w tym rozrachunku także odniesione przez nich korzyści z
    > użytkowania.
    (...)

    Jaki uzbrojony teren? Jakie wodociągi?
    Jakie położenie w śródmieściu?

    Ogrody PZD nie były sytuowane w śródmieściu miast, ale na pobrzeżach.
    A że mieszkańcy wsi zaczęli uciekać do miast i miasta rozrosły się
    nadmiernie, to teraz działki są w centrach miast.
    I stanowią ich zielone płuca.

    Krycha.

  • 25. Data: 2012-07-24 23:18:16
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-07-22 14:48, Ikselka pisze:
    (...)

    > (...)Miasto pozwalało użytkować tereny, a teraz wobec
    > zmieniajacych się potrzeb urbanizacyjnych ma prawo tego zaprzestać.

    A co nie wiesz Ikselko, że wiele ogrodów PZD zlikwidowano,
    zgodnie z obowiązującą dotychczas ustawą,
    bo zmieniła się sytuacja danego terenu
    i trzeba było wykorzystać go na ważne potrzeby społeczne.
    Niepotrzebnie się zacietrzewiasz.

    Krycha.

  • 26. Data: 2012-07-24 23:47:23
    Od: "Moon" <d...@y...com>

    Użytkownik <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Miasto ustanowiło dzierżawę terenu z przeznaczeniem na ogrody działkowe.
    > Nie
    > zrobiło tego z przymusu lecz z czystego interesu. Bez inwestowania
    > budżetowych
    > pieniędzy miasta uzyskało zielone płuca dla miasta.

    zielone płuca, to jest Central Park.
    a te budki z dykty i przeraźliwy galimatias durnowatych nasadzeń to jest po
    prostu zielony śmietnik, a nie płuca.

    moon

  • 27. Data: 2012-07-25 02:16:02
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 24 Jul 2012 23:18:16 +0200, Krycha_net napisał(a):

> [...]
    > zgodnie z obowiązującą dotychczas ustawą,
    > bo zmieniła się sytuacja danego terenu
    > i trzeba było wykorzystać go na ważne potrzeby społeczne.

    Zapewniam Cię, że nawet w najmniejszym stopniu nie skoczyło mi tętno "w tym
    temacie", co zaś dopiero mówić o zacietrzewieniu jakimkolwiek. Dlaczego
    uważasz, że coś, co jest sprzeczne z Twoim poglądem, jest dyktowane
    zacietrzewieniem?

    --
    XL

  • 28. Data: 2012-07-25 02:19:24
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 24 Jul 2012 23:47:23 +0200, Moon napisał(a):

    > Użytkownik <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > zielone płuca, to jest Central Park.
    > a te budki z dykty i przeraźliwy galimatias durnowatych nasadzeń to jest po
    > prostu zielony śmietnik, a nie płuca.

    Dokładnie tak to widzę i określam. Oraz jako marnotrawstwo terenów
    urbanizacyjnych - miasto nie może spbie pozwolić na udostęonianie swych
    gruntów pojedynczym osobom na marchewkę - interes społeczny wymaga, aby
    grunty miejskie przynosiły pieniądze i służyły wszystkim.
    Ponadto usytuowanie "płucek" w centrum miasta lub choćby przy jego
    ruchliwych arteriach raczej nie jest zdrowe dla konsumentów warzywek tam
    rosnących...

    --
    XL

  • 29. Data: 2012-07-25 02:28:02
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 24 Jul 2012 23:09:49 +0200, Krycha_net napisał(a):

    > A że mieszkańcy wsi zaczęli uciekać do miast i miasta rozrosły się
    > nadmiernie, to teraz działki są w centrach miast.

    Gwoli ścisłości: mieszkańcy miast uciekają znów (w którymś pokoleniu po
    exodusie ze wsi) na wieś - i wsie stają się coraz bardziej podobne do
    miast, co uwierz, nie wszystkim na wsi się podoba.

    > I stanowią ich zielone płuca.

    Gdyby ich (działek) nie było, tereny te byłyby dziś może pięknym parkiem...
    tym bardziej pożyteczne, że dostępne dla wszystkich, z pięknymi, planowymi
    i celowymi nasadzeniami.
    Wtedy dopiero mogłyby nazywać się zielonymi płucami miasta.

    Tymczasem oprócz korzyści dla wąskiej grupy mieszkańców stanowią m.in.
    wylęgarnię myszy i szczurów, a chaotyczne uprawy i mało albo zupełnie
    niefachowa ochrona chemiczna tam prowadzona nijak się mają do interesu
    zdrowotnego miasta...

    --
    XL

  • 30. Data: 2012-07-25 10:23:56
    Od: czeremcha <1...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 lipca 2012 20:03:08 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> [...]
    > wszystko jest na kartki, a ludzie głodują, każdy spłachetek ziemi w mieście
    > wykorzystując, aby się wyżywić. Taka jest prawda.

    No niestety, ale bzdura nad bzdurami.

    Wróciliśmy właśnie z urlopu w Niemczech i we Francji. Działki tam są WSZĘDZIE. Od
    osoby bywającej często w Niemczech i mającej tam rodzinę, więc mającej wiedzę stamtąd
    z praktyki wiem, że miasta oddają części parków mieszkańcom właśnie w celu
    zagospodarowania ich jako działki - powstają piękne, zróżnicowane pod każdym względem
    ogólnodostępne tereny spacerowe, do których miasto nie musi dokładać ani grosza. Moda
    na ekologiczną i wyhodowaną własnymi rękami żywność też dokłada się do tego.

    Ogródki działkowe widzieliśmy tez w Lizbonie, ale być może to za biedny kraj, żeby o
    nim mówić :-P

    Działki powstają też w Irlandii, ale raczej poza miastami. Ale Irlandczycy kochają
    swoje parki i miejskie rozległe trawniki za bardzo, żeby się ich pozbywać ;-) A że
    dbają o nie niezmiernie - to i rzeczywiście szkoda byłoby je przeorywać.

    Nasze umysły za bardzo skażone są socjalizmem, żeby na pewne rzeczy mieć bardziej
    neutralny pogląd. Nie tylko na kwestię działek...

    Ania