  • 81. Data: 2012-07-31 16:56:40
    Temat: Re: Ogrody działkowe.
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 31 Jul 2012 08:08:50 +0200, Krycha_net napisał(a):

    > Pewnie pomnik jakiegoś zapomnianego bohatera, albo prezydenta bohatera,
    > a może kościół?
    > Tego Polacy są ciągle "głodni".

    Ty nie jesteś Polką?
    --
    XL

  • 82. Data: 2012-07-31 16:57:36
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 31 Jul 2012 02:49:04 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

    > w godzinach nocnych, kiedy to i tak nikt przy zdrowych zmysłach i zamiarach nie
    wybiera się na spacer w odludne o takiej porze miejsce.

    No więc w czym problem z tym zamykaniem parków?
    --
    XL

  • 83. Data: 2012-07-31 17:02:15
    Temat: Re: Odp: Ogrody działkowe.
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 31 Jul 2012 02:54:09 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

    > Mówię tu o sklepach ogrodniczych, które funkcjonują głównie w pobliżu i dzięki
    działkom. Zlikwidujmy działki, a zobaczymy, ile sklepów ogrodniczych i szkółek się
    "posypie"...

    Bez przesady, i tak jest tych sklepów za dużo - widać to po tym, ile roślin
    w nich corocznie marnieje i jest wyrzucane. Sprzedany jest zaledwie ułamek
    tego, co dostarczyli producenci.
    Inna sprawa, że właśnie ten "ułamek" zarabia - wyrzucenie większosci roślin
    producent ma wkalkulowane w cenę tych sprzedanych. Co nie zmienia faktu, że
    jest nadpodaż i połowa sklepów wystarczyłaby do obsługi kupujących.
    --
    XL

  • 84. Data: 2012-07-31 17:04:29
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 31 Jul 2012 02:56:10 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

    > Tu się mylisz. Altanki i domki stawiane na działkach stawiane są na własne ryzyko
    działkowców i np. w razie likwidacji ogrodu działkowego nikt nie dostanie za nie
    grosza odszkodowania. Za nasadzenia - tak, za domek - nie.

    Czyli o co ten cały raban, skoro z góry wiadomo było, że w każdej chwili
    może sie okazać, że działkę trzeba będzie opuścić? - czyżby nikt nie
    traktował serio zasad, na jakich dostaje w użytkowanie działkę i teraz jest
    krzyk, bo trzeba ponieść konsekwencje?

    --
    XL

  • 85. Data: 2012-07-31 17:09:56
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 31 Jul 2012 03:06:35 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

    > To jest do zrobienia - nie z roku na rok, a stopniowo, potrzebna jest jednak
    sugestia mieszkańców i skuteczne lobbowanie w tej sprawie.

    A pieniądze na NOWE budynki, parkingi przy nich, drogi dojazdowe kto da? -
    lobbowanie to za mało. Poza tym usytuowanie ważnych wojewódzkich i
    miejskich urzędów na obrzeżach maista to zawsze krzywda dla tych zmuszonych
    dojeżdżać z przeciwległych rejonów. To jakby np Urząd Miasta Warszawy
    przenieść nagle na zapadły Tarchomin np lub do Wesołej. Już słyszę ten
    krzyk. I słuszny zresztą.
    --
    XL

  • 86. Data: 2012-07-31 17:10:15
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 31 Jul 2012 03:10:21 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> [...]
    grosza odszkodowania. Za nasadzenia - tak, za domek - nie.

    > I nic nie podlega dziedziczeniu. W razie rozwodu lub śmierci głównego "najemcy"
    zastępcy lub następcy muszą zostać członkiem PZD i wystąpić o prawo użytkowania tej
    działki. A zarząd ogrodu ma prawo taki wniosek odrzucić...

    > Ania

    No i słusznie.
    --
    XL

  • 87. Data: 2012-07-31 20:04:00
    Temat: Odp: Ogrody działkowe.
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "Ikselka" a rozumek pikselka:

    > A pieniądze na NOWE budynki, parkingi przy nich, drogi dojazdowe kto da?

    Jak to kto? Pis wziął Pis da... że polecę klasykiem ;-)

    zdroofka Johnny

  • 88. Data: 2012-07-31 21:51:49
    Od: "Moon" <1...@y...com>

    Użytkownik "Krycha_net" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >>
    > (...)
    >
    > Pewnie pomnik jakiegoś zapomnianego bohatera, albo prezydenta bohatera, a

    Jak śpiewała grupa The Kinks 32 lata temu: "Give the poeple what they want!"
    I tyle.

    moon

  • 89. Data: 2012-08-01 11:15:32
    Od: czeremcha <1...@g...com>

    Co paręnaście lat okazuje się, że potrzebny jest kolejny budynek na siedzibę jakiegoś
    tam urzędu. I wtedy powinien być on lokowany nie w centrum, a na obrzeżach.

    Krzywda... Większą krzywdę robi się mieszkańcom miasta mającym pecha mieszkać obok
    budynku, w którym np. była szkoła, a teraz są wydziały komunikacji i budownictwa
    urzędu powiatowego... Oni te wszystkie samochody, którymi przyjeżdżają interesanci,
    mają teraz pod swoimi oknami na co dzień... A owi interesanci nie maja powodu
    przyjeżdżać do miasta _codziennie_ - mają ten problem raptem kilka razy w roku...

    Ania

  • 90. Data: 2012-08-01 11:19:33
    Od: czeremcha <1...@g...com>

    W dniu wtorek, 31 lipca 2012 17:04:29 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> [...]
    >
    > może sie okazać, że działkę trzeba będzie opuścić? - czyżby nikt nie
    >
    > traktował serio zasad, na jakich dostaje w użytkowanie działkę i teraz jest

    Krzyk między innymi jest o to, że teraz te grunty należą do skarbu państwa - a gminy
    bardzo by chciały, żeby należały do nich. I wtedy gminie byłoby łatwiej albo uchwalić
    i narzucić wysoki podatek od gruntów działkowych, albo zmienić plan zagospodarowania
    przestrzennego i wywalić działkowców pod pretekstem tworzenia miejsc pracy i np.
    ulokowania centrum handlowego na terenie byłych ogrodów.

    W tej chwili działkowcy mają jako - taka pewność, że ich ciężka praca za rok - dwa
    nie pójdzie na marne...

    Ania