  • 1. Data: 2011-04-19 00:10:48
    Temat: Ogrodzenie bez fundamentu a droga
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Pytanie prawno-budowlane.

    Czy w przypadku ogrodzenia pozbawionego fundamentu (tymczasowe, siatka
    lesna na palikach), ktore biegnie wzdluz drogi gminnej (gruntowej) tez
    konieczne jest wystapienie o warunki?

    --
    Maciek

  • 2. Data: 2011-04-19 06:01:29
    Temat: Re: Ogrodzenie bez fundamentu a droga
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maciek napisał:
    > tez
    > konieczne jest wystapienie o warunki?

    Robisz zgłoszenie i jak się nie odzywają przez 30 dni, to stawiasz.
    Jak będą mieli jakieś zastrzeżenia, to Ci napiszą. Brak odpowiedzi z ich
    strony oznacza akceptację.

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-04-19 08:05:22
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Pytanie prawno-budowlane.
    >
    > Czy w przypadku ogrodzenia pozbawionego fundamentu (tymczasowe, siatka
    > lesna na palikach), ktore biegnie wzdluz drogi gminnej (gruntowej) tez
    > konieczne jest wystapienie o warunki?

    Formalnie powinienes zrobic zgloszenie. Ale w ptym przypadku(ogrodzenie
    tymczasowe) olalbym tio i poprostu ogrodzil.

    Krzysiek

  • 4. Data: 2011-04-20 07:09:35
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Robisz zgłoszenie i jak się nie odzywają przez 30 dni, to stawiasz.
    > Jak będą mieli jakieś zastrzeżenia, to Ci napiszą. Brak odpowiedzi z ich
    > strony oznacza akceptację.

    ale to nie zmienia faktu, że jak stawia w granicy z drogą to do
    zgłoszenia w starostwie musi dołączyć uzgodnienie tegoż z gminą...
    BTW inna sprawa, to w jakim celu to ogrodzenie... jeśli grodzisz
    tymczasowo budowę, to nic nie musisz uzgadniać, wydane pozwolenie i
    rozpoczęcie budowy nakłada wręcz obowiązek przynajmniej tymczasowego
    ogrodzenia terenu

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2011-04-20 07:39:14
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik s_13 napisał:
    > wydane pozwolenie i
    > rozpoczęcie budowy nakłada wręcz obowiązek przynajmniej tymczasowego
    > ogrodzenia terenu

    Hehe... chyba żartujesz :-D
    Ja jakoś nie miałem ogrodzonej budowy i teraz nie mam ogrodzone, a kiedy
    będę miał... nie wiem :-). Na tym pustkowiu nie ma takiej potrzeby po
    prostu.

    :-)

    pozdr
    Robert G.

  • 6. Data: 2011-04-20 08:15:22
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Hehe... chyba żartujesz :-D
    > Ja jakoś nie miałem ogrodzonej budowy i teraz nie mam ogrodzone, a kiedy
    > będę miał... nie wiem :-). Na tym pustkowiu nie ma takiej potrzeby po
    > prostu.

    u mnie w pozwoleniu stoi: teren budowy zabezpieczyć przed dostępem osób trzecich.
    Pewnie chodzi o tenże płot :-) A juz na pewno moze być podstawą do wybudowania płotu
    tymczasowego.

    Ja u siebie płotów nie przewiduję - jak budowałem 15lat temu to z rozpędu sie
    wykosztowałem na płot od drogi, bramy przesuwane itp. Bramy juz rozdałem, większosc
    płotu rozebrałem. Zdecydowanie wole rozwiązanie amerykanskie czyli bez płotu od
    drogi. Pewnie ze nie u kazdego da sie tak zrobic -ale u mnie sie da :)

    b.

  • 7. Data: 2011-04-20 11:28:54
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Hehe... chyba żartujesz :-D
    > Ja jakoś nie miałem ogrodzonej budowy i teraz nie mam ogrodzone, a kiedy
    > będę miał... nie wiem :-). Na tym pustkowiu nie ma takiej potrzeby po
    > prostu.

    Kierbud jest za to odpowiedzialny, za ogrodzenie, kibel na budowie itp. Ale
    ja tez nie miałem płotu ani kibla i nikt się nie czepiał

  • 8. Data: 2011-04-20 13:23:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:
> [...]
    > rozwiązanie amerykanskie czyli bez płotu od drogi. Pewnie ze nie u
    > kazdego da sie tak zrobic -ale u mnie sie da :)

    zawszę mówię że jak źli ludzie chcą wejść to wejda i przez płot i bramę.

    wiele jednak zależy od okolicy i innych uwarunkowań.

  • 9. Data: 2011-04-20 20:04:51
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Hehe... chyba żartujesz :-D
    > Ja jakoś nie miałem ogrodzonej budowy i teraz nie mam ogrodzone, a kiedy
    > będę miał... nie wiem :-). Na tym pustkowiu nie ma takiej potrzeby po
    > prostu.

    ja mówię, co jest formalnie wymagane, a nie jak to zazwyczaj
    wygląda...
    sąsiad buduje dom praktycznie na lewo, projekt i pozwolenie dostał
    owszem, ale WZ mu nie odpowiadało i przesunął sobie dom o kilka m do
    drogi, teraz nie bawi się w jakieś tam pierdoły ze zgłoszeniami
    oczyszczalni, płotu, studni, nie patrzy też specjalnie na projekt :-),
    ale to zadupie i nikt tu sam z siebie nie zagląda... a póki mnie nie
    przeszkadza, to donosił nie będę... :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 10. Data: 2011-04-20 20:19:20
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik s_13 napisał:
    > ja mówię, co jest formalnie wymagane, a nie jak to zazwyczaj
    > wygląda...

    Hmmm...
    A możesz podać jakąś podstawę prawną?
    Zgłębiałem kwestie prawne przed budową, ale na taki wymóg się nie
    natknąłem :-)
    To w końcu moja sprawa, czy chcę mieć budowę zabezpieczoną przed... no
    właśnie przed czym...??? :-), bo na złodzieja zamka nie ma.

    Chyba, że chodzi o zabezpieczenie otoczenia - drogi, chodniki, inne
    budowle...
    Jednak dla mnie i to jest całkowicie bez sensu, bo w końcu są przepisy
    mówiące o odległościach od granicy, chyba że są uwarunkowania o których
    nie wiem :-)

    pozdr
    Robert G