  • 1. Data: 2011-05-22 16:39:03
    Temat: Ogrodzenie od strony drogi - jak bardzo ażurowe
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Cześć,

    podpowiedzcie proszę, co w praktyce oznacza "ogrodzenie powinno być lekkie,
    ażurowe z prześwitami wynoszącymi 25% powierzchni ażurowej"?
    Konkretnie nie rozumiem tych 25% powierzchni ażurowej :(

    Chciałbym u siebie zrobić coś takiego:

    - brama o szerokości 3m (ażurowa),
    - blok betonowy o szerokości 2m (w miejsce obecnego przesła z prętów),
    - furtka o szerokości 1m (ażurowa),
    - blok betonowy o szerokości 2 m (w miejsce obecnego przesła z prętów),
    - brama o szerokości 3m,

    I teraz nie wiem, te 25% to ma być minimum, czy maksimum. Nie wiem, czy
    chodzi o to, żeby każdy mógł zajrzeć "do środka", czy odwrotnie? To drugie
    trochę się kłóci z zakazem budowania ogrodzenia pełnego, jeśli przy posesji
    nie ma ruchliwej drogi - a nie ma. Powyższe wymiary są oczywiście
    orientacyjne.

    A nad wszystkim dodatkowo trzyma pieczę konserwator zabytków, bo to teren
    "zabytkowy" z priorytetami takimi jak powierzchnia biologicznie czynna,
    wygląd zewnętrzny budynków i przebieg dróg. Mógłbym więc to na konserwatora
    przerzucić problem co mi wolno a co nie ale... Regułą jest, że petentowi nic
    nie wolno, więc chciałbym zorientować się w możliwościach obrony.

    Proszę o podpowiedź, jak liczyć tajemnicze 25%.

    --
    M.

  • 2. Data: 2011-05-22 17:40:17
    Temat: Re: Ogrodzenie od strony drogi - jak bardzo ażurowe
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > ażurowe z prześwitami wynoszącymi 25% powierzchni ażurowej"?
    > Konkretnie nie rozumiem tych 25% powierzchni ażurowej :(

    To oznacza, że powierzchnia prześwitów przęsła powinna być nie mniejsza niż
    25% powierzchni przęsła.

    Bogdan