  • 61. Data: 2021-08-19 18:13:44
    Temat: Re: Ogrzewacie garaże?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 19 Aug 2021 14:26:21 +0200, Mateusz Bogusz

    > IMO przyczyna jest szersza - Jak się ma za małą działkę, to auto
    > parkowane jest w garażu. Jak jest miejsce na podjazd przed domen,
    > miejsce na wolnostojącą wiatę, to jeszcze nie widziałem żeby codzienne
    > auto było upychane do garażu.

    Ja wolę wsiadać do chłodnego pojazdu w lecie i ciepłego w zimie, do tego
    suchą stopą wchodzić do domu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 62. Data: 2021-08-19 18:26:35
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 19 sierpnia 2021 o 07:26:23 UTC-5 Mateusz Bogusz napisał(a):
> [...]
    > parkowane jest w garażu. Jak jest miejsce na podjazd przed domen,
    > miejsce na wolnostojącą wiatę, to jeszcze nie widziałem żeby codzienne

    Temat jest troche glebszy.

    Polacy sa raczej osiadli a do tego samodzielni.
    Amerykanin/kanadyjczyk przenosi sie z domu do domu srednio co 10-15 lat. Najpierw
    dom rodzinny, potem maly domek "kawalersko-żonowy", potem domek z dziećmi i na koniec
    domek na starosc.
    A po drodze jedna lub dwie przeprowadzki za pracą.

    Oni nie zbieraja gratow az tyle. A jak zbieraja to sprzedaja jak sie nie miesci albo
    jak sie przeprowadzaja.
    No i w domach relatywnie rzadko majsterkuja.
    A same domy nie sa ich oczkiem w glowie tylko albo instrumentem finansowym albo
    miejscem spania i malo ich obchodzi czy dom jest w dobrym stanie czy nie bo za 10 lat
    sie go pozbeda a do tego czasu postoi.

    Niemiec to wogole inna mentalnosc i oni rowniez w domach niewiele robia a domy maja
    jak u nas, solidne. Wiec duzo dlubac nie trzeba.

    A u nas domy sa na trendzie wznoszacym w aspekcie usprawnien/ulepszen. Polak lubi sam
    zrobic, lubi pozbierac "bo sie przyda" i potem trzyma dlugo bo mieszka i sie nie
    przenosi a jego dzieci dziedzicza rowniez kolekcje.

    A co do upychania do garazu to ja widze ze ludzie korzystaja jak moga. Jak sobie
    zaplanowali miejsce na przydasie i nie maja jeszcze za duzo nazbierane to garaze sa
    uzywane i to nawet wielokrotnie dziennie. Bo miejsce przed domem tez przydatne jest
    i nie ma sensu marnowac na stojace auto.

  • 63. Data: 2021-08-19 18:41:47
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 19 sierpnia 2021 o 11:13:45 UTC-5 Myjk napisał(a):
    > Thu, 19 Aug 2021 14:26:21 +0200, Mateusz Bogusz
    > Ja wolę wsiadać do chłodnego pojazdu w lecie i ciepłego w zimie, do tego
    > suchą stopą wchodzić do domu.

    Podobnie. Pamietam jak jezdzilem do roboty to caly rok nie musialem klapek zmieniac.
    W domu do garazu, w pracy z garazu. Wszedzie czysto i sucho. A odleglosc okolo 50km.
    Co ciekawe mielem tak ze na tych 50km tylko trzy skrzyzowania w tym tylko jedno z
    ustepowaniem pierwszenstwa i zero swiatel.
    Takie czasy :)

  • 64. Data: 2021-08-19 20:05:49
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 19.08.2021 18:26, ptoki wrote:
    > Niemiec to wogole inna mentalnosc i oni rowniez w domach niewiele robia a domy maja
    jak u nas, solidne. Wiec duzo dlubac nie trzeba.

    Ale że Kanadyjczycy i Niemcy to wzory do których powinniśmy bezwzględnie
    dążyć? Bo nie załapałem.

    > A u nas domy sa na trendzie wznoszacym w aspekcie usprawnien/ulepszen. Polak lubi
    sam zrobic, lubi pozbierac "bo sie przyda" i potem trzyma dlugo bo mieszka i sie nie
    przenosi a jego dzieci dziedzicza rowniez kolekcje.

    Jak lubi to niech zbiera. Inni żyją w innym otoczeniu społeczno-prawnym
    i dostosowują się do tamtejszych warunków.

    > Bo miejsce przed domem tez przydatne jest i nie ma sensu marnowac na stojace auto.

    Nie ma sensu marnować 2x5m dlatego wymuruje znacznie większe i wyższe
    pomieszczenie z dachem? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 65. Data: 2021-08-19 20:44:01
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 19.08.2021 18:13, Myjk wrote:
    > Ja wolę wsiadać do chłodnego pojazdu w lecie i ciepłego w zimie, do tego
    > suchą stopą wchodzić do domu.

    Zwróć uwagę jak bardzo tyradę Ptoka można zastosować do wielu rzeczy w
    tym i samochodów - "Amerykanin/Kanadyjczyk zmienia auto częściej niż
    Polak. Rzadko przy nim majsterkuje, a same auta nie są ich oczkiem w
    głowie tylko instrumentem zarabiania pieniędzy lub środkiem
    transportu..." :-)

    Ja podam analogie do rodziny, którą (zazwyczaj) chcesz trzymać blisko
    więc mieszkacie razem w tym samym domu, pokoju etc. Skoro są Ci bliscy
    to chcesz żeby byli przy Tobie. Tak samo bym spojrzał na inne rzeczy jak
    dom czy samochód. Jak zauważył Ptoki - jeden będzie miał noclegownie
    inny swój zamek. Jeden będzie chciał mieć auto za ścianą, inny po prostu
    w okolicy.

    To że w zimie cieplej czy deszczową porą stopa będzie bardziej sucha, to
    skutek ideologii, a nie jej założenia.

    Czasami problemy najlepiej rozwiązywać po prostu ich nie mając. Ja
    zdalnie zacząłem pracować zanim zaczęła się "pandemia".

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 66. Data: 2021-08-19 21:38:15
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 19 sierpnia 2021 o 13:05:51 UTC-5 Mateusz Bogusz napisał(a):
    maja jak u nas, solidne. Wiec duzo dlubac nie trzeba.
    > Ale że Kanadyjczycy i Niemcy to wzory do których powinniśmy bezwzględnie
    > dążyć? Bo nie załapałem.

    Nigdzie nie bylo napisane ze masz dążyć. Masz chyba syndrom gazwybu i potrzebujesz
    sobie kompleksy naprawiac jak szukasz przykladow do nasladowania tam gdzie ich nie
    ma.
    Opisalem po prostu inne podejscia z podobnego kregu kulturowego.

    > Nie ma sensu marnować 2x5m dlatego wymuruje znacznie większe i wyższe
    > pomieszczenie z dachem? :-)

    Stojacy samochod marnuje wiecej miejsca na podworku niz jego obrys. Grilla 10cm od
    auta nie postawisz. Kwiatki tez w cieniu auta rosnac beda tak se. Zeby przejsc czy
    przejechac obok auta trzeba dodatkowych 30cm z kazdej strony. Jak w poblizu jest
    drzewo to stojace pod nim auto bedzie brudzone. I tak dalej.

    Myslalem ze dorosly czlowiek ma jednak bardziej rozwinieta wyobraznie.

  • 67. Data: 2021-08-20 06:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Collie p...@b...pl ...

    > Bo garaż - jak sama nazwa wskazuje - służy do cięcia, rżnięcia,
    > piłowania i spawania.

    Uwazam ze wolnoc tomku...
    Niech sie garaż nawet nazywa burdel i niech kazdy sobie robi w nim co
    chce. Nikomu nic do tego co ja robię w SWOIM garazu i obrazanie kogos
    ze w garazu cwiczy a nie przechowuje przedłuzenie penisa jest
    niekulturalne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 68. Data: 2021-08-20 07:52:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tyle że to już nie jest garaż.

    -----

  • 69. Data: 2021-08-20 07:54:30
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-08-19 o 12:38 -0700, ptoki napisał:

    > Stojacy samochod marnuje wiecej miejsca na podworku niz jego obrys.

    I dlatego lepiej ten samochód obudować pustakiem? Przyznam, że nie do
    końca rozumiem, na czym polega ten argument (być może czegoś nie
    doczytałem). Jeśli o miejsce przed domem chodzi, to dodam tylko, że ma
    jedną bardzo fajną cechę: jest znacząco tańsze od tego zabudowanego. No
    i jest go zazwyczaj dużo więcej, chyba że ktoś kupił malusieńką działkę
    i wybudował się na niej z niepotrzebnym rozmachem (co chyba właśnie
    sugerujesz).

    Mateusz

  • 70. Data: 2021-08-20 12:40:44
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Np. mimo wszystko trudniej ukraść auto z garażu, tym bardziej gdy nie wiadomo czy i
    co tam stoi.
    W zimie znacznie dłużej stygnie, jeśli np. wjeżdżasz i wyjeżdżasz po godzinie-dwóch,
    o opadach już nie mówiąc
    Itp. itd.
    Minus garaży to zwykle niskie bramy, jeśli np. masz rowery na dachu. Lub za krótkie,
    jeśli rowery masz na haku ;-)

    -----