  • 81. Data: 2013-03-28 21:35:40
    Temat: Re: Ogrzewania podłogowe - juz za późno?
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-26 17:34, Ergie pisze:
    > Użytkownik "M." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Pamiętam doskonale, ale nie spałem na lekcjach fizyki i stąd wiem, że
    > promieniowanie zależy od temperatury. Podłoga o temperaturze 30 stopni
    > promieniuje znacznie słabiej niż grzejnik o temperaturze 45 stopni. A
    > jedno i drugie promieniują w sposób znikomy. To nie czasy grzejników o
    > temp. 80 stopni które większość ciepła oddawały przez promieniowanie.

    Jedno i drugie promieniuje w sposób odczuwalny przez człowieka. Przy
    czym podłoga ma większą powierzchnię i stąd efekt jest większy.

    I to nie chodzi o oddawanie ciepła, tylko o odczuwanie ciepła przez
    skórę człowieka.

    M.

  • 82. Data: 2013-03-28 21:37:25
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-26 17:32, Ergie pisze:

    > Coś kiepski ten wątek ciągle nie padł najpoważniejszy argument za
    > podłogówką - estetyka. Grzejniki są paskudne, a grzejniki kanałowe to
    > siedlisko kurzu i wycieraczka dla butów. To jest IMO najpoważniejsza
    > wada grzejników i zaleta podłogówki. Tak wiem jest jakiś promil

    Jest jeszcze jedna wada. Koszt budowy domu dla grzejników ściennych.
    Jeśli przyjąć, że metr kwadratowy kosztuje ok. 3 tys. zł (wstawić sobie
    dowolną cenę) a grzejniki ścienne zabierają te kilka m^2, które można
    byłoby sensowniej wykorzystać, to mamy realny koszt.

    M.

  • 83. Data: 2013-03-28 22:35:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    M. wrote:
> [...]
    > czym podłoga ma większą powierzchnię i stąd efekt jest większy.
    >
    > I to nie chodzi o oddawanie ciepła, tylko o odczuwanie ciepła przez

    dobrze zaprojektowanej podłogówki nie poczujesz na odległość, będziesz miał
    miłe poczucie komfortu, ale nei beziesz czuł żadnego promieniowania. Jak
    staniesz gołą stopą to podłoga będzie przyjemnie ciepła i tyle.

    naprawdę trzeba być cyborgiem aby odczuwać emanację ciepła od podłogi która
    ma ok 26 stopni na powierzchni.

  • 84. Data: 2013-03-28 22:36:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    M. wrote:

    > No właśnie niezupełnie.
    >
    > Moc grzejnika (podłogówka lub grzejnik ścienny) zależy od różnicy
    > temperatur. Dla podłogówki ta różnica jest mniejsza i po podgrzaniu
    > powietrza w pomieszczeniu procentowo jest większy spadek. Czyli Moc
    > grzejnika podłogowego spada szybciej ze wzrostem temperatury w
    > pomieszczeniu niż grzejnika ściennego.

    to jest ta słynna samoregulacja :)

  • 85. Data: 2013-03-29 07:21:47
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >cenę) a grzejniki ścienne zabierają te kilka m^2, które można byłoby
    >sensowniej wykorzystać, to mamy realny koszt.

    Wstawić sobie dowolną cenę , to czemu bierzesz cenę z kosmosu ?

    Moje grzejniki niemieckie z 10 letnia gwarancja kosztowały 200zł za 60x100 ,
    czyli za powierzchnię grzewczą 0,6m2 a były to grzejniki C22 więc powinno
    się liczyć jako 1,2m2 ...
    Nowiutki , estetyczne , ładne.

    Czy taki grzejniki zajmuje aż tak dużo miejsca w pomieszczeniu 15-25m2 ? A
    mniejszych pomieszczeniach montuje się jeszcze mniejsze grzejniki ...

    Według mnie takie same "argumenty" jakie podają sprzedawcy pomp aby
    zniechecić do kupna piecy na paliwo stałe. Ceny z kapelusza i wiele
    sztucznych wad i inwestycji byle tylko zrównać cenowo i wmówić klientowi że
    to niemalże to samo cenowo ...

  • 86. Data: 2013-03-29 07:25:07
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Jedno i drugie promieniuje w sposób odczuwalny przez człowieka. Przy czym
    >podłoga ma większą powierzchnię i stąd efekt jest większy.

    U mnie na poddaszu grzejniki C22 60x100 (pomieszczenia po podłogach 25m2)
    dawały sobie radę w zimę nawet przy termepraturze zasilania 45 stopni.
    Obecnie działają na 50 stopni , bo trochę bałem się że największe mrozy mogą
    jednak nie wydolić a dodatkowo bałem sie o piec ...

    Przy 45 stopni grzejniki ładnie grzały i było czuć ciepło. W pomieszczeniu
    temperatura taka jaką chciałem ...

  • 87. Data: 2013-03-29 11:57:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 marca 2013 21:28:11 UTC+1 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:
    > Mamy bardzo dobrych fachowców ...

    Może nie z budownictwa ale napisze Tobie jakich mamy fachowców w branży komputerowej.
    Moja mama w zakupy internetowe nie wierzy więc w zeszłą sobote odwiedziłem z nią 4
    lokalne sklepy komputerowe bo chciała kupić laptopa. Laptop miał służyć do
    przeglądania internetu+ Skype. Typowo dla starszej osoby w kazdym sklepie zaznaczałem
    do czego ma słuzyć.
    Wszedzie proponowali nam sprzet za ponad 2tys dysk 1TB, jakies szybkie procesory itp.
    W dwóch sklepach grzecznie słuchałem w trzcim(komputronik) nie wytrzymałem i
    powiedziałem co myśle o ich sposobie dobierania sprzetu wg potrzeb.
    W końcu kupilismy laptopa trudno uwierzyć ale w Biedronce za ok 1200zł
    Też zapewne mama nie wykorzysta nawet 50% jego możliwości ale niech juz jest
    To samo z fachowcami w budowlance- nie zaproponuja Tobie raczej rozwiązań korzystnych
    dla ciebie tylko takie które sa korzystniejsze dla nich.

  • 88. Data: 2013-03-29 13:45:41
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-28 22:35, Marek Dyjor pisze:
> [...]
    > ciepła i tyle.
    >
    > naprawdę trzeba być cyborgiem aby odczuwać emanację ciepła od podłogi

    Odczujesz. To, że nie uświadamiasz sobie tego, to nie oznacza, że nie
    czujesz. Po prostu masz wrażenie, że w pomieszczeniu jest cieplej, gdy
    podłoga ma 26C a nie 16C.

    M.

  • 89. Data: 2013-03-29 13:50:08
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-29 07:21, /// Kaszpir /// pisze:

> [...]
    > zniechecić do kupna piecy na paliwo stałe. Ceny z kapelusza i wiele
    > sztucznych wad i inwestycji byle tylko zrównać cenowo i wmówić klientowi

    Nie sprzedawcy. Sam zdałem sobie sprawę, że w salonie o powierzchni
    40m^2 nie mam miejsca na kanapę (właśnie pośrednio przez grzejniki). Tu
    kominek, tu pianino, tu ekran do rzutnika, tu ściana przy przejściu,
    szerokie okno, obok grzejniki i .... nie ma gdzie wstawić.

    Regału z książkami też nie postawię przed grzejnikiem. :-(

    M.

  • 90. Data: 2013-03-29 13:52:10

    W dniu 2013-03-29 07:25, /// Kaszpir /// pisze:

> [...]
    >
    > Przy 45 stopni grzejniki ładnie grzały i było czuć ciepło. W
    > pomieszczeniu temperatura taka jaką chciałem ...

    Nie zrozumiałeś tego, co napisałem .... :-)

    Przy podłogówce dla uzyskania tego samego komfortu cieplnego możesz
    utrzymywać niższą temperaturę. Niech to będzie nawet 1K...

    M.