  • 1. Data: 2011-09-26 05:45:04
    Temat: [ Ogrzewanie ] Grzejnik olejowy czy dmuchawa?
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Witam

    Szukam rozwiązania do doraźnego ogrzewania garażu podczas jesiennych,
    wieczornych wymian klocków itp w samochodzie.
    Przychodzą mi do głowy 2 rodzaje grzejników:
    - olejowy
    - dmochawa gorącego powietrza

    Słyszałem ze to drugie jest tańsze. Czy macie doświadczenie?

  • 2. Data: 2011-09-26 08:41:14
    Temat: Re: [ Ogrzewanie ] Grzejnik olejowy czy dmuchawa?
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik P napisał:
> [...]
    > - olejowy
    > - dmochawa gorącego powietrza
    >
    > Słyszałem ze to drugie jest tańsze. Czy macie doświadczenie?

    Tylko w jakim sensie tańsze?
    Tak olejak, jak i przyzwoitą dmuchawę kupisz za ok 2 stówy. Jeżeli
    chodzi o koszty użytkowania czegoś takiego, to nie ma znaczenia, bo
    energia pochodzi z sieci energetycznej i tyle ciepła ile jest w danym
    momencie potrzebne, trzeba dostarczyć i w obu przypadkach licznik kręci
    się tak samo... x 54 gr/kWh [u mnie]. Nie ma zmiłuj się.

    Dmuchawa ma może tą zaletę, że nagrzeje szybko dany punkt/miejsce w
    przestrzeni garażowej, olejak za to ogrzewa go na zasadzie konwekcji,
    czyli bardziej równomiernie.

    Jak masz ten swój garaż choć trochę docieplony, to może olejak, jak to
    blaszak bez ocieplenia, to może dmuchawa bardziej by się sprawdziła...

    Są też olejaki z dmuchawą... :-) Mam taki honeywella. Całą budowę
    dogrzewał mi budę w której mieszkałem. Był i jest ok. :-) Moc jakieś 2,5
    kW jak się wszystkie jego grzałki włączy jednocześnie. Kosztował na
    allegro chyba ze 180 zeta z przesyłką, ale już dobrze nie pamiętam...

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-09-26 17:16:36
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 26.09.2011 07:45, P pisze:
> [...]
    > - olejowy
    > - dmochawa gorącego powietrza
    >
    > Słyszałem ze to drugie jest tańsze. Czy macie doświadczenie?

    ale chcesz nagrzać garaż, czy przez 2 godziny pracować bez zamarzniętych
    palców? Jeśli to drugie, to wjedź autem z gorącym silnikiem, i włącz
    dmuchawę "na siebie". dmuchawę typu farelek za 29.99 z obi

    ToMasz

  • 4. Data: 2011-09-26 18:53:20
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 września 2011, 07:45:04 UTC+2 użytkownik P napisał:
    > Witam
    >
    > Szukam rozwi?zania do dora 1/4 nego ogrzewania gara?u podczas jesiennych,
    > wieczornych wymian klocków itp w samochodzie.
    > Przychodz? mi do g?owy 2 rodzaje grzejników:
    > - olejowy
    > - dmochawa gor?cego powietrza
    >
    > S?ysza?em ze to drugie jest tansze. Czy macie do?wiadczenie?

    Tansze to trudno powiedziec (raczej olejaki sa tansze w dluzszej ekspoltacji dzieki
    termostatowi), ale na pewno duuuuzo szybciej odczuwa sie dzialanie dmuchawy (wiec
    przy doraznym uzyciu bedzie taniej ze wzgledu na krotszy czas dzialania).

    --
    ZZ@private