  • 21. Data: 2018-12-04 13:11:51
    Temat: Re: Ogrzewanie PC PW
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 2 Dec 2018 13:27:32 +0100, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > Za listopad, 2+1 CWU, 130m2 grzanej, ~22-22,5C wyszło 160zł bez
    > pompy
    > obiegowej.

    Jaka temperatura w domu?

    --
    Marek

  • 22. Data: 2018-12-04 14:51:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 2 Dec 2018 13:27:32 +0100, Mateusz Bogusz

    > Za listopad, 2+1 CWU, 130m2 grzanej, ~22-22,5C
    > wyszło 160zł bez pompy obiegowej.

    Możesz podać ilość zużytych kWh i cenę prądu? Właśnie jest post na FB na
    grupie budowlanej i afera, bo kobita napisała że za listopad jej wyszło
    222zł za grzanie domu 110m2 całość z prądem bytowym. Po czym gdzieś w
    komentarzu padło, że liczy kWh po 2/1T 20/40 groszy. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 23. Data: 2018-12-04 20:11:23
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 03.12.2018 o 22:08, Janusz pisze:
    > A ja południe, góry Bielsko-B ale wysoko tzn w stosunku do centrum, na
    > wypizdowie.

    No dobra Janusz, ale to nic nie mówi. Jeden ma dom parterowy i więcej
    podłogi na ziemi i ścianach zewnętrznych, inny biega po schodach. Jeden
    ma WM i wymienia kilka razy dziennie powietrze, inny pozatyka szmatami
    kratki wentylacyjne. Jeden stoi na wzgórzu, inny będzie osłonięty
    drzewami. I tak można bez końca ;-)
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 24. Data: 2018-12-04 20:28:00
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 04.12.2018 o 14:51, Myjk pisze:
> [...]
    > 222zł za grzanie domu 110m2 całość z prądem bytowym. Po czym gdzieś w
    > komentarzu padło, że liczy kWh po 2/1T 20/40 groszy. :P

    Praca jednostki wew. i zew.

    Szczyt 58kWh * 0,53 zł netto
    Dolina 347kWh * 0,27 zł netto
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 25. Data: 2018-12-04 20:40:23
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 04.12.2018 o 13:11, Marek pisze:

    > Jaka temperatura w domu?

    Podałem przecież :-) Ale skoro jeszcze raz to będę dokładniejszy.

    Zachód, południe + łazienki (100m2) ~22-22,5C - najczęściej widywana
    przeze mnie temperatura. Od wschodu mam garaż i kotłownie (30m2),
    których nie grzeje. Od północy są dwa pokoje (29m2) ~21-21,5C - tutaj
    mam zagwozdkę, bo ustawiłem tam o połowę większe przepływy na
    rotametrach, temperatura paneli taka sama jak w pokoju na południu, a
    jednak nawet w pochmurny dzień, tam jakoś nie chce się wyrównać z
    południem. Jasne, można pościć w podłogówkę 2C więcej, ale wtedy
    analogicznie podniesie mi się w południowej części.
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 26. Data: 2018-12-05 02:11:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Placisz za prad cene netto?

  • 27. Data: 2018-12-05 12:35:33
    Od: l...@g...com

    1000 zł za 12 miesięcy na co i cwu przy pompie powietrznej jest chyba całkiem
    możliwe. Na forum Muratora podczytuje gościa, który wybudował nowy dom, podał
    ostatnio wynik za 12 miesięcy, ma podlicznik na pompie, wyszło 900 zł. Temperatury w
    domu ok 22 stopni, dom dobrze docieplony ale też bez szaleństwa. Dom powierzchniowo
    też dobrze ponad 100 m2, spore przeszklenia.

  • 28. Data: 2018-12-05 18:01:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 4 Dec 2018 20:28:00 +0100, Mateusz Bogusz

    > Praca jednostki wew. i zew.
    >
    > Szczyt 58kWh * 0,53 zł netto
    > Dolina 347kWh * 0,27 zł netto

    DZięki, przekablowałem Twoje wyniki tam, bo oczywiście też szaleją
    ekogroszkowcy i peletowcy, co chcą spaliniaki montować do domów z
    zapotrzebowaniem 4-8kW przy -20sC.Pomijając oczywiście takich co budują
    domy 290m2 i też montują spaliniaka bo rzekomo ich nie stać na PC/gaz (i
    jeszcze się pląsają, że nie ma dofinansowania na PC/gaz/panele). :/

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 29. Data: 2018-12-05 20:10:51
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 03.12.2018 o 10:13, Adam Sz. pisze:
    > Mnie przy gruntówce wyszło
    > 170 pln

    Czyli jakby nie patrzeć, z tego co wiem na temat Twojej chaty, to połowę
    tego za m2 Ci wyszło co mnie. Dobrze liczę? :-)
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 30. Data: 2018-12-05 20:14:44
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Placisz za prad cene netto?

    (58 * 0,53 zł + 347 * 0,27) = 124,43 * 1,23 = 153,0489 + składnik
    jakościowy + opłata za spisane licznika + opłata handlowa i te mamy te
    ~160zł
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz