  • 21. Data: 2009-04-03 06:29:43
    Temat: Re: Ogrzewanie-co wybrać?
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Marek Dyjor pisze:

    > no widzisz w końcu mam jakieś wsparcie bo ludzie takie pierdowły o
    > pompach ciepła opowiadają że aż strach czytać.

    Tak jak Ty o ogrzewaniu powietrznym :))) A na poważnie, to pierdoły o
    pompach piszą Ci, którzy najczęściej nie wiedzą co to jest, jak działa itd.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 22. Data: 2009-04-03 06:53:50
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości
    > Co do osuszania powietrza to jest tylko jeden system który w zimie to
    > robi, poprzez fizyczne usuwanie wody - wentylacja z rekuperatorem.

    Klimatyzacja też. Przynajmniej do tych -7

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 23. Data: 2009-04-03 07:22:45
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JanuszK" <J...@m...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    m.googlegroups.com...

    > To może zmienić narzeczoną zanim nie jest za późno :) bo wg mnie miejsce
    > lodówki to jednak kuchnia.

    Chodzi o druga lodówkę. pierwsza oczywiscie w kuchni

  • 24. Data: 2009-04-03 07:26:34
    Od: "Boban" <b...@W...gazeta.pl>

    Piotr Maksymowicz <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Budowa rusza w maju. Teraz jestem na etapie wyboru ogrzewania. I po rozmowie
    > z instalatorem mam mały metlik. Zaproponował mi

    Ogrzewanie olejowe i gazowe a butli jest drogie w eksploatacji a poza tym
    drogie inwestycyjnie. Pompa ciepła - droga inwestycja ale może uda Ci się
    coś znaleźć, eksploatacja droższa niż podają w folderach reklamowych.

    Inne możliwości: kocioła na ekogroszek ale potrzebna porządna kotłownia i
    trochę sie brudzi, kominek z płaszczem wodnym.

    Jeżeli preferujesz wygodę to ogrzwanie elekrtyczne.
    Jest tanie inwestycyjnie bo instalację elektryczną i tak się tobi, trzeba
    tylko robić trochę lapszą. Za kasę zaoszczędzoną na wodnej instalacji CO i
    budowie kominów (bo oczywiście przy droższym nośniku energii jakim jest prąd
    decydujesz się na wentylację mechaniczną z reku) swój domek dodatkowo
    zabezpieczasz przed utratą ciepła:
    - na ściany minimum 20 cm styropianu z neoporem
    - ściany fundamentowe ocieplasz też ponadstandardowo albo robisz płytę
    fundamentową co likwiduje mostki cieplne na styku z gruntem
    - dach ocieplasz sobie też minimum 30 cm wełny i to tej lepszej
    - cieplejsze okna i drzwi
    - jak wspomniałem wyżej wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła
    - grzejniki akumulacyjne ładowane w tańszaj taryfie albo podłogówka
    akumulacyjna (z zatopionymi kablami grzewczymi) też ładowana w tańszej
    taryfie.
    - itp itd

    Takie ogrzewanie nie musi kosztować dużo drożej niż gazowe, szczególnie
    licząc mniejsze nakłady inwestycjne.

  • 25. Data: 2009-04-03 07:39:27
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 3 Kwi, 08:26, Sebcio <s...@n...com> wrote:

> [...]
    > od tego jak ogrzewasz to powietrze. Twierdzenie że ogrzewanie powietrzem
    > osusza je, jest bzdurą. Owszem, w lecie gdy system pracuje w trybie
    > chłodzenia, powietrze jest suszone poprzez skraplanie pary wodnej na
    > wymienniku kanałowym. To jednak jak najbardziej pożądane zachowanie,
    > ponieważ w lecie powietrze jest zbyt wilgotne. W praktyce w zimnie nidgy
    >   nie miałem mniej niż 40% wilgotności a w zimie nie więcej niż 52%.
    >
    >         Co do osuszania powietrza to jest tylko jeden system który w zimie to
    > robi, poprzez fizyczne usuwanie wody - wentylacja z rekuperatorem.

    Tak, tylko że rekuperator usuwa tą wodę z powietrza USUWANEGO z domu.
    Czyli można powiedzieć że z punktu widzenia domu tego nie robi.
    ;-)

  • 26. Data: 2009-04-03 14:55:11
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Jan Werbiński pisze:

    > Klimatyzacja też. Przynajmniej do tych -7

    Oczywiście, ale zwykle klimatyzacja używana jest w lecie, gdy powietrze
    jest zbyt wilgotne.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 27. Data: 2009-04-03 17:29:44
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Boban" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > taryfie.
    > - itp itd
    >
    > Takie ogrzewanie nie musi kosztować dużo drożej niż gazowe, szczególnie

    No wybacz, jezeli za mniejszy naklad inwestycyjny uwazasz 20cm styropianu z
    neo cos tam, plyte fundamentowa, cieplejsze drzwi i okna, rekuperator, min.
    30cm welny a lepiej pewnie i pol metra jakiejs nie wiadomo za ile bo 0,00002
    mniejszy opor cieplny, to ja znam chyba inna definicje nakladu
    inwestycyjnego.

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2009-04-03 18:18:58
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > - grzejniki akumulacyjne ładowane w tańszaj taryfie albo podłogówka
    > akumulacyjna (z zatopionymi kablami grzewczymi) też ładowana w tańszej

    Poleciałeś po całości- gdzie tu "taniość inwestycyjna"??
    To chyba najdroższa wersja

    Kris