  • 11. Data: 2014-12-29 13:18:56
    Temat: Re: Ogrzewanie pietra
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam

    > Moze nalezy grzac pomieszczenia na gorze, bo one powoduja oziebienie, ale
    > czy jak bede grzal to duzo wiecej gazu zuzyje, czy ta sama woda bedzie
    > krazyla w obiegu w kaloryferach?

    Ale przecież już je grzejesz,tylko za malo.Jak rozumiem,masz ocieplony budynek jako
    calość-ściany i dach.Ocieplenia stropu brak.czyli rozklad temperatur wygląda z
    grubsza tak:na zewnątrz masz -10 na poddaszu -4,a na parterze =20.
    Różnice temperatur między zewn a poddaszem oplacasz zwiekszonym zużyciem gazu.

    > Generalnie chodzi mi o to, czy pokoje nieogrzewane u gory powoduja ten
    > spadek temperatury i czy ocieplenie nad klatka schodowa (jak pisalem wyzej
    > welna 15 cm) jest wystarczajace, czy moze docieplic,
    Ocieplenie nad klatką jest tu nieistotne.Zeby nie grzać strychu,trzeba ocieplić
    strop. Nad klatką na poziomie stropu zrobić -tak samo izolowaną- klapę.
    Wtedy temperatury będą inne:odpowiednio -10,-8,+20 przy mniejszym zużyciu gazu.
    Swoją drogą,te 15 cm welny to nie jest jakieś olaboga.Nie,żebym się śmial,bo każde 5
    cm to wymierne koszty,ale dużo to nie jest.Rocznie w gazie tracisz więcej.
    Pozdro dolniak