  • 1. Data: 2009-06-30 16:53:31
    Temat: Ogrzewanie podłogowe - ocieplenie stropu
    Od: "Pawel Dabrowski" <p...@v...pl>

    Witam,
    Czy taki strop http://pokazywarka.pl/2sfyfh/ koniecznie trzeba wyrównać
    przed położeniem styropianu i poźniej ogrzewania podłogowego?
    "Garby" mają wysokość 6 - 8cm.
    Chciałbym mieć ogrzewanie podłogowe, ale jak policze 5cm styropianu, 8cm
    wylewki i płytki to okazuje się, że trzeba by wtedy "podnosić" nadproża
    w drzwiach do pokoi.
    Pomyślałem więc czy nie dało by się wyrównać podłogi styropianem(2cm nad
    szczyt "garbu") i poźniej podłogówka i wylewka.
    Strop jest nad piwnicą, która raczej nie będzie ogrzewana. Resztę
    ocieplenia mógłbym położyć na suficie piwnicy.

    Czy takie rozwiązanie zda egzamin?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2009-06-30 17:20:56
    Temat: Re: Ogrzewanie podłogowe - ocieplenie stropu
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > Strop jest nad piwnicą, która raczej nie będzie ogrzewana. Resztę
    > ocieplenia mógłbym położyć na suficie piwnicy.

    miałem podobny "problem" ale ze sporym zapasem wysokości
    ja wyrównałem keramzytem
    ustabilizowałem go z wierzchu betonem na to dałem dopiero styropian itd.

    z tym pomysłem u Ciebie widzę parę problemów:

    - trudno dociąć styropian do takich nieregularnych kształtów
    a jak sie uda to odpad bedzie spory
    - miejscami bedzie 2 cm styro a gdzie indziej 10
    i przy obciążaniu płyty podłogowej bedzie to powodować inne uginanie się
    i w efekcie nierównomierne naprężenia w płycie (nie wiem czy niebezpieczne
    czy do zignorowania)
    - 2 cm to trochę za mało jak na izolacje styropianem
    chyba że wymyślisz jakąś specjalną wersje (koszty?)

    wiele lat temu znajomy robił takie ocieplenie pod podłogówkę wylewają piankę
    poliuretanową.
    ona jest twardsza i cieplejsza - nie pamiętam szczegółów, ale może to bedzie
    dla Ciebie jakiś punkt do dalszych poszukiwań

  • 3. Data: 2009-06-30 20:40:32
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Pawel Dabrowski" <p...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Strop jest nad piwnicą, która raczej nie będzie ogrzewana. Resztę
    > ocieplenia mógłbym położyć na suficie piwnicy.

    Keramzyt drogi, ale niezły.
    Można też zwykłym piaskiem to wyrównać, a skoro chesz ocieplać od doly to
    będzie tu dużo tańsze.

    Pozdrawiam Michał

  • 4. Data: 2009-07-01 07:13:22
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Stolat napisał:
> [...]
    >>

    > Keramzyt drogi, ale niezły.
    > Można też zwykłym piaskiem to wyrównać, a skoro chesz ocieplać od doly to

    Witam
    gościu, który ma mi robić wylewki, a robił u kolegów mówi, że piasek z
    cementem to na wyrównanie dołków, śladów po tynkarzach tak do 1-2 cm,
    jak jest więcej, to albo keramzyt i szlichta, albo styrobeton ?? do
    wyrównania.

    pzdr.
    rafał

  • 5. Data: 2009-07-01 07:39:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Pawel Dabrowski wrote:
> [...]
    > Chciałbym mieć ogrzewanie podłogowe, ale jak policze 5cm styropianu,
    > 8cm wylewki i płytki to okazuje się, że trzeba by wtedy "podnosić"

    a po co 8cm wylewki chcesz dawać?

    zwykle wychodzi ok 6cm można zejśc do 5

    jest też system podłogowy na cienkich rurach (chyab ok 10mm) tylko musiałbym
    poszukać nazwy wtedy można jeszcze zejść z grubosica wylewki chyba do 4.5cm

  • 6. Data: 2009-07-01 17:03:30
    Od: "Pawel Dabrowski" <p...@v...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > z tym pomysłem u Ciebie widzę parę problemów:
    >
    > - trudno dociąć styropian do takich nieregularnych kształtów
    > a jak sie uda to odpad bedzie spory

    No tu może być problem, może to pochłonąc trochę czasu.

    > - miejscami bedzie 2 cm styro a gdzie indziej 10

    Te 2 cm styro, które będzie miejscami nie było by problemem ponieważ
    całość mógłbym ocieplić od dołu.

    > i przy obciążaniu płyty podłogowej bedzie to powodować inne uginanie
    > się
    > i w efekcie nierównomierne naprężenia w płycie (nie wiem czy
    > niebezpieczne czy do zignorowania)

    O tym nie pomyślałem.

    > - 2 cm to trochę za mało jak na izolacje styropianem
    > chyba że wymyślisz jakąś specjalną wersje (koszty?)

    A może inaczej:
    - wyrównać do 0 piaskiem i betonem
    - 3cm styro + 6cm wylewki, Marek Dyjor pisze, że może wystarczyć
    - reszta styro na sufit piwnicy

> [...]
    > bedzie
    > dla Ciebie jakiś punkt do dalszych poszukiwań

    Zagadnienie ciekawe, ale obawiam się, że nie znajde wykonawcy, który
    pojedzie 100km od Warszawy zrobić mi posadzkę na 30paru metrach ;)

  • 7. Data: 2009-07-01 17:11:26
    Od: "Pawel Dabrowski" <p...@v...pl>

    Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    >Keramzyt drogi, ale niezły.

    Keramzyt ze względu na cenę raczej odpada. Zasypanie tego keramzytem
    było by już chyba porównywalne cenowo z podnoszeniem nadproży w
    drzwiach.

    > Można też zwykłym piaskiem to wyrównać, a skoro chesz ocieplać od doly
    > to będzie tu dużo tańsze.

    Ocieplenie od dołu jest jednym z rozważanych pomysłów.
    Zastanawiam się czy na dłuższą metę nie da to jakiś skutków ubocznych w
    postaci wilgoci/grzyba i czy można to uzasadnić ekonomicznie. W takim
    przypadku cały strop będzie się nagrzewał.

    > Pozdrawiam Michał

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 8. Data: 2009-07-03 08:48:34
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Keramzyt ze względu na cenę raczej odpada. Zasypanie tego keramzytem było
    > by już chyba porównywalne cenowo z podnoszeniem nadproży w drzwiach.

    policz ile go bedziesz potrzebować i wtedy oceń

    IHMO keramzyt jest tani, jesli tylko kupujesz go w skladach budowlanyc
    a nie sklepach ogrodniczych

    ja bym u siebie piasku nie dał...
    po co mam NIEPOTRZEBNIE dodatkowo obciążać strop
    skoro są lżejsze metody

> [...]
    > postaci wilgoci/grzyba i czy można to uzasadnić ekonomicznie. W takim
    > przypadku cały strop będzie się nagrzewał.

    to, że strop bedzie ciepły to akurat zaleta
    ale z wilgocią rzeczywiście trzeba dobrze zawalczyć od początku.
    właściwe warstwy i staranność wykonania ten problem rozwiążą

  • 9. Data: 2009-07-05 20:05:07
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > IHMO keramzyt jest tani, jesli tylko kupujesz go w skladach budowlanyc
    > a nie sklepach ogrodniczych

    Hmm z tego co widzę to nawet podrożał, a więc ceny luzem
    frakcja
    0-4 240 brutto za m3
    4-10 240 brutto za m3
    za big bagi 40 zł trza doliczyć

    > ja bym u siebie piasku nie dał...
    > po co mam NIEPOTRZEBNIE dodatkowo obciążać strop
    > skoro są lżejsze metody

    No niby tak, ale dużo droższe, a te dodatkowe pare kilo na m2 chyba za
    bardzo nie nadwyręży stropu.

    Choć z drugiej strony jakby dać z 10 cm keramzytu, to pewnie niepotrzebny
    będzie styropian, i tu może wyjść na jedno .

    Pozdrawiam Michał