  • 11. Data: 2010-09-15 16:39:06
    Temat: Re: Ogrzewanie stropu nad nieocieploną piwnicą
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-09-15 10:53, jagr pisze:
    > Użytkownik "Budyń"<b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Kasa.

    Sugerujesz, że w ich interesie jest promować rozwiązanie tańsze?

    M.

  • 12. Data: 2010-09-15 17:00:43
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    >

    > ciekawostka to jakas :-) Widziałes tak zrobione?

    > b.

    Przedpisca dobrze Ci napisal. Domy izoluje sie od strony wewnetrzenej. Ale
    zapewne takiego domu, scislej przekroju tej jego sciany na oczy nie widzial.
    Gdyby wiedzial, ze od zewnatrz te izolacje od mrozu chroni jedynie cienka
    polcalowa sklejka i szklana tkanina zabezpieczajace sciane przed robactwem a
    od wewnatrz rownie cienka plyta KG to zapewne czegos podobnego by nie napisal.
    No ale zapewne sie poprawi.
    Pzdr.
    Tornad

  • 13. Data: 2010-09-15 17:09:53
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-09-15 18:34, Budyń pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    >

    > ciekawostka to jakas :-) Widziałes tak zrobione?

    Oczywiście. Zresztą w murowanych dachy w konstrukcji drewnianej też się
    zwykle dociepla od środka (hint: wełnę dajesz od środka).

    M.

  • 14. Data: 2010-09-15 17:14:58
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-09-15 19:00, Tornad pisze:

    > Przedpisca dobrze Ci napisal. Domy izoluje sie od strony wewnetrzenej. Ale
    > zapewne takiego domu, scislej przekroju tej jego sciany na oczy nie widzial.

    Widziałem, bo mam taką. :-)

> [...]
    > od wewnatrz rownie cienka plyta KG to zapewne czegos podobnego by nie napisal.

    Jedyne nadużycie to fakt, że ta izolacja jest częściowo w środku ściany.

    Jednak jeśli popatrzysz to wg kolejności prac, to masz

    1. konstrukcja ściany
    2. 2x sklejka, lub OSB

    mamy już ścianę i teraz

    3. wełnę wkładamy od wewnątrz
    3a dodatkowa warstwa na ruszcie
    4. dalej paroizolacja
    5. suche tynki (czyli płyty GK). :-)

    Tak więc IMHO jest to OD ŚRODKA.

    M.

  • 15. Data: 2010-09-15 18:46:11
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik ŁC napisał:

    > Zasada jest generalnie taka, że izolację termiczną daje się od strony
    > "zimniejszej".

    Można i od "cieplejszej" tyle że na dobry początek należy całkowicie
    odciąć możliwość migracji wilgoci do ściany - czyli ściana pierwotna,
    izolacja termiczna, paroizolacja. PO drugie izolacyjność dotychczas
    istniejącej przegrody podzielić sobie przez powiedzmy cztery - bo i tak
    będzie w niej woda kondensowała zmniejszając izolacyjność. Nie jest tak
    że w ogóle się nie da zaizolować od wewnątrz - jest to po prostu
    trudniejsze do dobrego zrobienia i mniej skuteczne. Od wewnątrz się
    izoluje jak nie ma innej możliwości.

    --
    Darek

  • 16. Data: 2010-09-15 19:50:56
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-09-2010 o 07:24:34 hk <h...@k...pl> napisał(a):

    No jak widze to koledzy podyskutowali o wszystkim tylko nie o twoim
    problemie :)

> [...]
    > OK, rozumiem, że ocieplam bo nad piwnicą ma być cieplej.
    > Znalazłem obrazek z którego wynika, że styropian daje się pod sufitem w
    Daje się sam też tak robiłem.

    a nie daje się na podłodze na parterze(???)
    Też się daje :) Nieocieplenie wylewki jest błędem, będzie bardzo
    zimna podłoga. Zatem daj jak możesz.

    Jak czytam o
    > ocieplaniu podłóg na gruncie to piszą, że styropian tak, ale w piwnicy
    > nie trzeba,
    Bo to zależy jaka piwnica, ja kiedyś miałem taką że nawet woda zamarzała.

    bo i tak na 1 metrze w ziemi jest dużo cieplej niż na
    > zewnątrz - powyżej zera zawsze.

    No tak ale to 1m wgłąb na powierzchni ziemia przez ławy jest wychłądzana
    także pod wylewkę na gruncie trzeba dać sporo izolacji.

    > I takie pytanie mam: jeśli uwierzyć w to, że na gruncie jest 4-8 stopni,
    > to pod sufitem nie jest mniej (ciepło z kotłowni, z samochodu co wjechał
    > do garażu). Podobno będzie to np. 6-12 stopni. Czy naprawdę lepiej
    > izolować sufit piwnicy (żeby strop nie stygł od piwnicy) niż podłogę
    > parteru (żeby ciepło nie uciekało w strop)?

    Na jakim etapie jesteś, bo jeżeli dopiero zaczynasz budowę to oczywicie
    trzeba dać
    na parterze pod wylewką, jak będzie b.zimna piwnica to trzeba ją dodatkowo
    zaizolować
    aby nie była zimna a jak się nie da to na ile się da odizolować ją od
    reszty
    domu, a ztym jest problem bo na zimnych ścianach pod izolacją będzie się
    wykraplać
    wilgoć i będzie pleśń.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 17. Data: 2010-09-15 20:03:18
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Tornad" <t...@h...com> napisał w wiadomości

    > Przedpisca dobrze Ci napisal. Domy izoluje sie od strony wewnetrzenej. Ale
    > zapewne takiego domu, scislej przekroju tej jego sciany na oczy nie
    > widzial.

    Sciana w kanadyjczyku to rodzaj muru jednowarstwowego wiec trudno tu mówic o
    stronach. A jeśli juz sie go dociepla extra styropianem to przecież z
    zewnątrz.

    b.

  • 18. Data: 2010-09-15 20:06:02
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Oczywiście. Zresztą w murowanych dachy w konstrukcji drewnianej też się
    > zwykle dociepla od środka (hint: wełnę dajesz od środka).

    Nie mieszaj pojęć - przy dachach zwiększasz grubość izolacji (wełny) a nie
    tworzysz innej warstwy "muru".

    b.

  • 19. Data: 2010-09-16 03:38:19
    Od: hk <h...@k...pl>

    > Na jakim etapie jesteś

    Mury piwnicy mi murarze stawiają, baaardzo powoooli :)
    Ale piwnica stosunkowo płytko wkopana (2,4m ława-grunt bo albo mi coś
    podrzucili pod ławy - bardziej prawdopodobne, albo więcej betonu wylali
    - nie wierzę bo szalunków robić się nie chciało a lali w ziemię) i
    musiałbym wysoko wynosić ścianę ponad poziom gruntu. Co na spadku
    działki daje wyjście z salonu półtora metra nad ziemią i schodzenie na
    plac po drabinie...
    Dlatego oszczędzać chcę na grubości podłogi w piwnicy i na parterze.

  • 20. Data: 2010-09-16 20:40:26
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 16-09-2010 o 05:38:19 hk <h...@k...pl> napisał(a):

    > Mury piwnicy mi murarze stawiają, baaardzo powoooli :)
    A to spokojnie, myslałem że już masz gotowe.

> [...]
    > musiałbym wysoko wynosić ścianę ponad poziom gruntu. Co na spadku
    > działki daje wyjście z salonu półtora metra nad ziemią i schodzenie na
    Spokojnie, nawieziesz trochę ziemi i ustawisz taki poziom jak ci pasuje.
    Nie zapomnij o drenażu, i ociepli sobie piwnicę styro z zewn-ątrz, może
    być zwykły, zanim przykleisz styropian to wysmaruj dobrze co najmniej dwa
    razy
    ściany piwnicy dyperbitem (wodnym aby nie zniszczył styropianu), potem
    przykleić
    styropian i na niego folia kubełkowa, kubełkami do styropianu.
    Jeżeli masz wysoki poziom wód gruntowych to tylko izolacja ciężka, bez papy
    i ścianki się nie obejdzie.

    > Dlatego oszczędzać chcę na grubości podłogi w piwnicy i na parterze.
    Ale 10cm nie zbawi, w piwnicy nic nie musisz dawać, ale pod wylewkę
    na parterze tak, w piwnicy pod wylewkę także, będzie cieplejsza piwnica.

    --
    Pozdr
    JanuszK