  • 21. Data: 2010-09-18 15:34:49
    Temat: Re: Ogrzewanie stropu nad nieocieploną piwnicą
    Od: robertr <e...@o...pl>

    On 15 Wrz, 07:24, hk <h...@k...pl> wrote:
    > Czytam, że sufit nieogrzewanej piwnicy należy ocieplić styropianem.
    > OK, rozumiem, że ocieplam bo nad piwnicą ma być cieplej.
    > Znalazłem obrazek z którego wynika, że styropian daje się pod sufitem w
    > piwnicy a nie daje się na podłodze na parterze(???) Jak czytam o
    > ocieplaniu podłóg na gruncie to piszą, że styropian tak, ale w piwnicy
    > nie trzeba, bo i tak na 1 metrze w ziemi jest dużo cieplej niż na
    > zewnątrz - powyżej zera zawsze.
    > I takie pytanie mam: jeśli uwierzyć w to, że na gruncie jest 4-8 stopni,
    > to pod sufitem nie jest mniej (ciepło z kotłowni, z samochodu co wjechał
> [...]

    Jest jeszcze jeden argument - styropian od dołu w piwnicy i np strop
    bez przegród izolujących cieplnie sprawi, że pojemność cieplna domu
    będzie większa o jakieś 15 - 30 kWh/C. Gdybyś zrobił jakąś szczelinę
    pomiędzy styropianem i stropem z możliwością dmuchania tam np
    powietrzem z kominka - to miałbyś fajny bezwładny grzejnik i wolno
    stygnący dom - taka odmina systemu legalett - tylko wielokrotnie
    tańszy.
    Pozdr