  • 11. Data: 2009-12-22 09:42:27
    Temat: Re: Ogrzewanie tymczasowe
    Od: " g-jaro" <j...@W...gazeta.pl>

    Marek <t...@g...pl> napisał(a):

    > A może rozprowadzenie ciepłego powietrza z kominka da się jakoś powiązać
    > z rekuperatorem, który planuję? Czy może za bardzo filozuje ?

    "Filozujesz"

    Zrobisz jak chcesz ja bym zrobił tak.

    -nie kominek a w miare tania "koza" z supermarketu (jak Ci sie po 2 latach
    znudzi i stwierdzisz , ze palisz w niej raz w roku na romantyczny wieczór to
    bez żalu ja wyrzucisz a do zalatania pozostanie ci tylko otwór w kominie)
    - palic na full (jak sie koza rozleci wymienia na gwarancji), nie zamykac
    drzwi wewn. niech się cieplo rozchodzi (w przeciwieństwie do kontrolowanej
    instalacji na gaz)
    - gdzie cieplo nie dojdzie dogrzewac punktowo tanim konwektorem elektrycznym z
    wentylatorem (łazienkę Ci nagrzeje w 15-20 min. do temp zdatnej do kapieli)
    - oswoic sie z faktem, ze do czasu podłączenia gazu nie będzie to przyjemny sezon.

    Potem juz będziesz miał gaz - albo jeżeli gazownia zełgała to przynajmniej
    ochłoniesz, będziesz miał jakieś doświadczenie we własnym domu i podejmiesz
    dalsze decyzje.

    Za zaoszczędzone (niewydane) na wydumkach (plaszcze wodne, rozporowadzanie
    ciepla, rekuperator, kocioł tymczasowy etc.) pieniądze wyjechac w najgorsze
    mrozy na 7-dniowe last-minute do ciepłych krajów.

    Pzdr,
    g-jaro

  • 12. Data: 2009-12-22 21:37:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 22 Dec 2009 07:26:04 +0100, Marek napisał(a):

    > tak kominek będę miał. Zdaję sobie sprawę, że przez ten okres w salonie
    > będę miał kotłownię ale czy jest jakaś lepsza alternatywa dla tego
    > wariantu tymczasowego ogrzewania ?

    Dwutaryfówka, ogrzewanie elektryczne i zasobnik CW?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 13. Data: 2009-12-22 23:26:53
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "Marek" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No właśnie - a jak z kosztami ? Czy ten dodatkowy kocioł stałopaliwowy
    > będzie tańszy niż kwota wydana dodatkowo na płaszcz wodny i instalacje ?
    >
    > --
    > Marek A.

    Idź na jakikolwiek złomowiec i zobacz. Leży tego pełno, większość - w pełni
    sprawne. Waga kotła * 1,5 zł i masz cenę, powiedzmy od 200 zł za stalowy i
    od 350 za żeliwny
    Kominek 19 kW z płaszczem wodnym 2600 taki trochę byle jaki, > 5200 porządny
    który może pracować w układzie zamkniętym. Jeżeli ma to być tymczasówka, to
    ja dostrzegam pewną różnicę....
    --
    Jackare

  • 14. Data: 2009-12-22 23:30:35