  • 51. Data: 2019-07-13 13:15:13
    Temat: Re: "Ogrzewanie" wody w basenie
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com napisał:

    > Gruszka i pietruszka.
    >
    > Pchajcie Pany wode z basenu w solara.
    > Albo liczcie wymiennik do ceny.
    > I czytajcie ze zrozumieniem.

    Wymiennik ciepła kosztuje tyle, co torba pietruszki, jakieś 200 złotych.
    Nie przeraża. Pchanie wody przez solara też nie przeraża.

    --
    Jarek

  • 53. Data: 2019-07-13 21:21:32
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 06:44 Jacek <k...@a...com> pisze:

    > Dokładnie jest tak, jak piszesz. Kolega zbudował basen, jak miał małe
    > dzieci. Najpierw basen przeżywał oblężenie, potem się znudził, ale jak
    > się pojawiały inne dzieci z rodziny, czy od znajomych, to znowu wzbudzał
    > zainteresowanie.

    I o to w tym wszystkim chodzi. Basen to nie inwestycja, basen to kosztowna
    frajda.
    Jak "przeżywał oblężenie" w sumie przez 5 lat to znaczy, że były to bardzo
    dobrze wydane pieniądze.
    W takich sprawach nie ma co rozstrząsać czy to ma sens czy też nie ma -
    każdy ma inne priorytety i zachcianki. Nawet jakby był używany przez 2
    tygodnie w sezonie - dla wałaściciela i jego rodziny mogą to być
    "wyjątkowe dwa tygodnie", warte każdych pieniędzy.

    TG

  • 54. Data: 2019-07-13 21:21:32
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

  • 52. Data: 2019-07-13 21:21:32
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

  • 55. Data: 2019-07-15 19:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

> [...]
    > przez 2 tygodnie w sezonie - dla wałaściciela i jego rodziny mogą to
    > być "wyjątkowe dwa tygodnie", warte każdych pieniędzy.

    Ale tez nie przesadzajmy z ta inwestycja - zalezy o jakim basenie mówimy.
    Kolega przed sezonem kupił basen o powierzchni około 16m2 za circa
    1000zł.
    Czy to drogo, biorac pod uwage, ile frajdy moze to dac dzieciakom? IMO
    niespecjalnie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

  • 56. Data: 2019-07-15 20:19:25
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 19:59 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

> [...]
    > 1000zł.
    > Czy to drogo, biorac pod uwage, ile frajdy moze to dac dzieciakom? IMO

    :-)

    Odniosłem się do "kolega zbudował basen".
    Jak ja się kiedyś przymierzałem do budowy basenu (w ziemi) to mi wyszło,
    że bez 40k PLN nie ma się co za to zabierać.
    Ty piszesz o stelażowym - to insza inszość, cenowa i użytkowa.

    TG

  • 57. Data: 2019-07-15 21:10:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

> [...]
    > mi wyszło, że bez 40k PLN nie ma się co za to zabierać.
    > Ty piszesz o stelażowym - to insza inszość, cenowa i użytkowa.

    Ale frajda to frajda! Ta za tysiąc może być nawet większa od tej
    za czterdzieści -- bo ona nie zależy od wydanej sumy. Natomiast
    rozważanie tego w kategoriach "inwestycji" jest nieporozumieniem.
    W ogóle "budowanie" nie jest tożsame z "inwestowaniem", wbrew temu,
    co w ustawach stoi. Jeden buduje, bo chce basenu z chlorowaną wodą.
    Drugiemu zawsze się marzył mały stawik, koniecznie z żabą i pływakiem
    żółtobrzeżkiem. Do tego obowiązkowo kaczeńce przy brzegu. Innemu
    własny dom kojarzy się z trawnikiem strzyżonym na 5/8 cala, jeszcze
    inny chce kwietnej łąki na posesji. To trudno ująć w tabelki Excela,
    a jeszcze trudniej zrobić bilans ze stronami "Winien" i "Ma".

    --
    Jarek

  • 58. Data: 2019-07-15 21:29:37
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 21:10 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

> [...]
    > inny chce kwietnej łąki na posesji. To trudno ująć w tabelki Excela,
    > a jeszcze trudniej zrobić bilans ze stronami "Winien" i "Ma".

    Dokładnie tak jest - pełna zgoda.
    Dla mnie 40k na basen to była rozrzutność i się nie zdecydowałem. Ale
    pracuję z takimi, którzy w miesiącu mają 25k podstawy i 40-50k prowizji od
    "targetu". Dla takiego basen za 40k to bida wersja i wiocha.
    Każdemu wg potrzeb i możliwości. Nic mi do tego.
    Nie ma sensu roztrząsania tego czy basen w ziemi ma sens czy też nie ma.
    Dla jedno ma - dla drugiego nie ma :-)

    TG

  • 60. Data: 2019-07-15 21:29:42
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>