  • 131. Data: 2013-07-31 12:02:26
    Temat: Re: Ogrzewanie z ziemi
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 31 Jul 2013 00:41:33 -0700 (PDT), Kris

    > Tym bardziej że w części chaty ma grzejniki a one z pompa to nie bardzo się nadają

    To może będzie powietrze-powietrze. Tylko będzie znowu prute w środku żeby
    kanały rozprowadzić? Jeśli już są, to coś zupełnie przeinwestowany ten dom.
    :\

    --
    Pozdor Myjk

  • 132. Data: 2013-07-31 12:30:32
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Ale kazda z tych rzeczy mozna w pewien sposob uproscic, wydajac na poczatku
    >wiecej kasy. Zamiast trawnika mozesz urzadzic np. ogrod w stylu japonskim

    Taaa ...

    Jak ktoś nie chce nic robić w domku , to niech nie kupuje dom ...
    Mając mieszkanie nie będzie się martwił o odśnieżanie , podlewanie , naprawy
    , pielenie i wiele innych rzeczy ...

    >Czyli w ciagu 30 lat zmarnujesz na obsluge tego pieca az 450 godzin.
    >Wliczajac sen - to tak jakby Cie zamknac na caly miesiac w kotlowni :)

    Dla tego przygotowałem się (montaż WM , spore ocieplenie poddasza) aby w
    przyszłości przejść na gaz lub pompę powietrza ...
    Ja nie narzekam , wiedziałem w co się ładuje i NIE ŻAŁUJĘ ...

    >Jestes skazany w sensie ekonomicznym. Gdybys podjal decyzje o PC na etapie
    >budowy to juz bylbys o "komin" do przodu. Czyli pare tysi. Nie musialbys

    Następne bzdety ...
    W domu mam TYLKO jeden komin. Komin spalinowo-wentylacyjny. Komin który ma 2
    przewody spalinowe i 2 wentylacyjne. Komin wykonany z cegły.
    Kominek i tak chciałbym , niezależnie czy miałbym pompę.
    Jedne komin wentylacyjny musiałbym minimum i tak mieć do wentylacji garażu

    >budowac skladu na wegiel i tak dalej. Teraz jak to wszystko masz to
    >ekonomicznie
    >sie po prostu nie oplaca przechodzic na PC bo juz zainwestowales w
    >kotlownie
    >na wegiel.

    Pisałem już ale widać nikt nie czyta tego co piszę ...
    Opał trzymam w garażu , samochód też się mieści. Graty trzymam na
    pseudostrychu.
    Kotłownia służy także jako spiżarnia i jako pralnio-suszarnia.

    >Widzisz - gdybys zamontowal odrazu PC + WM to nie musialbys budowac ANI
    >JEDNEGO komina. No, chyba ze masz kominek. Masz? A ile masz kominow?
    >Ile kosztowaly? :) Kupowales okna z nawiewnikami? Ew. dodatkowe nawiewniki

    Jezus Maria ile razy mam powtarzać !

    Na mojej działce - 939m2 oferty ponad 2 lata temu miałem za minimum 60tys zł
    z odwiertami pionowymi. Na poziome mam za małą działkę ...
    Komin i tak bym musiał mieć , bo potrzebowałbym jeden przewód spalinowy i
    jeden wentylacyjny.

    >w zwyklych oknach? Jakbys sobie to wszystko zsumowal to wyjdzie ze ta PC
    >by kosztowala tyle co ta cala kotlownia na wegiel :)

    A rozumie pompę , bojer trzymasz w sypialni i nie masz kotlowni ?
    I oczywiscie u Ciebie kotłownia była za darmo , razem z pompą :)

  • 133. Data: 2013-07-31 12:42:52
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Porównanie trochę przestrzelone -- bo jaka jest inna zielona i żywa
    >alternatywa dla trawy w ogródku aby wyglądało estetycznie i było równie
    >łatwe w pielęgnacji? Poza tym w zimę nie trzeba dbać o ogródek. :P

    Co jak co ale u mnie trawa to największe wyzwanie :(
    Kilka razy już dosiewałem , robiłem wertkulatorem , aeratorem a później jak
    widziałem że nic z tego to glebobryzarką.
    Ciągle walczę z trawą. Niestety ziemia jest jaka jest , a pod pewną warstwą
    gleby jest piach ...
    Natomiast w warzywami , owocami , kwiatami takich problemów nie ma :)

    >Moje przejęzyczenie. Oczywiście chodziło o lato. :P

    W lato mam pootwierane okna nonstop i wyłaczoną WM. Lubię świeże wiejskiej
    powietrze i te zapachy i dźwięki :)

    >Tylko że mieszanie systemów samo w sobie jest nieekonomiczne.

    Garaż MUSI mieć wentylację grawitacyjną , kotłownia również.
    Nie ma problemu z mieszkaniem wentylacji.
    U mnie w garażu/kotłowni jest grawitacyjna a w reszcie domu WM
    Obie "strefy" są szczelnie odizolowane.

    Kominek też powienien mieć tak naprawdę wentylację grawitacyjną , bo żaden z
    piecy nie jest w 100% szczelny ...

    >Zupełnie nie rozumiem planów dokupienia pompy, skoro można
    >było po prostu raz a dobrze.

    Pisałem ale widać nie dociera :-<
    MINIMALNE OFERTY MIAŁEM ZA 60000 ZŁ.
    Wszystkie z DZ PIONOWYM. Nikt innego nie proponował bo za mała działka.

  • 134. Data: 2013-07-31 12:47:07
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Tym bardziej że w części chaty ma grzejniki a one z pompa to nie bardzo
    >się nadają

    Na poddaszu są grzejniki. Podłogówki nie dało się bo strop drewniany i za
    mała wysokość pomieszczeń by była. Ale za to poddasze dobrze ocieplone
    (podłoga 30cm wełny , ściany 30cm (a na skosach 45cm wełny). W pokojach na
    poddaszu (pokoje po 25m2 jest po jednym grzejniku 60x100 C22) i spokojnie
    daje radę nawet jak zasilam go wodą 45-50 stopni a i ta często były letnie
    lub zimne ...

  • 135. Data: 2013-07-31 12:49:42
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >I powiem, ze w tym sensie to ja zaczynam nawet kogutka rozumiec ze woli
    >mieszkac w mieszkaniu niz w domu - jakbym ja mial zasuwac na etacie palacza
    >przez 365 dni w roku to tez bym chyba wybral mieszkanie :)

    U mnie piec działa tylko w sezonie grzewczym. Poza sezonem grzewczym wodę
    ogrzewam bojlerem w II taryfie.

  • 136. Data: 2013-07-31 12:55:36
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Może też grochem grzać -- wystarczy zaworek na kaloryfery zakręcić. W końcu
    >podobno nic nie kopci z komina ten nowoczesny piec ;)) BTW w zeszłm
    >tygodniu podjechałem do rodziców na "patelnię" gdzie klecą swój dom.

    Poza sezonem piec jest wyłączony. Grzeję wodę bojlerem w II taryfie.
    Miesięcznie rachunek za prąd do grzania kosztuje mnie max 50zł.

    Nie ma u mnie sensu palic piecem poza sezonem ...

  • 137. Data: 2013-07-31 12:58:43
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Uwzględniając marną sprawnośc kotła latem moze to wyjść drożej jak pradem.
    >No i mogą byc kłopoty w przypadku małego poboru CWU- moga wystapic kłopotuy
    >z nadmiarem energi lub kocioł bedzie sie wygaszał(jeśli podtrzymanie się
    >wyłączy)

    Dokładnie. U mnie się nie opłaci ...
    Szkoda mi komina , szkoda mi pieca aby cały dzień się w nim tliło i wędziło
    Więc u mnie piec działa średnio pół roku ...

  • 138. Data: 2013-07-31 20:13:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 31 lipca 2013 12:30:32 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    > Taaa ...
    > Jak ktoś nie chce nic robić w domku , to niech nie kupuje dom ...

    Ale jedno drugiego nie wyklucza.

    > Mając mieszkanie nie będzie się martwił o odśnieżanie ,

    Podgrzewany podjazd.

    > podlewanie ,

    Automatyczny system nawadniania.

    > naprawy

    Porzadnej jakosci osprzet i materialy - na pewno nie kociol weglowy ktory
    bedzie trzeba naprawiac dosc czesto (zacinajacy sie podajnik etc), a padnie
    do max 10-ciu lat :)

    > , pielenie i wiele innych rzeczy ...

    Geowloknina przykryta czyms (kora, kamyczki) - nic nie trzeba pielic.

    Jak widzisz - mozna miec dom i nic przy nim nie robic. Tylko trzeba wiedziec
    jak to sobie zorganizowac (i niestety wydac na poczatku troche wiecej kasy).

    > Dla tego przygotowałem się (montaż WM , spore ocieplenie poddasza) aby w
    > przyszłości przejść na gaz lub pompę powietrza ...
    > Ja nie narzekam , wiedziałem w co się ładuje i NIE ŻAŁUJĘ ...

    No i dobrze ;) Ale niech przyszli budujacy wiedza w co sie lepiej pakowac.

    > W domu mam TYLKO jeden komin. Komin spalinowo-wentylacyjny. Komin który ma 2
    > przewody spalinowe i 2 wentylacyjne. Komin wykonany z cegły.

    W calym domu jeden komin? No to maly domek musi byc rzeczywiscie.

    > Jedne komin wentylacyjny musiałbym minimum i tak mieć do wentylacji garażu

    Po co? Ja wentyluje garaz mechanicznie.

    > Kotłownia służy także jako spiżarnia i jako pralnio-suszarnia.

    Fajnie Twoje pranie musi wygladac po suszeniu :)

    > A rozumie pompę , bojer trzymasz w sypialni i nie masz kotlowni ?

    Nie porownuj ilosci zajmowanego miejsca przez pompe do kotla weglowego z
    miejscem na opal. Pozatym prawo nie okresla wytycznych "kotlowni" w ktorej
    uzywana jest pompa (czyli minimalna wysokosc, kubatura, wentylacja) - moge
    ja sobie usadowic w trakcie budowy w dowolnym miejscu. Sama pompa zajmuje
    0,7x0,7m + bojler i jakbys sie uparl to nawet w sypialni moglbys ja w szafie
    polozyc :)

    > I oczywiscie u Ciebie kotłownia była za darmo , razem z pompą :)

    Nie mam w ogole czegos takiego jak kotlownia :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 139. Data: 2013-07-31 20:18:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 31 lipca 2013 12:55:36 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    > Miesięcznie rachunek za prąd do grzania kosztuje mnie max 50zł.

    Dobre :) Kapiecie sie jeden po drugim?

    40-50 pln to mnie kosztuje grzanie pompa ciepla CWU, a jest nas tylko dwie osoby
    i grzeje tylko w taniej taryfie. Srednio na grzanie CWU schodzi mi i setce
    innych osob z forum muratora srednio ~10kW energii (realnej juz po przemnozeniu
    przez COP ktory wynosi dla grzania CWU jakies 2,8). Razy 30 dni = 300kWh.
    Razy 0,55 pln dla standardowej taryfy (a przypuszczam ze masz drozej bo
    u nas na slasku prad tanszy) = 165 pln. Razy 6 miesiecy = 810 pln.
    To jest dokladnie 1/3 tego co ja place na CO+CWU przez okraglutki rok :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 140. Data: 2013-07-31 20:22:34
    Od: m...@g...com

    On Wednesday, July 31, 2013 8:13:53 PM UTC+2, Adam wrote:

    > Geowloknina przykryta czyms (kora, kamyczki) - nic nie trzeba pielic.

    Zapraszam do mnie. Geowłóknina + kamyki, geowłóknina + kora - trawa i chwasty
    wylezą WSZĘDZIE. A na korze/kamyczkach dużo bardziej to widać, niż chwasty na
    trawniku.

    > Po co? Ja wentyluje garaz mechanicznie.

    Ale chyba nie WM? Tak czy inaczej w garażu to nie komin, a zwykły szacht z pustaków
    wentylacyjnych + kominek, -tak naprawdę to koszt kominka na dachu (ja mam 2, bo
    jeszcze odpowietrzenie kanalizacji).

    mucher