  • 41. Data: 2013-07-26 12:53:25
    Temat: Re: Ogrzewanie z ziemi
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Dlatego o pompie mysli sie przed budowa. Mozna wtedy tez zrezygnowac z
    >komina.

    Cena jaką zaśpiewały firmy (około 60tys) była mocno ... zniechęcająca.

    >What? Mitologie uprawiasz tu jakas :) Na moim DZ rosnie sad drzew owocowych
    >i rzad tujek :)

    Czytałem gdzieś że nie powinno się niczego dawać co ma długie korzenie aby
    nie uszkodzić w przyszlości rur...

    >Dobry kosztuje +10k pln.

    Jaki to kosztuje ? Dobry piec z nowoczesną elektroniką np. Ogniwo Eko Plus
    to około 7 tys zł. RBR cena podobna.
    Oczywiście może i da się znaleźć droższy , tylko po co ??

    >Znaczy jestem z innego swiata :)

    Chyba tak :) Na zadupiu (Toruń) ceny są z innego świata :)

    >Kompleksowo za tyle na pewno sie nie da. Trzeba samemu podlubac (a
    >przynajmniej
    >rozbic ta instalacje na kilka mniejszych firm). No i ogrodek - tak, bedzie
    >zniszczony. O takich rzeczach mysli sie przed budowa.

    No właśnie. Ja mówię o cenie kompleksowej. Czyli płacisz i wymagasz.
    Jak sam wszystko wykonasz to oczywiście będzie taniej ...
    Tyle że takich którzy mają taką wiedzę i potrafią to zrobić jest mało ,
    inaczej by nie było tylu firm które się tym zajmują ...

    > Bo jakoś dzwoniłem po firmach które zajmują się na moim terenie (Toruń) i
    > ceny były około 50-60 tys zł ..

    Pytałem o pompę i nic więcej. Cena z odwiertami pionowymi.

    >No a ile czasu zmarnowales na zwalenie wegla do piwnicy i obsluge pieca?
    >Ja 0 sekund :) Ile razy myles kotlownie i okolice? Ja raz kurz starlem z
    >pompy bo od dwoch lat nie byla myta.

    Tutaj nie ma o czym dyskutować bo wiadomo że piec wymaga więcej pracy.
    Coś za coś. Tańsze koszty zakupu , tanie grzanie , ale jest trochę brudu i
    roboty ...

    >Mnie z DZ poziomym kosztowala 22k pln. Daleko do 40.

    To Tobie. Typowemu Kowalskiemu żadna firma nie wykona tego na gotowo za
    takie pieniądze ...

  • 42. Data: 2013-07-26 12:59:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 26 lipca 2013 12:53:25 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:
    > To Tobie. Typowemu Kowalskiemu żadna firma nie wykona tego na gotowo za
    >
    > takie pieniądze ...

    Czy "typowy Kowalski":
    -nie może kupic PC z np linku który Adam podał?
    -zapłaci więcej za 500mb rury ?
    -zapłaci więcej za dwa dni pracy koparki?
    -zapłaci więcej za dwie dniówki hydraulika?

  • 43. Data: 2013-07-26 13:01:11
    Od: m...@g...com

    On Friday, July 26, 2013 11:09:34 AM UTC+2, Adam wrote:
> [...]
    takim dyskutować ? Bo faktycznie kupił tanio i dobry, więc wszem i wobec twierdzi, że
    MOŻNA, bo on jest tego dowodem. Ale dlatego to okazja jest, bo wszyscy pozostali
    kupili 'w normalnej' rynkowej cenie.

    > Tyle ze taki samochod musisz trafic jakims cudem. Pompa, osprzet i cala
    > reszta elementow jest do kupienia od reki, w normalnym sklepie - dzwonisz,
    > zamawiasz i masz. Tu nie trzeba miec szczescia, czy szukac okazji -
    > wszystko jest na wyciagniecie telefonu ;)

    OK, może nie okazyjne kupno - ale złożenie samochodu od podstaw ;). No ale generalnie
    to jest prawda i dla reszty instalacji - na etapie budowy chyba na tym najbardziej
    "kroi się" klienta ;)

    mucher

  • 44. Data: 2013-07-26 13:01:57
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >- w miarę prosta automatyka przy pompie. Kolega mi opowiadał, jak to on
    >wydał z jakies 40 tys. na system CO: opalany ekogroszkiem + CWU +
    >podłogówka. CHodził o to, że "zdrowa" podłogówka nie może być zasilona zbyt
    >wysoką temperaturą, a taką daje spalanie. Stąd jakieś systemy, mieszace
    >itp. a to kosztuje.
    >ZTCW przy pomnie ciepła nie podasz wysokiej temperatury w podłogę, bo jej
    >tam po prostu nie ma i już.

    Ta "automatyka" to zawór czterodrogowy za 100zł :)
    Inna temperatura idzie na grzejniki , inna na podłogówkę ...

    >- trzeba zaplanować "kotłownię" gdzie będziesz miał syf, przydałoby się ją
    >jakoś odizolować od reszty domu, żeby syf nie przełaził. Dla mnie to

    A u mnie kotłownia to "bufor" jest zlokalizowana pomiędzy garażem
    (nieogrzewanym) a kuchnią. Chroni przez wychłodzeniem domu przez garaż.
    Syf ? Zależy czy ładuje się opał workowany czy luzem i jak się go ładuje.
    Zachowując pewne reguły można zminimalizować do minimum brud.
    Ja ładuję opał co około 8dni i po załadunku po prostu myję podłogę :)

    >- jeżeli dodasz do tego WM z reku, to przyoszczędzisz np. na stolarce
    >okiennej - nie potrzebujesz tylko okien otwieranych, tylko same witryny.

    Mam WM ale nie wyobrażam sobie rezygnować z okien lub dawać okna nie
    otwierające się.
    U mnie poza sezonem grzewczym okna są pootwierane nonstop.

    >Co chwilę przekonują się jakim beznadziejnym grajdołkiem jest nasze miasto.
    >Bardzo lubię Toruń, ale czuję że tutaj znalezienie prawdziwego fachowca,
    >który nie będzie "nacinał" ludzi na kasę jest mocno trudne.

    O Witam sąsiada :)

    Fakt ciężko i ceny wysokie :(

  • 45. Data: 2013-07-26 13:06:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 26 lipca 2013 13:01:11 UTC+2 użytkownik m...@g...com napisał:
    > OK, może nie okazyjne kupno - ale złożenie samochodu od podstaw ;).
    Nikt tu raczej nie pisze o samodzielnym budowaniu PC- mowa jest o zakupie gotowej
    jednostki za 12-15tys zł
    A kocioł np na groszek tez trzeba kupic i zamontowac, kocioł gazowy to samo(tu+
    pozwolenia, odbiory itp)

  • 46. Data: 2013-07-26 13:09:13
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 26 lipca 2013 11:53:25 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:

    > O ile (mniej więcej) więcej obniża się temperatura gruntu nad DZ ma
    > początku wiosennego okresu wegetacji?

    W lutym z ziemi przychodzi ok 2-3stC. W marcu 4-5, kwiecien 6-8, maj 10-12.
    Niestety nie jestem tego w stanie porownac do analogicznego miejsca gdzie
    nie ma DZta. Jednak ja mam dosc duzy i troche przewymiarowany DZ (550mb
    dla pompy 8,6kW mocy grzewczej czyli wyciagam reanie ledwo 14W z metra,
    a dodatkowo mam idealne warunki gruntowe do DZ (ciezka glina).

    > Czy zauważyłeś (negatywny) wpływ DZ na rosnące nad nim drzewa?

    Wszystkie drzewka mam poki co male - dwa lata od posadzenia (czyli maja
    te 4 lata). Wydaje mi sie ze ich system korzeniowy az tak gleboko (~1,8mb)
    nie siega wiec nie powinno byc zadnych negatywnych konsekwencji :)

    Porzeczki rosna jak glupie i sa wielkie wiec im nic nie przeszkadza ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 47. Data: 2013-07-26 13:10:15
    Od: w...@g...com

    > Bardzo mi przykro. Tak zapytam z ciekawości, czemu nie robiłeś pompy u
    > siebie?

    Koszt inwestycji jest zaporowy. 50 tys. zł - abstrakcyjne kwoty (dodam, że 2 lata
    temu robiłem instalację CO).

    Wiem jedno - jeżeli to dobra technologia - wygra z innymi, jeżeli nie - dalej będzie
    tematem tabu i jedni będą drugich przekonywać, etc.

    Czas gra na moją korzyść.

    pzdr
    Bogdan

  • 48. Data: 2013-07-26 13:10:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 26 lipca 2013 12:03:15 UTC+2 użytkownik Franc napisał:

    > ZTCW to się liczy - ile trzeba wykopać "kanałów", żeby mieć wystarczające
    > zasialnie dolne. Pewnie jest tak, że jak na działce np. 500 m2 postawi się
    > dom na maxa, to miejsca na poziome zasilanie dolne już nie będzie - trzeba
    > wiercić pionowe.

    Generalnie wystarczy powierzchnia. Musisz miec te 400m2.
    Przy czystym suchym piasku - 600-800m2 (i tu warto rozwazyc juz odwierty).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 49. Data: 2013-07-26 13:14:25
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    generalnie to jest prawda i dla reszty instalacji - na etapie budowy chyba na tym

    Gdzietam porownujesz zlozenie samochodu od podstaw do kupienia gotowego
    pudla do ktorego trzeba podlaczyc cztery weze i zasilanie? :)

    KAZDY hydraulik to podlaczy. Podlaczenie jest prostsze od budowy kotlowni na
    paliwo stale, czy gaz. Nie trzeba miec zadnych uprawnien do tego (no
    teoretycznie elektryczne by sie przydaly ale podlaczenie pompy do pradu jest
    tak samo niebezpieczne jak podlaczenie czajnika do grzania wody ;)

    Nie pisze o budowie pompy od podstaw - bo wtedy koszty jeszcze bardziej ida
    w dol - takie pompy da sie realnie zlozyc za powiedzmy 7-8k pln (a nie 15).
    Ale to juz wyzsza szkola jazdy. Mowie o elementach ktore zamawiasz i wzywasz
    lokalnego hydraulika zeby je podlaczyl do kupy :)

    Jak ktos chce kompleksowo od a-z zeby palcem nie kiwnac to trzeba placic ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 50. Data: 2013-07-26 13:30:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 26 Jul 2013 09:34:27 +0200, /// Kaszpir ///

    > A ja poniżej 1900zł przy kilku krotnie niższych kosztach inwestycji ...

    Ile podłogi masz w domu, i co tam masz zamontowane?

    --
    Pozdor Myjk