  • 61. Data: 2013-07-26 14:23:35
    Temat: Re: Ogrzewanie z ziemi
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Tylko kurcze czemu i co ma się rozszczelnić. Te rury w wodociągach
    >"oppracują" pod dużo wyższym ciśnieniem i nie pękają.
    >Jak rozszczelnienie miejscowe i uda się zlokalizowac to naprawa banalna.

    A jak to zlokalizować jak rury są zakopane 1,4-2m ?

  • 62. Data: 2013-07-26 14:24:21
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Fri, 26 Jul 2013 05:19:29 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Tylko kurcze czemu i co ma się rozszczelnić. Te rury w wodociągach "oppracują" pod
    dużo wyższym ciśnieniem i nie pękają.
    > Jak rozszczelnienie miejscowe i uda się zlokalizowac to naprawa banalna.
    Z tego co czytałem, to nie da się ułożyć z jednego kawałka rury "jednego"
    obegu. Musisz je połączyć w wykopie. To są jakieś setki metrów ułożonych w
    spiralę.

    --
    Franc

  • 63. Data: 2013-07-26 14:31:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 26 lipca 2013 14:19:05 UTC+2 użytkownik Franc napisał:

    > Wiedza, gdzie walnąć przysłowiowym młotkiem też kosztuje. No i
    >
    > doświadczenie ekipy i Twój spokojny sen, gwarancja itp. :-)
    Też takie teorie mi sen z oczy spędzały jak budowe zaczynałem. A jak rozpoczełem to
    poszło jak z płatka. A gwarancje, podpisane umowy ktróre niby spokojny sen gwarantują
    to mit. Ja w trakcie całej budowy podpisałem jedna malutką umowę(montaz okien) ale to
    i tak w kwesti formalnej aby fat 7% była a nie 22.
    Żadnych innych umów nie miałem, faktur za robocizne nie brałem bo i po co.
    Brałem za to spradzone ekipy i jak byla koniecznośc coś poprawić to bez umów i
    faktur, wezwań itp poprawili.
    Jak zaufasz wiedzuy fachowców i umowa gwarancją itpo a sam nie dopilnujesz to nioc
    dobrego z tego nie wyjdzie.

  • 64. Data: 2013-07-26 14:34:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 26 lipca 2013 14:21:00 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:
    > Typowy Kowalski nie wie jak te rury ułożyć , na jakie głębokości , ile ma
    >
    > być tych rur, jakie mają być , w ilu obwodach i itd i wiele innych kwestii
    Myślę że wtedy taki Kowalski nie powinien zaczynac budowy domu.
    Typowy kowalski jak szanuje swoje pieniadze to taką wiedze uzyska wdwa popołudnia.

  • 65. Data: 2013-07-26 14:39:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 26 Jul 2013 14:19:05 +0200, Franc

    > Wiedza, gdzie walnąć przysłowiowym młotkiem też kosztuje. No i
    > doświadczenie ekipy i Twój spokojny sen, gwarancja itp. :-)

    A propos.
    3 lata temu pojechałem z Wawy do krakowskiego COCH zdobyć "certyfikat
    chłodnictwa" gdzie na wykładach poznałem budowę i zasady działania
    klimatyzatorów, pomp ciepła, włącznie z wszelkimi stosowanymi czynnikami
    oraz "haczykami" instalacyjnymi. Tylko po to by zdobyć nieco wiedzy i
    zainstalować sobie samemu klimatyzator. :P Wyszło mnie to w sumie 800 zł
    (koszt kursu, podróż, sprzęt -- w tym pompa próżniowa, giętarki itp.) + pół
    dnia na instalację klimatyzatora. Specjaliści krzyczeli 2 tys. za
    instalację i jeszcze mi gwarancji nie dawali, bo nie kupiłem super-hiper
    micubiszi tylko jakiś noname. Działa już 3 sezon chłodząc poddasze często z
    35 stopni w dół, i nawet nie jęknie...

    Pompę ciepła jest ZTCP łatwiej zainstalować.

    BTW Czy ktoś spotkał się z (opiniami, porównanie kosztów) ogrzewaniem na
    prąd kaloryferami konwektorowymi (akumulacyjnymi)? Starzy moi chcą czymś
    takim ogrzewać niecałe 120m2 po podłogach wspomagane kominkiem. Ciągle im
    tłukę żeby zainwestowali w pompę (tymbardziej że mają ułatwione nieco
    zadanie, bo będą musieli ostatecznie nawieźć ze 30-40 cm ziemi by
    podwyższyć poziom), bo te grzejniki konwektorowe (nawet akumulacyjne) na
    prąd to mi się wydaje stryczkiem na szyję. Rozumiem, że ktoś może mieć
    stary budynek i żeby nie pruć to sobie stawia coś takiego, ale do nowo
    powstającego domu to jak dla mnie bezsens.

    --
    Pozdor Myjk

  • 66. Data: 2013-07-26 14:39:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 26 lipca 2013 14:23:35 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:
    > A jak to zlokalizować jak rury są zakopane 1,4-2m ?

    Tak na szybko co mi przyszło do głowy to odłączamz od pompy podłączam wodę z
    wodociągu(wyzsze ciśnienie) i za jakiś czas obserwuję w ogródku gdzie kałuża się
    robi.

  • 67. Data: 2013-07-26 14:45:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 26 lipca 2013 14:00:35 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:

    > Z czego wynika dość spory pobór drogiej energii (celowo wybrałem skrajne
    > proporcje)?

    Taniej taryfy jest 10h, przy poborze 2-2,5kW z sieci nie da sie inaczej :)

    > Czy nie dało się lepiej zaplanować czasu grzania (przy uwzględnieniu
    > akumulacyjności układu)?

    Musialbym wziac duzo mocniejsza pompe (= wyzsze koszta zakupu, wiekszy DZ etc).
    Czy i kiedy by sie to zwrocilo? Jak zamiast 2500 placilbym na rok np. 2200?
    A koszt pompy 9kW, a np. 15kW i roznica na DZ to jakies 5-6k pln?
    Pozatym zbyt mocna pompa to wieksze "taktowanie" (wieksza ilosc start-stopow),
    czyli taka pompa szybciej sie zuzyje. U mnie pompa wlacza sie tylko 3 razy
    w ciagu doby. Wez viessmanna niech Ci zainstaluja pompe to sie bedzie wlaczac
    nawet 50 razy na dobe :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 68. Data: 2013-07-26 14:45:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 26 lipca 2013 14:24:21 UTC+2 użytkownik Franc napisał:
    > Z tego co czytałem, to nie da się ułożyć z jednego kawałka rury "jednego"
    >
    > obegu. Musisz je połączyć w wykopie. To są jakieś setki metrów ułożonych w
    >
    > spiralę.
    Myśłe że można zrobic jak przy podłogówce- kilka petli po np 100metrów z jednego
    kawałka.)
    Tak sobie na razie gdybam bo w obecnym domu PC nie mam, w kolejnym którego budowa
    niebawem mam nazdzieje ruszy raczej PC będzie bo sa dobre warunki dla DZ- wysoki
    poziom wód gruntowych, ciężka gleba itp.
    Mam więc jeszcze czas aby się zdoktoryzowac w temacie;)

  • 69. Data: 2013-07-26 14:51:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 26 lipca 2013 14:15:25 UTC+2 użytkownik Franc napisał:

    > Nie jestesm użytkownikiem pompyc ciepła i zastanawiam się, co się może
    > popsuć. Największa katastrofa to IMHO rozszczelnienie zakopanego obiegu DZ.
    > Wykopać wszystko to koszmar.

    Musialbys miec jakas wade fabryczna rury PE. Pod ziemia nie ma zadnych laczen,
    tam sie nie ma co rozszczelnic. Gdybys jednak byl takim pechowcem ktoremu pekla
    rura PE (nie slyszalem o takim przypadku jeszcze) to wystarczy zakopac na niej
    druga nowa petle. Po co wykopywac stara? :) Ja mam 5 odcinkow po 100mb.
    Jakby strzelil jeden to nic bym nie robil tylko zaworek na niej zakrecil
    i mialbym tylko nieco gorszy COP pompy (zamiast 2500 zaplacilbym 2550 na rok;)

    Te 40k to jakies mityczne na serio :-)
    Wklejalem 10 x pompe za 15k pln + DZ kazda firma zrobi poziome ponizej 10k pln
    (zarabiajac na nim 6-7k pln). To jest MAKSIMUM :) To jest 25k pln.

    Ja powiem inaczej - budujesz dom za 200-500 tys pln i oszczedzasz na
    najwazniejszej instalacji ktora ma najwiekszy wplyw na komfort mieszkania w tym
    domu (bo ta instalacja dziala non stop przez caly rok!), a ktorej wartosc
    to ponizej 10% wartosci domu.

    Ja bym wolal w salonie polozyc gres za 10 pln z marketu w promocji i dolozyc
    do pompy ciepla niz grzac brudnym i niewygodnym weglem :)

    Ale jak ktos lubi w ferrari miec silnik parowy to jego wola :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 70. Data: 2013-07-26 14:54:00
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    > być tych rur, jakie mają być , w ilu obwodach i itd i wiele innych kwestii
    > Ciężko aby typowy Kowalski to wiedział ...

    Jest tyle foto-story i tyle opisow w Internecie ze Kowalski jak wezmie sobie
    2 dni urlopu i o tym wszystkim poczyta to bedzie WSZYSTKO wiedzial.
    DZ to tak prosta i malo skomplikowana instalacja ze az w dupie piszczy :D

    Kopiesz dziure, wkladasz rure, zakopujesz. GOTOWE ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.