  • 71. Data: 2010-09-27 18:36:36
    Temat: Re: Ogrzewanie za pomocą kominka
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    > Ot prosta sprawa. Nie wygaszając kotła retortowego rozpalam w kotle
    > sprzęgniętym z tym kotłem retortowym. Kocioł zasypowy oddaje ciepło, a
    > kocioł retortowy sam się wyłącza i pracuje na podtrzymaniu, dbając o to,
    > żeby nie wygasł i żeby temperatura wody CO nie spadła poniżej zadanej
    > wartości. W chwili, kiedy kocioł zasypowy wygaśnie, a temperatura wody
    > CO spadnie to kocioł retortowy znów podejmuje pracę samoczynnie. Nie
    > trzeba tu żadnej, dodatkowej elektroniki, a już napewno nic co ma
    > związek z "inteligentnym domem" :D

    Hmm masz racje. A jak to sie ma do c.w.u.? Gdzies czytalem, ze dobrze
    miec drugi wymiennik (bojler) szeregowo, ktory podgrzewasz wlasnie takim
    wszystkopalnym kotlem lub solarami a pierwszy wymiennik grzejesz juz nie
    od "zera" wtedy.
    Pomyslem tez jest zastosowanie na koncu cyklu grzewczego c.w.u.
    elektrycznego podgrzewacza, ktory dogrzewa wode do zadanej temperatury
    jesli kociol nie pracuje lub solary nie wyrabiaja.

    Skoro juz rozmawiamy na te tematy:
    dylemat mamy czy montowac kociol na pelet czy na gaz. Kociol na pelet
    niby drozszy, ale do gazu trzeba zrobic przylacze. Pelet tanszy w
    eksploatacji, ale czy az tak duzo?
    i drugi dylemat - czy montowac solary? a jesli tak to ile, zeby to mialo
    jakis odczuwalny sens?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 72. Data: 2010-09-27 19:33:22
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 25 Sep 2010 18:11:08 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Po drugie, sam przeczytaj do czego odnosi się twoja wypowiedź. Odnosi się
    > ona do kominka, a nie pieca kominkowego tylko kominka z kanałami

    "W moim hangarze ja to robię za pomoca zwykłego wentylatora..."

    Odnosi się do MOJEGO hangaru.

    Jacus - do budy, parchu.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 73. Data: 2010-09-27 19:33:55
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 25 Sep 2010 10:13:15 -0700 (PDT), s_13 napisał(a):

    > to może włącz swój cudowny wentylatorek...

    Musiałbym jeszcze włączyć piecyk. A on jakoś zdalnie się nei chce
    uruchamiać :D

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 74. Data: 2010-09-27 20:06:02
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:c1.01.3MqFjW$Isw@mike.oldfield.org.pl...

    > Musiałbym jeszcze włączyć piecyk. A on jakoś zdalnie się nei chce
    > uruchamiać :D

    Bo najpierw musiał byś właczyć rozum, a tego niestety ci brak :)

  • 75. Data: 2010-09-27 21:59:10
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 27 Sep 2010 22:06:02 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Bo najpierw musiał byś właczyć rozum, a tego niestety ci brak :)

    No tak. Jednak dobrze podejrzewałem, że swój spożytkowałeś w jakims piecu
    retortowym :D

    --
    _______/ /_ GG: 3524356