  • 1. Data: 2012-02-23 10:32:42
    Temat: Okablowanie pod czujki drzwiowe.
    Od: "_THX." <j...@g...pl>

    Nie wiem, czy będę w ogóle alarm zakładał (to większa inwestycja z
    monitoringiem zewnętrznyum i wewnętrznym itp.), ale na wszelki wypadek
    wolałbym przed położeniem podłóg i parkietów zrobić okablowanie przynajmniej
    pod czujki kontaktronowe przy drzwiach balkonowych i tarasowych.
    Nie chcę w tym celu pruć zrobionej wylewki, nie chcę też za bardzo robić
    bruzd w ścianach na wysokości 5-10 cm (bo gładzie już zrobione).
    Jakie macie doświadczenie z rozprowadzaniem instalacji w warstwie podłóg i
    parkietów?
    Generalnie czy w praktyce da się w narożniku przy ścianach upchnąć wiązki 2-3
    kabli?
    Alternatywa to listwy typu instalacyjnego zamiast drewnianych (listwy i tak
    mają być białe) i puszczenie okablowania listwami.
    Jakich przewodów uzyć do czujek przy drzwiach balkonowych?
    Wszystkie drzwi rozwierano uchylne (7-12 skrzydeł w sumie).
    Czy w przypadku drzwi podwójnych zabezpieczać czujką tylko główne skrzydło,
    czy drugie też?
    Pozostałe czujki (IR itp.) to inna bajka, serce nie pozwoliło w gładziach ryć
    (rozum chciał ;))
    Dodatkowe pytanie:
    Czy drzwi wewnętrzne w mieszkaniu też zabezpieczać czujkami?
    Sens to może mieć (w sumie to nawet jak masz gosposię możesz chcieć jeden
    pokój zamknąć).
    A i jeszcze pytanie, czy oprócz tradycyjnych okienno-drzwiowych czujek
    kontaktronowych coś nowego lepszego ostatnio wymyślono?

  • 2. Data: 2012-02-23 11:01:50
    Temat: Re: Okablowanie pod czujki drzwiowe.
    Od: "mihal" <j...@w...pk>

> [...]
    > A i jeszcze pytanie, czy oprócz tradycyjnych okienno-drzwiowych czujek
    > kontaktronowych coś nowego lepszego ostatnio wymyślono?

    Ja bym olał kontaktrony - wystarczy wybic szybe i wejsc nie otwierajac
    skrzydla . U siebie montowałem w prawie kazdym pomiszczeniu czujke ruchu.
    Wydaje mi sie ze skuteczniejsze zabezpieczenie. Jesli chcesz zabezpieczyc
    otwory to widziałem ostatnio u znajomego kurtyny optyczne na wszystkich
    oknach. fajne rozwiazanie bo mozesz sobie np. wietrzyc chate latem przez noc
    na parterze powiedzmy a alarm dalej dziala . Z tym ze to dosc drogie jest.

    pozdr.
    mihal

  • 3. Data: 2012-02-23 11:12:36
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "mihal" <j...@w...pk> napisał w wiadomości

> [...]
    > oknach. fajne rozwiazanie bo mozesz sobie np. wietrzyc chate latem przez
    > noc na parterze powiedzmy a alarm dalej dziala . Z tym ze to dosc drogie

    pod warunkiem że alarm ma służyć tylko do powiadomieniu o włamaniu
    mi służy też do tego żebym wiedział czy zamknąłem garaż (lub przypadkiem nie
    otworzyłem naciskając pilota), czy zamknąłem drzwi do narzędziowni, czy mam
    połaciówki zamknięte jak wychodzę z domu a zanosi się na deszcz...nie
    wspomną o takim drobiazgu jak odcięcie wody przy głównym zaworze jak wykryje
    wyciek pod umywalką (bo np pęknie pleciony wężyk) a ja jestem na tygodniowym
    wyjeździe na narty.

    pzdr
    Piotr

  • 4. Data: 2012-02-23 11:15:13
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "_THX." <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > A i jeszcze pytanie, czy oprócz tradycyjnych okienno-drzwiowych czujek
    > kontaktronowych coś nowego lepszego ostatnio wymyślono?

    ja dałem wszędzie skrętkę, choć na kontaktorn to minimalna liczba żył to 2
    zewnętrzne jak najbardziej.
    ja tam lubię wiedzieć jak ktoś wchodzi do domu. nawet jak jestem w domu to
    alarm (klawiatura) piknie jak ktoś otwiera drzwi lub garaż
    pzdr
    Piotr

  • 5. Data: 2012-02-23 23:36:15
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

> [...]

    > A i jeszcze pytanie, czy oprócz tradycyjnych okienno-drzwiowych czujek
    > kontaktronowych coś nowego lepszego ostatnio wymyślono?

    Zastanów się co Ci to da. Kotaktrony warto dać tam gdzie trzeba coś otworzyć
    zanim jeszcze wejdzie się do budynku lub zanim dojdzie do powstawnia
    większych szkód.
    Jeżeli ktoś wejdzie ci do domu to powinna złapać go czujka strzegąca tego
    pomieszczenia. To że złapie go kontaktron niczego nie zmieni bo drzwi
    zostaną już sforsowane i intruz jest w domu. Na zdrowy rozsądek i czujka i
    kontaktron w pomiesczeniu wejściowym (wiatrołapie, przedsionku itp) będzie
    działać z opóźnieniem bo musisz mieć czas na wejście i rozzbrojenie alarmu,
    chyba że robisz to pilotem lub jakimś identyfikatorem (karta, pastylka,
    brelok itp).W normalnych rozwiązaniach za czujką "opóźnioną" zaraz są czujki
    natychmiastowe. Pakowanie czujek do wszystkich pomieszczeń też nie ma sensu
    bo są takie pomieszczenia, że aby do nich wejść trzeba przejść przez jakieś
    inne miejsca w domu i wystarczy zabezpieczyć tylko te miejsca.

    Kontaktrony dawałbym w miejscach które sygnalizowałyby naruszenie jeszcze
    zanim doszłoby do włamania właściwego, tj w roletach antywłamaniowych,
    furtce i bramie, drzwiach zewnętrznych w przypadku drzwi podwójnych. Przy
    odrobinie inwencji (i fantazji) rolety i drzwi wejściowe możnaby dodatkowo
    zabezpieczyć zworami o sile 300 lub 500 kg - zawsze to dodatkowe kilogramy
    do sforsowania.

    Inna sprawa, że kontaktrony mogą być wykorzystane jako czujniki
    zamknięcia/otwarcia drzwi i okien co można wykorzystać zarówno w SSWiN jak i
    innej automatyce w domu

  • 6. Data: 2012-02-24 11:43:23
    Od: "_THX." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jeśli w domu bedzie zwierzę - pies, czy kot - to kontaktrony przy wyłączonych
    obwodach czujek ruchu mają sens.

    Natomiast wybicie szyby raczej zwróci jakąś uwagę z zewnątrz i zaalarmuje
    ochronę (tak czy inaczej czujki "mikrofonowe" zbicia szyb też można dać).

    Kurtyny optyczne z zewnątrz mogą być z kolei wyzwalane przez ptaki.

    -----