  • 91. Data: 2014-11-21 14:28:34
    Temat: Re: Okap część II
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-11-21 11:47, Ergie pisze:

    > No to piszę o tym od początku, że aby wyciągnąć 1000m3 na godzinęto
    > trzeba jakoś tyle samo dostarczyć, a Użytkownik na to że powietrze
    > zostanie zassane przez kanał wywiewny.

    Przez kanal wywiewny to nic. Rok temu sam pisales, ze z kanalizacji na
    laczeniach kielichowych. :-)

    Pozdro.. TK

  • 92. Data: 2014-11-21 21:55:04
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-11-21 12:24, Slavo BezOkapu.pl pisze:

    > Ile powietrza na godzinę pochłonie wyciąg, do którego przez otwór 0,06 x 0,5 m
    wpada powietrze z prędkością 4 m/s?

    0,06 x 0,5 x 4 x 3600 = 432m3/h

    A czytasz dane techniczne sprzętów, które sprzedajesz?

    http://www.suter.ch/pdf/140327_BORA-Kundenfibel_CB_2
    014_DE_EN.pdf
    Str. 28

    - Leistungsaufnahme max.: 200 W [Max. power consumption: 200 W]
    - Abluftvolumen (netto) max. 400 m3/h [Net volume of extracted air:
    max. 400 m3/h]

    Dla porównania przeciętny okap tradycyjny, który krytykujesz ma
    wydajność ok. 200m3/h i moc silnika wentylatora ok. 100W.
    Kup okap tradycyjny z podobną wydajnością, a uzyskasz ten sam efekt
    tyle, że kilkanaście razy taniej.
    Ja rozumiem, że Ty musisz sprzedać, ale nie kosztem takich kłamstw, że
    B... przy mniejszej mocy niż tradycyjne okapy ma większą wydajność.

    > http://www.youtube.com/watch?v=o0g0oVrJIs4

    ROTFL
    Nawet pokrywki muszą być specjalne, żeby kierowały parę w dół.
    A co z przypadkiem, kiedy pokrywka nie będzie skierowana w kierunku wyciągu?

    Wybacz, ale coraz bardziej się pogrążasz :)

  • 93. Data: 2014-11-21 22:03:12
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-11-21 09:52, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >
    > Ale nie musi go wywiewać na zewnątrz - zgubiłeś sens dyskusji.
    >
    > [ciach[

    > Wychładza "palniki"? Przy płycie elektrycznej która grzeje tylko pod
    > garnkami? Zastanów się ponownie bo to nie kuchnia węglowa gdzie grzeje
    > cała płyta.
    >
    > No i pomyśl _powoli_ przy tradycyjnym okapie gorąca para leci do góry
    > a na jej miejsce między garnki wpada zimniejsze powietrze - więc
    > garnki są wychładzane bardziej niż w przypadku gdy gorąca para jest
    > pomiędzy nimi ciągnięta w dół.
    >
    > Podstawy fizyki panie Użytkownik, podstawy!

    No właśnie podstawy panie pseudoteoretyku.
    Wytłumacz mi więc dlaczego taka nagrzewnica, która grzeje halę jest mało
    wydajna jak zamontowany w niej wentylator się nie kręci?
    Widzisz konwekcja nie jest tak samo wydajna jak ruch powietrza wymuszony
    wentylatorem, dlatego też garnki w B... będą się bardziej wychładzały,
    bo są opływane szybkim strumieniem zimnego powietrza.
    Reszty twoich bzdur nawet nie mam zamiaru komentować, bo świadczą tylko
    o twoich brakach i kompleksach, a do swoich błędów nie umiesz się przyznać.

  • 94. Data: 2014-11-21 23:06:38
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-11-21 21:55, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > wyciągu?
    >
    > Wybacz, ale coraz bardziej się pogrążasz :)

    Znaczy, ze pokrywka musi byc co najmniej wieksza, lepiej - miec ksztalt
    elipsy, bo inaczej z drugiej strony gar pozostaje nieprzykryty i para w
    gore.

    Pozdro.. TK

  • 95. Data: 2014-11-21 23:07:32
    Od: dolniak <d...@g...com>

    "w każdym nowym domu"
    no wlaśnie,ile tego?
    A w starych:tylko nie zawsze sprawna instalacje grawitacyjna,doplyw do kominka
    jest-tak u polowy,w piecach się palić nie chce...
    doplyw do kotlowni-wlos się jeży,ale NIE ZAWSZE JEST!bywa,że powietrze jest zaciągane
    przewodami wentylacyjnymi-często razem ze spalinami.
    Kanaly w blokach,o których pisalem-pozaślepiane na amen,"bo zimno ciąglo".
    Takie jest życie,dość dalekie od idealu.
    Tu przydalby się wątek"dlaczego nie lubię kominiarzy"ale nic konstruktywnegi by nie
    wyszlo.
    Poważniejsze problemy z WG zaczęly się razem a upowszechnieniem okien
    plastykowych.Wiedza- i nawyki- o rozszczelnianiu tychże upowszechnia się znacznie
    wolniej.
    Nie piszę o WM bo to nowy wynalazek-choć też zdarza się,że skopany.
    Nie piszę o 1000m/h bo to się nie da.200W motorek nie wydoli-za duże opory na
    ssaniu,o tloczeniu nie wspominając.
    Pozdro dolniak

  • 96. Data: 2014-11-21 23:34:29
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 21-11-14 11:10, dolniak pisze:
    > Witam
    > Ergie,a ile razy widzialeś zrobione nawiewy do kuchni? A ile razy widzialeś je
    sprawne?
    > Fakt,że do lat sześćdziessiątych takie w blokach byly wykonywane-po upowszechnieniu
    lodówek zostaly pozatykane.Póżniej cala wymiana powietrza odbywala się przez
    nieszczelne okna (wietrzenie pomijam).Często nawet do kotlowni ludziska nie mają
    nawiewu.
    > Odnoszę wrażenie,że to użytkownik ma rację.Nasze narzekania na kiepskie wyciągi
    biorą się ze zbyt malej ilości powietrza dostarczanego do kuchni.Otwórz okno i
    kiepski wyciąg zacznie wyciągać parę znakomicie.
    > Pominąlem halas.Niemodne okapy z e zwyklym wentylatorem sa znacznie cichsze,tyle,że
    zajmują od groma miejsca.No i ten wygląd...No ale jak zrobić w plaskim wyciągu
    chwytak powietrza i wentylator? Musi być dmuchawa.
    > Dlatego uważam.że samodzielnie zrobiony(adaptowany) wyciąg:plaski chwytak nad
    kuchnią i wentylator kanalowy (regulowane obroty)w rurze będzie znacznie lepszy od
    wielce kosztownego fabrycznego.O nawiewie nie wspomnę.
    > Ale to tylko moje zdanie.Pozdrawiam
    > dolniak

    Właśnie tak.
    Z pracami się posuwam. Okap już zamontowany po uprzednim wybebeszeniu
    wentylatora i całej "automatyki", która jest tak potrzebna jak ząb w
    dupie. Na marginesie jako elektronik mogę powiedzieć, że klasa wykonania
    tej elektroniki" woła o pomstę do nieba. Ale to zapewne dlatego, że to
    tani okap (90cm ARDO), a nie Schlechtmann, Gutmann albo Superduperstolzmann.
    Wentylator kanałowy obuduję szczelnie Rockwool Silent.Miejsca mam aż
    nadto.Będzie cichutko.

  • 97. Data: 2014-11-22 08:01:06
    Od: "Slavo BezOkapu.pl" <s...@g...com>

    W dniu piątek, 21 listopada 2014 21:55:01 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Dla porównania przeciętny okap tradycyjny, który krytykujesz ma
    > wydajność ok. 200m3/h
    Ja widzę, że przeciętne okapy chwalą się raczej jak największą wydajnością, ale skoro
    twierdzisz inaczej, to pokaż jakiś przykład takiego, który się chwali 200 m3/h.

    więKtóry konkretnie ma taką wydajnośc?

    > ROTFL
    > Nawet pokrywki muszą być specjalne, żeby kierowały parę w dół.

    Ja tam widzę normalne pokrywki, podobnie jak tutaj:
    http://www.youtube.com/watch?v=yOOsqAxOWuE

    > A co z przypadkiem, kiedy pokrywka nie będzie skierowana w kierunku
    > wyciągu?

    A co z przypadkiem, gdy zapomnisz włączyć okap?

  • 98. Data: 2014-11-22 08:13:15
    Od: "Slavo BezOkapu.pl" <s...@g...com>

    W dniu piątek, 21 listopada 2014 21:55:01 UTC+1 użytkownik Uzytkownik

    > B... przy mniejszej mocy niż tradycyjne okapy ma większą wydajność.

    Wydajność mierzoną wciąganą ilością m3 powietrza na godzinę ma taką jaką podaję ja i
    karty techniczne, czyli około 400 m3.
    Wydajność jako skuteczność wciągania ma wielokrotnie większą, niż klasyczne okapy z
    powodu prędkości powietrza http://www.bora.com/pl/ http://www.youtube.com/boragmbh/

  • 99. Data: 2014-11-22 09:14:29
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-11-22 08:01, Slavo BezOkapu.pl pisze:

    > Ja widzę, że przeciętne okapy chwalą się raczej jak największą wydajnością, ale
    skoro twierdzisz inaczej, to pokaż jakiś przykład takiego, który się chwali 200 m3/h.

    > więKtóry konkretnie ma taką wydajnośc?

    W danych technicznych wszystkich okapów także i Bory podawana jest
    maksymalna wydajność.
    Nie widzę tu nic dziwnego.
    A co do znalezienia okapów o wydajności 200m3/h to obawiam się, że nie
    umiesz się posługiwać wyszukiwarkami internetowymi.

    > Ja tam widzę normalne pokrywki, podobnie jak tutaj:
    http://www.youtube.com/watch?v=yOOsqAxOWuE

    > A co z przypadkiem, gdy zapomnisz włączyć okap?

    Ja nie muszę pamiętać o włączaniu okapu, bo sam się włącza, kiedy trzeba.
    W przypadku innych okapów i tak trzeba pamiętać, aby włączyć tak samo
    jak Borę.
    Tyle, że nie musisz otwierać klapki jak w Borze i nie musisz ustawiać
    pokrywek w kierunku wyciągu.
    Czyli przy tradycyjnym okapie masz o wiele mniej rzeczy do pamiętania.
    W przypadku Bory jak pominiesz choćby jedną z czynności to okap jest
    bezużyteczny.

  • 100. Data: 2014-11-22 11:23:44
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-11-21 23:34, Dupek Żołędas pisze:

> [...]
    > Superduperstolzmann.
    > Wentylator kanałowy obuduję szczelnie Rockwool Silent.Miejsca mam aż

    Fajnie jest miec pasje dla ktorej sie zyje i dla ktorej koszty nie sa
    wazne. W sumie tez takie mam, ale nie sa to okapy. :-) Mam jeden, nie
    jest to reklamowaba tu Bo.. (co za idiotyczna nazwa) i korzysta sie z
    niego oby godzine dziennie Ew. szum wciaganego powietrza nikogo gluchym
    narazie nie zrobil.

    Pozdro.. TK