  • 11. Data: 2014-11-11 22:47:37
    Temat: Re: Okap część II
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 listopada 2014 16:46:00 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:

    > Tak popatrzyłem to najtańszy za 7kzł ma wydajność 750m3, bora się chowa :)

    BORA się nie chowa, bo jako jedyna na rynku pracuje prędkością prądu powietrza (4
    m/s) a nie jego objętością. Dzięki temu swoimi 400 m3/h daje radę zrobić to czego nie
    dają rady zrobić te z 750 m3.
    Jeżeli i tak kupuje się atrapę, to rzeczywiście lepiej zapłacić za nią mniej, niż
    więcej, ale moim zdaniem lepiej kupić coś działającego, albo nie kupować wcale.
    Natomiast wadą okapów wychodzących z tyłu blatu jest to, że ściągają tylko z tylnych
    naczyń, zajmują całą przestrzeń pod blatem (brak miejsca na szuflady) i są narażone
    na uszkodzenia z powodu zabrudzenia tłuszczem ruchomych elementów.

  • 12. Data: 2014-11-11 22:51:51
    Od: masti <g...@t...hell>

    slavo65 wrote:

    > BORA się nie chowa, bo jako jedyna na rynku pracuje prędkością prądu powietrza (4
    m/s) a nie jego objętością. Dzięki temu swoimi 400 m3/h daje radę zrobić to czego nie
    dają rady zrobić te z 750 m3.

    a ten dalej głupoty opowiada. weź ty się w końcu do lekcji fizyki.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 13. Data: 2014-11-12 07:22:00
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 listopada 2014 22:52:03 UTC+1 użytkownik masti napisał:

    m/s) a nie jego objętością. Dzięki temu swoimi 400 m3/h daje radę zrobić to czego nie
    dają rady zrobić te z 750 m3.

    > a ten dalej głupoty opowiada. weź ty się w końcu do lekcji fizyki.

    Będę złośliwy i zapytam: co konkretnie z fizyki przeczy temu co twierdzę?

  • 14. Data: 2014-11-12 08:13:06
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > a ten dalej głupoty opowiada. weź ty się w końcu do lekcji fizyki.

    Akurat fizyka jest po jego (i Bory) stronie. Jak małym otworem będzie
    leciało 4m/s to jest większa szansa że porwie ze sobą cząsteczki pary niż
    jak będzie leciało dużym otworem np. 2m/s nawet jeśli ten drugi okap będzie
    miał większą wydajność w m3/h.

    Co oczywiście nie zmienia faktu że IMO cena jest przesadzona tak ze 4
    krotnie, ale technicznie (w teorii) nie mogę nic Borze zarzucić.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2014-11-12 09:20:35
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu środa, 12 listopada 2014 08:13:27 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

> [...]
    > jak będzie leciało dużym otworem np. 2m/s nawet jeśli ten drugi okap będzie

    Ja często mierzę jaki jest ciąg przy różnych klasycznych okapach i tylko niektóre z
    modeli osiągają to co BORA, czyli 4 m/s. Cała reszta, szczególnie te z filtrem
    "siatkowym" ma na wlotach najwyżej jakieś 2 m/s.
    Decydującym problemem jest jednak oddalenie okapu od miejsca powstawania pary, co
    powoduje, że 90% pary i tłuszczu rozchodzi się na boki zanim zostanie wciągnięte na
    górze.
    Jedynym skutecznym sposobem jest wciąganie pary bezpośrednio tam, gdzie ona powstaje.

    > Co oczywiście nie zmienia faktu że IMO cena jest przesadzona tak ze 4
    > krotnie, ale technicznie (w teorii) nie mogę nic Borze zarzucić.

    Na wolnym rynku wszystko kosztuje dokładnie tyle ile chce za to zapłacić klient a
    koszty oferenta nie grają żadnej roli.

  • 16. Data: 2014-11-12 09:59:08
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "slavo65" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Na wolnym rynku wszystko kosztuje dokładnie tyle ile chce za to zapłacić
    > klient a koszty oferenta nie grają żadnej roli.

    Dlatego jak ten rynek powstanie i Bora stanieje (albo pojawi się tańsza a
    nie gorsza konkurencja) to sobie taki okap kupię.

    Na razie to rynku w praktyce _nie_ _ma_. Gdy takich okapów będzie się
    sprzedawać nie naście sztuk rocznie a naście tysięcy to pojawi się
    konkurencja i wtedy oczywiście rynek ustali jakąś cenę. Na razie płaci się
    tzw. "podatek od luksusu".

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 17. Data: 2014-11-12 11:18:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    >W dniu wtorek, 11 listopada 2014 17:09:20 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    >napisał:
    > Do całej produkcji wystarczy samochód

    Po kiego samochód. Zlecasz produkcje Chińczykowi i odbierasz gotowe produkty.

  • 18. Data: 2014-11-12 12:32:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 12 Nov 2014 00:20:35 -0800 (PST), slavo65

    > Jedynym skutecznym sposobem jest wciąganie pary
    > bezpośrednio tam, gdzie ona powstaje.

    Czyli tuż nad garnkiem. :P Dlatego właśnie najlepszym rozwiązaniem jest
    zrobienie szczeliny 30-40 cm NAD blatem i tuż ZA kuchenką. Dlatego między
    innymi skośne okapy szczelinowe (tylko te faktycznie szczelinowe a nie
    pseudo szczelinowe) dają już sobie całkiem nieźle radę (pomimo generowania
    hałasu), bo wisza niżej niż kominowe.

    --
    Pozdor Myjk

  • 19. Data: 2014-11-12 12:37:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.11.2014 09:59, Ergie pisze:

> [...]
    > sprzedawać nie naście sztuk rocznie a naście tysięcy to pojawi się
    > konkurencja i wtedy oczywiście rynek ustali jakąś cenę. Na razie płaci

    I od frajerstwa ;)

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 20. Data: 2014-11-12 12:41:36
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > I od frajerstwa ;)

    A co jest frajerskiego w zakupie obiektywnie _lepszego_ rozwiązania?

    Jakbym nie miał co z kasa robić to prędzej bym kupił taki okap (bo to
    przynosi jakieś korzyści) niż gejPhona czy inna biżuterie które oprócz lansu
    nie mają nic lepszego od konkurencji.

    Pozdrawiam
    Ergie