  • 41. Data: 2012-03-24 10:12:17
    Temat: Re: Okap kuchenny a kominek
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-03-22 18:30, /// Kaszpir /// pisze:

    > Co innego kotłownia.
    > W kotłowni MUSI być wentylacja grawitacyjna bez żadnego wspomagania
    > (wentylatory). Czyli musi być wlot powietrza i wylot powietrza.

    NIE MUSI.
    Zależy jaki masz piec.

    M.

  • 42. Data: 2012-03-24 10:18:04
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-03-21 17:30, Maciek pisze:

    > Chyba wypadaloby sie zastanowic, czy faktycznie jest jakies zagrozenie,
    > jesli wlaczymy wyciag wyrzucajacy np. 200 m3/h, a w domu mamy nawiewniki
    > przepuszczajace w sumie 250 m3/h i dodatkowo wentylacje grawitacyjna. Zeby

    Okapy mają wydajność i 450m^3/h. Jak chcesz to odprowadzić na zewnątrz,
    to rurę z okapu podprowadzasz w pobliżu kratki z wentylacją
    grawitacyjną. Wtedy jeśli rzeczywiście nawiewniki mają odpowiednią
    wydajność to wszystko wyleci grawitacyjnie. Jak nie to zostanie w środku.

    Możesz też zrobić przy kuchence otwór wlotowy (zetka). Jednak ja bym nie
    ryzykował.

    M.

  • 43. Data: 2012-03-24 10:19:11
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-03-22 09:28, Maciek pisze:

    > I caly czas mowimy o kominku z doprowadzeniem powietrza z zewnatrz.

    Ty masz taki kominek, czy tylko filozujesz?

    Ja mam i zapewniam cię, że jest on "dziurawy".

    M.

  • 44. Data: 2012-03-24 10:21:07
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-03-22 09:28, Maciek pisze:

    > lazienki. A wiekszosc mieszkan miala termy gazowe.

    Tak. Wiem. Przed remontem wentylacji taka terma mi się co jakiś czas
    wyłączała bo miała zabezpieczenie powrotu spalin.

    A w kuchni był pod oknem specjalny otwór na zewnątrz na jedną cegłę.

    M.

  • 45. Data: 2012-03-24 10:23:00
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-03-22 18:10, Maciek pisze:

    > Przeciez to Ty twierdzisz, ze taka sytuacja moze wystapic. Moim zdaniem -
    > nie moze, o ile spelni sie pare prostych warunkow.

    Nie jesteś w stanie spełnić tych prostych warunków. Chyba, że
    zainstalujesz elektronikę, która będzie sterowała wypływem i wpływem
    powietrza mierząc ile wchodzi i ile wychodzi.

    A nawiewniki są np. higrosterowalne, czyli puszczają różnie w zależności
    od wilgotności powietrza.

    M.

  • 46. Data: 2012-03-24 10:29:15
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-03-23 00:54, Maciek pisze:

    > Tak, bo taki wentylatorek, zwlaszcza z wylacznikiem czasowym, to normalnie
    > huragan wywoluje i oczy wysysa. Tu tez nawiewnik na oknie nic nie da, nie?

    Huragan nie jest groźny. Natomiast odrobina tlenku węgla jak najbardziej.

    Słuchaj - teoretyzujesz. Tłumaczą ci tutaj ludzie, którzy mają taką
    konfigurację i wiedzą, jak to działa.

    Zrób tak, jak ci się wydaje, że jest dobrze. Odpal wyciąg i kominek przy
    otwartych nawiewnikach a potem niech żona zda relację, jak było (tobie
    będzie już trudno to zrobić).

    M.

  • 47. Data: 2012-03-24 12:26:13
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Mar 2012 10:23:00 +0100, M. napisał(a):

    > A nawiewniki są np. higrosterowalne, czyli puszczają różnie w zależności
    > od wilgotności powietrza.

    Kluczowe jest slowko "np." :) Sa tez nawiewniki sterowane cisnieniem
    (prosta mechaniczna budowa) i nie sterowane niczym - po prostu szczeliny.

    Nadal nie rozumiem, czemu po ich zastosowaniu mialbym miec podcisnienie w
    domu.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 48. Data: 2012-03-24 12:28:20
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Mar 2012 10:29:15 +0100, M. napisał(a):

    > Zrób tak, jak ci się wydaje, że jest dobrze. Odpal wyciąg i kominek przy
    > otwartych nawiewnikach a potem niech żona zda relację, jak było (tobie
    > będzie już trudno to zrobić).

    A jakis argument? Czy tylko widzimisie? Czy ja prosze o tak wiele? Dyskutuj
    na konkretne, logiczne argumenty, a nie pisz mi ze "bo tak".

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 49. Data: 2012-03-24 12:30:30
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Mar 2012 10:19:11 +0100, M. napisał(a):

    > Ty masz taki kominek, czy tylko filozujesz?

    Tak, mam i doskonale zdaje sobie sprawe, ze nie jest hermetyczny.
    Hermetycznie szczelne bywaja tylko tzw. wklady piecowe - cermiczne pudlo z
    pancerna szybka.

    Nietety nie wiem, co to znaczy filozowac.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 50. Data: 2012-03-24 12:33:00
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Mar 2012 10:18:04 +0100, M. napisał(a):

> [...]
    > grawitacyjną. Wtedy jeśli rzeczywiście nawiewniki mają odpowiednią
    > wydajność to wszystko wyleci grawitacyjnie. Jak nie to zostanie w środku.

    Jesli zdecyduje sie w ogole na wyciag, to o znacznie mniejszej wydajnosci.
    I tak bedzie skuteczniejszy niz pochlaniacz.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio