  • 11. Data: 2014-11-07 09:09:28
    Temat: Re: Okapy
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-11-05 10:11, Maciek wrote:
    > Mimo wszystko smierdzi mniej niz bez okapu.

    Jedzenie Ci śmierdzi?
    Rozumiem np. ryby gdy jada się je codziennie....

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 12. Data: 2014-11-08 12:38:44
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    quent napisał(a):

    > Jedzenie Ci śmierdzi?
    > Rozumiem np. ryby gdy jada się je codziennie....

    Chyba, że kosza się nie opróżnia i te wszystkie odpadki tak walą. ;)
    Co do zamkniętej kuchni, to chyba jest kwestia odpowiedniej wentylacji
    (kierunku przepływu powietrza w mieszkaniu) a nie jej odgrodzenia od reszty.

  • 13. Data: 2014-11-08 16:50:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 5 Nov 2014 10:11:14 +0100, Maciek

    > Mimo wszystko smierdzi mniej niz bez okapu.

    Ale hałasuje. Chodzi natomiast o to, żeby było cicho i wydajnie.

    > Nasjkuteczniejsze rozwiazanie to zamknieta kuchnia.
    > Jakbym budowal od podstaw.... Ech.

    Tylko przy wentylacji grawitacyjnej. Przy wentylacji mechanicznej możę być
    otwarta, a przy wydajnym okapie otwarta kuchnia nie powinna stanowić
    problemu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2014-11-08 19:47:03
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 8 Nov 2014 16:50:40 +0100, Myjk napisał(a):

    > Tylko przy wentylacji grawitacyjnej. Przy wentylacji mechanicznej możę być
    > otwarta, a przy wydajnym okapie otwarta kuchnia nie powinna stanowić
    > problemu.

    Musialby doslownie robic wiatr w domu. A jak ten wiatr wyfrunie kominem, to
    chocbys ne wiem ile-nascie tysiecy wydal na rekuperatory, i tak podniesiesz
    sobie znacznie koszty ogrzewania.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 15. Data: 2014-11-08 21:36:44
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu sobota, 8 listopada 2014 19:47:04 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

    > Musialby doslownie robic wiatr w domu. A jak ten wiatr wyfrunie kominem, to
    > chocbys ne wiem ile-nascie tysiecy wydal na rekuperatory, i tak podniesiesz
    > sobie znacznie koszty ogrzewania.

    Czyli znowu mamy BORA na tapecie, bo tej marce wystarczy wciągnąć 400 m3/godzinę, aby
    skutecznie zrobić to, na co inne potrzebują 1000 m3/h.

  • 16. Data: 2014-11-08 21:38:40
    Od: masti <g...@t...hell>

    slavo65 wrote:

    > Czyli znowu mamy BORA na tapecie, bo tej marce wystarczy wciągnąć 400 m3/godzinę,
    aby skutecznie zrobić to, na co inne potrzebują 1000 m3/h.

    ROTFL. a perpetuum mobile też masz w ofercie?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 17. Data: 2014-11-08 22:18:49
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu sobota, 8 listopada 2014 21:38:51 UTC+1 użytkownik masti napisał:

    aby skutecznie zrobić to, na co inne potrzebują 1000 m3/h.

    > ROTFL. a perpetuum mobile też masz w ofercie?

    Nie. Perpetuum mobile nie istnieje.

  • 18. Data: 2014-11-08 22:38:07
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 07 Nov 2014 09:09:28 +0100, quent napisał(a):

    > Jedzenie Ci śmierdzi?
    > Rozumiem np. ryby gdy jada się je codziennie....

    Tak, wszedzie poza kuchnia. Jesli w sypialni na pietrze czuje zapach
    kotletow smazacych sie w kuchni, to jak to inaczej nazwac, jesli nie
    smrodem?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 19. Data: 2014-11-09 10:20:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 8 Nov 2014 19:47:03 +0100, Maciek

    > Musialby doslownie robic wiatr w domu.

    Dlatego zaczęto ostatnio wykorzystywać inne konstrukcje okapu aby nie robić
    przeciągu a zwiększyć skuteczność.

    > A jak ten wiatr wyfrunie kominem, to chocbys ne wiem
    > ile-nascie tysiecy wydal na rekuperatory, i tak
    > podniesiesz sobie znacznie koszty ogrzewania.

    Wartości są śmieszne i niewarte nawet rozpatrywania. Smażenie ryby trwa nie
    dłużej jak 15 minut, gotowanie rosołu (a zapach gotowanego mięsa,
    szczególnie w pierwszej fazie, przyprawia mnie o mdłości) też zabiera nie
    wiecej jak godzinę (szczególnie w szybkowarze). Ogólnie przygotowanie
    potraw nie zajmuje więcej czasu jak 2h dziennie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2014-11-09 11:38:37
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-11-08 22:38, Maciek wrote:

    > Tak, wszedzie poza kuchnia. Jesli w sypialni na pietrze czuje zapach
    > kotletow smazacych sie w kuchni, to jak to inaczej nazwac, jesli nie
    > smrodem?

    Szczęscie, że nie smarzy się za często kotletów w nocy ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info