  • 1. Data: 2009-07-15 08:33:46
    Temat: Okna a tynki - kolejność robót
    Od: Kanta <k...@n...pl>

    Witam

    Mam do wykonania dwie* rzeczy w domku:
    - wymiana okien
    - zerwanie starego tynku (w wielu miejscach odpada) i położenie nowego
    No i teraz pytanie: w jakiej kolejności to robić?

    Czy mogę sobie położyć tynk w tym roku, a okna wymienić w następnym? Czy
    w trakcie wymiany okien i okiennic nie nadkruszy się tynk we wnękach
    okiennych i trzeba będzie podtynkowywać?
    Czy najpierw okna, a tynk dopiero po wymianie?

    Ładnie proszę o pomoc, a jeszcze ładniej o nieodsyłanie na gógla, bo tam
    pełno sprzecznych opinii ;)
    kanta

    ps: jaka jest stawka za położenie metra2 tynku (z materiałami lub sama
    robocizna) w okolicach krakowa?
    *rzeczy jest wieele, ale te są na pierwszym planie ;)

  • 2. Data: 2009-07-15 12:10:58
    Temat: Re: Okna a tynki - kolejność robót
    Od: fenzyyy <f...@g...com>

> [...]
    > okiennych i trzeba będzie podtynkowywać?
    > Czy najpierw okna, a tynk dopiero po wymianie?

    Jesli masz taką mozliwość pierw wymień okna. W czasie tynkowania
    majstry zaraz obrobia ci okna.
    Jesli pierw wytynkujesz a później będziesz wymieniał okna to
    napewno nie obejdzie sie bez dodatkowych prac.
    zawsze gdzieś coś uszkodzisz tym bardziej ,że demontaż okna wiąże się
    z użyciem cięższego sprzetu i siły.
    Ja bym pierw wymienił ,zabezpieczył okna a później tynkował .pozdr.