  • 1. Data: 2014-01-27 08:59:40
    Temat: Okno w głównej łazience - robić, czy nie?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W przyszłej łazience chcę mieć ciepło. Co najmniej 2-3 st cieplej niż w
    reszcie domu. Czy jest sens robić w takiej łazience małe okno? Czy
    zalety posiadania okna przeważają nad wadami? Ściana z ewentualnym oknem
    wychodzi na północ.

    Jeśli zalecacie okno - to jaki rozmiar? szer. 60 na wys. 90? Większe?
    Mniejsze?

    --
    MN

  • 2. Data: 2014-01-27 10:13:50
    Temat: Re: Okno w głównej łazience - robić, czy nie?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

> [...]
    > na północ.

    > Jeśli zalecacie okno - to jaki rozmiar? szer. 60 na wys. 90? Większe?

    Na temperaturę wielkiego wpływu mieć nie będzie (choć jakiś na pewno), więc
    imo to kwestia gustu. Ja w jednej łazience mam w drugiej nie, w poprzednim
    domu miałem tak samo, a w jeszcze poprzednim obie bez okien. Spytaj żony -
    nie wszystkie kobiety lubią okno w łazience na parterze. Moja nie lubi, a
    montowanie okna które będzie non-stop zasłonięte roletką jest IMO bez sensu.

    Zaleta jest taka że w dzień nie trzeba włączać światła, choć jeśli to
    północna strona i małe okno to może się okazać że i tak trzeba będzie je
    włączać.

    Co do wyglądu to dużo zależy jaki masz projekt wyposażenia tej łazienki.
    Czasem takie okno jest ozdobą a czasem tylko dodatkowym kłopotem w
    obrobieniu płytkami.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2014-01-27 10:20:13
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-01-27 08:59, Marcin N wrote:
    > Jeśli zalecacie okno - to jaki rozmiar? szer. 60 na wys. 90? Większe?
    > Mniejsze?

    Mniejsze nawet ale 3 szybowe, ciepłe.
    Wpadnie Ci światło w dzień no i można wietrzyć skuteczniej jeśli
    potrzeba. W łazience to akurat dosyć ważny ficzer ;-)
    IMO jak możesz to montuj.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 4. Data: 2014-01-27 22:44:36
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    > Jeśli zalecacie okno - to jaki rozmiar? szer. 60 na wys. 90? Większe?
    > Mniejsze?

    Światło to dość ważny argument za wstawieniem okna.
    Mam okno ( 90cm ) na parterze jak i na piętrze jednak szyba nie jest
    "normalna" a ze "wzorkiem" może to też nie każdemu odpowiada ale nie
    wyobrażam sobie dużej łazienki >20m2 bez okna

  • 5. Data: 2014-01-28 09:08:01
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Jeśli zalecacie okno - to jaki rozmiar? szer. 60 na wys. 90? Większe?
    > Mniejsze?

    Po wyjsciu z bloku chcialem koniecznie okno. W obu lazienkach mam okna.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 6. Data: 2014-01-28 11:12:54
    Od: a...@g...com

    W dniu wtorek, 28 stycznia 2014 09:08:01 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    Ja mam u siebie okno szer 60 x wys 120. Trochę duże jak na łazienkę, ale takie mi
    pasowało ze względu na wygląd elewacji frontowej. Jak wcześniej pisali inni okno się
    przydaje chociażby po to aby przewietrzyć łazienkę.
    Moja łazienka też jest od północy, do tego trzeba dodać że jest cała w płytkach i w
    okresach przejściowych jest trochę chłodno. Okno nie ma nic do rzeczy. Tak naprawdę
    musi przemyśleć sposób ogrzewania tej łazienki aby ją ogrzać w okresach
    przejściowych. Są np, grzałki elektryczne montowane do drabinek, ale nie wiem jak
    się sprawują przy dogrzewaniu. Ludzie je montują głównie po to żeby ręczniki szybko
    wysychały właśnie w okresach przejściowych.