  • 11. Data: 2010-12-30 07:00:42
    Temat: Re: Oplacalnosc wymiany kotla gazowego.
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    news:iffkaq$cvl$1@news.onet.pl...
> [...]
    > W przypadku kotłów kondensacyjnych z zamknietą komorą musisz tylko wstawić
    > w komin rurę z nierdzewki lub po prostu wyprowadzić spaliny za ścianę
    > (jeżeli to nie jest budynek wielorodzinny). Ze wstawieniem rury w komin
    > czy też kanał wentylacyjny nie ma najmniejszego problemu, bo sa to rury
    > cienkie, rzędu 80-120 mm średnicy, dlatego wejdą w każdy kanał, zarówno
    > kominowy jak i wentylacyjny.
    > Nawiew powietrza możesz mieć zarówno zza ściany, doprowadzony rurą lub z >
    > pomieszczenia bez podłączania rury.
    > Tak więc nie wiem, gdzie tu widzisz problem.

    Mam parter, 100-letnia kamienica, wysokie piętra. Ochrona zabytku, etc.
    Poza tym nieopłacalne. Koszt kotła, ewentualnego wielometrowego komina aż
    ponad dach nie zwrócą mi się przez lata. A średnica komina zależna jest od
    długości (opory przepływu).
    Póki co wszyscy w kamienicy (którzy mają ogrzewanie gazem) jadą na starym
    pozwoleniu kominiarskim (kotły są włączone w kanały bez żadnych wkładek).
    Po ruszeniu tematu byłoby trzeba budować kominy zewnętrzne + wentylacyjne,
    wzgl. obecny dymowy na wentylacyjny, a na zewnątrz ocieplany spalinowy.
    Gdybym miał własny domek, wyprowadziłbym przez ścianę i po kłopocie.
    jagr

  • 12. Data: 2010-12-31 09:40:49
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > ponad dach nie zwrócą mi się przez lata. A średnica komina zależna jest od

    W takim przypadku alufol - wkład kominowy w postaci rękawa foliowego. Masz
    wtedy cały przekrój komina na spaliny. Prosty i przyjemny w montażu, a pobór
    powietrza przez scianę...

  • 13. Data: 2010-12-31 12:55:43
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > W takim przypadku alufol - wkład kominowy w postaci rękawa foliowego. Masz
    > wtedy cały przekrój komina na spaliny. Prosty i przyjemny w montażu, a
    > pobór powietrza przez scianę...

    Obawiam się tylko jednego, że ta niemożliwośc podłączenia tego kotła polega
    na czymś zupełnie innym tzn. może być taka sytuacja, ze do jednego wspólnego
    kanału dymowego moze być podłączonych kilku lokatorów. Niestaty kiedyś to
    było dozwolone dla piecyków i kotłów grawitacyjnych z otwartą komorą. W
    przypadku podłączenia kotła z komora zamknietą moża by było uśmiercić innych
    lokatorów.

  • 14. Data: 2011-01-03 02:15:40
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]

    > kiedyś to było dozwolone dla piecyków i kotłów grawitacyjnych z otwartą
    > komorą. W przypadku podłączenia kotła z komora zamknietą moża by było

    tak też być może - wątkotwórca nie podał szczegółów więc sobie gdybamy...

  • 15. Data: 2011-01-03 08:12:27
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    > tak też być może - wątkotwórca nie podał szczegółów więc sobie gdybamy...

    Nie mam bladego pojęcia, jak jest kilka pięter nade mną. Nie chcę mieszać i
    łazić po sąsiadach, bo może się okazać, że ktoś ma coś podłączone bez
    papieru i będzie "czego on tu szuka i kiego węszy". A wiadomo - każdy dba o
    swój interes, a nie sąsiada. No i ta zawiść. "On coś chce, to trza mu
    utrudnić".
    Kiedyś chciałem wymieniać cały pion kanalizacyjny od wszystkich kuchni,
    który wiecznie się zatyka, sąsiedzi łącznie ze mną odstawiamy zlewozmywaki i
    raszplujemy w kółko spiralami. Niestety nikt się nie zgodził. Sprawa upadła.
    Pozdrowienia w Nowym Roku.
    jagr