  • 11. Data: 2013-01-30 11:08:30
    Temat: Re: Oprogramowanie, oczujnikowanie etc. [pralka z podłączeniem cieplej wody]
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    news:cc5bf29e-0703-4216-bb13-124dd7235111@googlegrou
    ps.com...

    >dobra, cos wiem,zostawiłem ustrojstwo na noc bez moich programówa ani owfs.
    >I teraz amba -czyli to jednak linux sam z siebie sie >wiesza :-) Zatem
    >spróbuje to z linka powyżej. Sam nie kompiluję bo nie mam zielnonego
    >pojęcia jak to sie robi :-)

    A może to sprzęt a nie linux ci nawala?
    Kompilowanie jądra masz opisane wszystko co i jak. Jak tylko wiesz co to sa
    moduły, i które są ci potrzebne dla twojej konkretnie konfiguracji peceta w
    kernelu, to kompilacja bułka z masłem.
    Zresztą choćby tu masz coś na temat
    http://newbie.linux.pl/?id=article&show=53

    Marek

  • 12. Data: 2013-01-30 11:15:23
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 30 stycznia 2013 11:08:30 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    > A może to sprzęt a nie linux ci nawala?

    a bo ja wiem? - to raspberry pi i dedykowana do niego dystrybucja. Gdyby była trefna
    cos bym moze wyczytał. Moze i sprzęt, ale raczej nie. Sie zobaczy...

    b.

  • 13. Data: 2013-01-30 12:04:38
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 stycznia 2013 11:08:30 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    > A może to sprzęt a nie linux ci nawala?

    Tez bym obstawial. Zaczalbym od sprawdzenia jakosci zasilania!

    Ewentualnie wrzucic slacka - jezeli tez bedzie sie wieszal to wtedy 100%
    potwierdzenie, ze to raczej sprzet jest winien. Linux jest wyjatkowo stabilnym
    systemem!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2013-01-30 12:30:03
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "AMX" <r...@b...cy> napisał w wiadomości

    > OK

    > A w czym pisałeś? Jakieś biblioteki etc.?

    > Mam świadomość, że między działającym system a systemem
    > działającym niezawodnie jest ogrom pracy. Stąd pytanie powinnno
    > było brzemieć ,,Do czego takiego peceta można teoretycznie
    > wykorzystać?''.

    W praktyce do wszystkiego, u mnie nawet zaswiecanie swiatla idzie przez PC.
    W dodatku na windows xp.

    Bede jednak to zmienial, na uklad bardziej zdecentralizowany, bo nie jest to
    optymalna sytuacja, ze pad jednego urzadzenia kladzie caly dom (niezaleznie
    czy to jest PC czy sterownik).

    Jesli chcesz na PC musisz uwazac na zasilanie, pierwsza burza (dwa tygodnie
    po wprowadzeniu sie do domu) upalila mi plyte glowna. Wstawilem porzadengo
    UPS i nawet naprawde bliskie pioruny nie robia wrazenia.

    > Tym niemniej nawet system, który nie jest dopracowany i
    > wiarygodny może być użyteczny, jeśli się go właściwie użyje.

    Jesli programowales duzo wczesniej, nie powinno byc problemu, wbrew pozorom,
    program do sterowania domem to jedna z najprostrzych rzeczy jaka mi sie
    trafila. Po wprowadzeniu sie do domu mialem tylko jeden blad do wyluskania,
    od wielu lat nie dotykalem sie tego.

    Teraz bede przechodzil na male sterowniki na linuksie, komunikujace sie
    bedzprzewodowo, ale glowne urzadzenia sterujace pozostana jak byly - 1wire.
    Tyle ze teraz schodza sie do jednej centralnej maszyny, a docelowo beda
    mialy niezalezne sterowniki.

  • 15. Data: 2013-01-31 11:12:08
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 30 stycznia 2013 00:39:20 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > Slackware ARM 14.0 is released!

    szlag jasny by was z tym linuxem trafił :/ Wcele sie nie dziwie ze on malo popularny.

    Czytnik usb w windzie wtykam i mam. Tu napisz szesnascie linijek popieprzonego kodu -
    i nadal go nie ma :-)
    Wiec tak:
    ze strony: http://www.daves-collective.co.uk/raspi/installing.s
    html
    pobrałem instalke, rozpakowalem w windzie 7zipem i zgralem programem Win32DiskImager
    na karte SD. Tym programem inne obrazy img zgrywam i jest ok - tym razem jest pełna
    ciemnosc , komp nie rusza wcale.
    Druga próba
    >sorinm has a preinstalled image obtainable from
    http://slackware.spit-ct.ro/raspberrypi/.

    ściągam, przegrywam, również dupa. Komp nie startuje wcale.

    b.