  • 1. Data: 2010-06-07 05:22:38
    Temat: Opróżnienie betonowego zbiornika ze szlamu
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    może to już nie budowanie ale może jakiś zmyślny sposób ktoś tu znajdzie
    bo pewnie podobne dylematy macie.
    Otóż:
    Stare szambo przerobiłem na zbiornik deszczówki/gruntówki - jednak z
    czasem sie jego dno dość poważnie zamuliło - jest prawie z 20cm czarnego
    mocno zbutwiałego szlamu - co dość konkretnie zmniejsza pojemność.
    mieszenie jest na tyle istotne że zbiornik jest bardziej poziomy niż
    pionowy.

    Szlam jest na tyle gesty ze pompa go nie rusza. Wchodzenie osobiście do
    środka z łopatą to pewna śmierć, wzywanie szambiarza to płacenie
    zbójeckich cen za taki drobiazg. Wylewać gdzie szlam mam - prosto na
    ogródek bo to solidnie prze młócony odpad organiczny (nawet nie śmierdzi
    jakoś specjalnie), tylko jak go wyciągnąć na wierzch. Wzburzanie wodą z
    kranu mija sie z celem - woda bedzie wielokrotnie droższa od usług
    szambiarza.

    W pewnym momencie umyśliłem sobie by zbiornik zamienić w gigantyczną
    wirówkę za pomocą jakiegoś silnika i wtedy wszystko by sie może
    wymieszało i potem tylko wyciągnąć pompą do brudnej wody?

  • 2. Data: 2010-06-07 07:07:18
    Temat: Re: Opróżnienie betonowego zbiornika ze szlamu
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 07.06.2010 07:22, Osadnik wrote:
> [...]
    > wirówkę za pomocą jakiegoś silnika i wtedy wszystko by sie może
    > wymieszało i potem tylko wyciągnąć pompą do brudnej wody?

    Może by użyć wiertnicy z napędem, takiej do słupków ogrodzenia, z jakimś
    przedłużeniem co by świder wszędzie dosięgną.
    Potem trzeba by to przepłukać kilka razy z pomocą szambiarki.

  • 3. Data: 2010-06-07 21:30:10
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Szlam jest na tyle gesty ze pompa go nie rusza. Wchodzenie osobiście do
    > środka z łopatą to pewna śmierć,

    No bez przesady. Nie tak dawno asekurowałem teścia przy takiej robocie i nikomu nic
    sie nie stało. Drabina, lina, wiaderko, łopata i muł został wyciągnięty.

  • 4. Data: 2010-06-08 20:59:24
    Od: M <M...@o...pl>

    William Bonawentura pisze:
    > Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > No bez przesady. Nie tak dawno asekurowałem teścia przy takiej robocie i nikomu nic
    sie nie stało.

    W takich miejscach potrafi się gromadzić CO_2 (jest cięższe od
    powietrza, może powstawać w jakichś procesach gnilnych).

    http://www.muratordom.pl/instalacje/instalacje-kanal
    izacyjne/bezpieczne-szambo,38_807.html

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Ditlenek_w%C4%99gla#Zat
    rucie_dwutlenkiem_w.C4.99gla

    M.

  • 5. Data: 2010-06-09 05:35:35
    Od: "Kazimierz Debski" <k...@o...eu>

    > W takich miejscach potrafi się gromadzić CO_2 (jest cięższe od
    > powietrza, może powstawać w jakichś procesach gnilnych).

    CO2 nie jest trujący. Śmierć może nastąpić na skutek braku tlenu.
    Oprócz CO2 w szambie może być znacznie bardziej niebezpieczny siarkowodór H2S.
    Siarkowodór jest znacznie cięższy od dwutlenku węgla.
    Zapach zgniłych jaj to właśnie zapach siarkowodoru. Gaz ten, dopóki ma
    niewielkie stężenie jest wyczuwalny nosem. Natomiast przy wyższych,
    niebezpiecznych dla życia stężeniach paraliżuje węch i człowiek nie czuje
    żadnego zapachu a więc nie wie, że jest niebezpieczeństwo zatrucia.
    Znam z opowiadań przypadek, że na terenie zakładów chemicznych, wyniesiono
    martwego człowieka z WC, bo nastąpił wyrzut siarkowodoru z kanalizacji.

    Kazek

  • 6. Data: 2010-06-09 07:47:16
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-06-09 07:35, Kazimierz Debski pisze:

    > CO2 nie jest trujący. Śmierć może nastąpić na skutek braku tlenu.

    Przeczytałeś podanego linka z wikipedii? Jest tam co nieco o mechaniźmie
    zatrucia organizmu przy przekroczonym stężeniu CO2. Sam byłem zaskoczony
    bo myślałem dotychczas że CO2 tylko dusi a nie zatruwa.

    PZDR
    Shaman

  • 7. Data: 2010-06-09 19:28:22
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > Przeczytałeś podanego linka z wikipedii? Jest tam co nieco o mechaniźmie
    > zatrucia organizmu przy przekroczonym stężeniu CO2. Sam byłem zaskoczony
    > bo myślałem dotychczas że CO2 tylko dusi a nie zatruwa.

    Nie, nie przeczytałem. Poprzedni list napisałem z pracy i nie miałem
    czasu czytać. A to co napisałem, to jest to, czego mnie uczyli. Możliwe,
    że jest to prawdziwe tylko do pewnego stężenia lub od czasu, gdy mnie
    uczyli coś się zmieniło :-)
    Jeszcze jedno mi się skojarzyło. Kiedyś zostałem totalnie zaskoczony, bo
    dowiedziałem się, że można "zatruć" się azotem. Mianowicie napełnienie
    płuc czystym azotem może spowodować paraliż mięśni oddechowych na skutek
    czego człowiek się dusi.

    Kazek