  • 1. Data: 2013-07-22 13:06:27
    Temat: Optymalne położenie domu
    Od: k...@g...com

    Witam,
    Działka podłużna Szer 22m, Dług 43m. Droga od strony wschodniej.
    Obrócona jest ok 10 stopni CW.
    --------------
    | | |
    |22m | | E
    | 43m | |
    -------------- |
    S |dr|

    Chciałbym poznać Waszą opinię na temat optymalnego ułożenia domu.
    Chciałbym wykorzystać teren "od drogi" maksymalnie, więc dom o szerokości 14 czy
    nawet 15m. Wstępnie padło na Dom w Amarylisach 3:
    http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom-w-amaryli
    sach-3-termo/m9b11f8a389dc3,2815

    Dwa "minusy":
    -Taras z jadalni graniczy prawie z ogrodzeniem,
    -Dach jest "nieoptymalnie" ułożony ze względu na Solary bądź baterie słoneczne -
    trzeba by montować po obu stronach-wsch i zach.
    Od południa sąsiadów jeszcze nie ma ale teren (60x43m) jest na sprzedaż z myślą o
    developerze, może wiec powstać "osiedle" bliźniaków. Dopuszczam sytuację że będą
    zwrócone ogrodem w naszą stronę. Od północy tereny rolne według MPZ.

    Znalazłem też alternatywę, Dom z Charakterem 3 (dach ze spadem na PD i PN) :
    http://www.projektyzwizja.pl/projekty-domow/z-charak
    terem-3-lustrzany

    jednak koszty zdecydowanie wyższe.

  • 2. Data: 2013-07-22 13:26:31
    Temat: Re: Optymalne położenie domu
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 lipca 2013 13:06:27 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

> [...]
    zwrócone ogrodem w naszą stronę. Od północy tereny rolne według MPZ.

    Myslisz ze ktos zrobi ogrod od polnocy? Na pewno nie :)
    Wszyscy pobuduja sie w polnocnej czesci swojej czesci dzialki z ogrodami na
    poludnie. Ty tez tak moim zdaniem powinienes zrobic. Na moim nowym malym
    osiedlu zrobili tak wszyscy sasiedzi. Bo kazdy woli miec salon od poludnia,
    a garaz od polnocy. Salon/taras najoptymalniej zaprojektowac od zachodu,
    wzglednie od poludniowego-zachodu. Czyste poludnie to masakra :)

    Masz w miare podobnie polozona dzialke wzgledem drogi jak ja:

    http://szyna.civ.pl/projekt/zagospodarowanie.jpg

    U mnie droga jest na poludniowym-wschodzie. U ciebie chyba tez?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2013-07-22 13:57:20
    Od: Jack <J...@w...pl>

    > Bo kazdy woli miec salon od poludnia,

    głupota.

    > Salon/taras najoptymalniej zaprojektowac od zachodu,
    > wzglednie od poludniowego-zachodu.

    też nie. Taras najlepiej jest mieć od północy lub od wschodu. Kto siedzi
    na tarasie w pełnym słońcu???

    Jacek

  • 4. Data: 2013-07-22 14:02:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 lipca 2013 13:57:20 UTC+2 użytkownik Jack napisał:

    > też nie. Taras najlepiej jest mieć od północy lub od wschodu. Kto siedzi
    > na tarasie w pełnym słońcu???

    Sa daszki, za pergole, sa parasole, jest kilka innych ciekawych form
    zadaszenia / zacienienia tarasu. Mam znajoma projektantke po jakichs
    wypas szkolach i tarasy zaleca sie robic od ZACHODU. Taki jest trend.

    Taras od polnocy? A salon? Tez od polnocy? Salon musi miec wyjscie na
    taras. Salon od polnocy to porazka - szczegolnie pod wzgledem energo-
    oszczednosci takiego domu. W salonie od polnocy padniesz szybciej na
    depresje z powodu braku slonca:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2013-07-22 14:03:02
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 22 Jul 2013 13:57:20 +0200, Jack napisał(a):

    > też nie. Taras najlepiej jest mieć od północy lub od wschodu. Kto siedzi
    > na tarasie w pełnym słońcu???

    Kazdy, wiosna i jesienia. A latem - markiza czy inna oslona. Za to domu nie
    obrocisz.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 6. Data: 2013-07-22 14:04:46
    Od: adam <a...@w...pl>

    > Taras najlepiej jest mieć od północy lub od wschodu.

    A słoneczną jesienią i wiosną najlepiej od południa :)

  • 7. Data: 2013-07-22 14:08:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 22 Jul 2013 04:26:31 -0700 (PDT), Adam

    > Myslisz ze ktos zrobi ogrod od polnocy? Na pewno nie :)

    Jak kupowałem parę lat temu swoją działkę pod dom to miałem do wyboru dwie
    parcele. Obydwie z wcięciem prostokątnym - pierwsza 5x12m, druga 2x12.
    Zaletą pierwszej była krótka i równa droga dojazdowa do posesji (asfalt +
    60m szutru). Druga miała dojazd na okrągło i po garbach (piach). Długo się
    biliśmy z myślami którą wybrać, ponieważ pierwsza działka była kiepska dla
    orientacji domu względem słońca. Tzn. nie było sensownego rozwiązania aby
    postawić dom z przylegającym garażem (a taki chcieliśmy) by nie rozjeżdżać
    ew. ogrodu, nie marnując powierzchni na drogę lawirującą do garażu
    położonego na północy. Wybraliśmy drugą w której wcięcie nie koliduje z
    dojazdem, wjazd można zrobić na wprost przy płocie północnym. Drugą działkę
    zakupiło inne małżeństwo i... postawiło dom z garażem na południu i salonem
    na północnym zachodzie (na północy jest jadalnia). Można? Można. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 8. Data: 2013-07-22 14:19:36
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 22.07.2013 14:02, Adam pisze:

> [...]
    > taras. Salon od polnocy to porazka - szczegolnie pod wzgledem energo-
    > oszczednosci takiego domu. W salonie od polnocy padniesz szybciej na

    Od zachodu to moim zdaniem prawidłowy trend.
    Mam salon i taras zadaszony na południe. Mimo daszka nad całym tarasem
    późnym popołudniem w letnie dni kiedy słońce mocno grzeje część ludzi
    (jak jest jakaś grillowa impreza) i tak jest narażona na dokuczliwe
    promienie. Za to świetnie taki taras sprawdza się w pochmurne, a nawet
    deszczowe dni. Dom mam w L i te wcięcie znajduje się od południowego
    wschodu. Po południu mam tam cień. Wstawiłem tam stół z ławkami i mam
    świetne miejsce na upalne, słoneczne dni. Gdybym kiedyś w przyszłości
    miał budować kolejny dom to z tarasem koniecznie zadaszonym i od
    południowego wschodu

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 9. Data: 2013-07-22 15:36:28
    Od: k...@g...com

    Adam,
    Droga przylega do wschodniej strony mojej działki. Ta strona (front domu) jest
    dokładnie skierowana na wschód + 10 stopni w stronę południa.

    W przypadku domu w Amarylisach 3 okno kuchni + narożne jadalni wychodzą na wschód,
    część tarasu z wyjściem z jadalni skierowane na południe, natomiast okno+wyjście z
    salonu skierowane są na północ.
    Z racji tego, że kuchnia, jadalnia i salon są niemal całkowicie otwarte to słońce
    będzie tam od rana do wieczora.
    Zdaję sobie sprawę, że energetycznie układ jest świetny, ale na upalne dni trzeba coś
    będzie zaradzić - zarówno z oknami jak i tarasem - żeby dało się go używać.

    Jeżeli chodzi o potencjalnych sąsiadów - to co piszesz będzie miało miejsce jeżeli
    ktoś będzie stawiał jeden dom. Natomiast jeżeli kupi to deweloper to będzie chciał
    każdy ar wykorzystać efektywnie - jak nic wejdą tam dwa bliźniaki z salonem i tarasem
    skierowanym właśnie na północ, wprost na nasz salon/jadalnię.

  • 10. Data: 2013-07-22 18:26:57
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Kazdy, wiosna i jesienia. A latem - markiza czy inna oslona. Za to domu
    > nie
    > obrocisz.

    Jak nie, jak tak :)
    http://energocity.pl/artykuly/obrotowy-dom-solarny-p