  • 61. Data: 2013-12-15 09:52:00
    Temat: Re: Optymalny współczynnik przenikania ciepła
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-12-14 12:34, Irek N. pisze:

    > * nie widać po oknie ile ma szyb/komór, najlepszy sposób to odbić z
    > daleka w tafli okna jakieś światło i popatrzeć ile razy się odbije - na
    > środku okno zawsze jest ugięte trochę (ciśnienie?) i odbicia się
    > rozjeżdżają ładnie.

    Oczywiście, że widać. W dwuszybowych jak spojrzysz na okno przy
    uszczelce to jest symetrycznie. W zestawie 2+komora+1 od zewnątrz widać,
    że jest wyraźnie większa przerwa pomiędzy uszczelką w środku a na zewnątrz.

    M.

  • 62. Data: 2013-12-15 11:00:21
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    M. pisze:

    > Oczywiście, że widać. W dwuszybowych jak spojrzysz na okno przy
    > uszczelce to jest symetrycznie. W zestawie 2+komora+1 od zewnątrz widać,
    > że jest wyraźnie większa przerwa pomiędzy uszczelką w środku a na zewnątrz.

    A w układzie szyba-komora-szyba-komora-szyba?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 63. Data: 2013-12-15 11:36:17
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 14 grudnia 2013 22:51:36 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:

    > To marne te okna masz, ja mam standartowe z Krakowa 1.1 ale mają one
    > dodatkową warstwę odbijającą która sporo zmniejsza emisję ciepła, poza tym
    > okno także grzeje szczególnie od południa.

    Ale cale okno ma 1,1 czy tylko szyba? Bo ja mam tez z Oknoplastu Krakow
    z najlepszym na tamte czasy pakietem szybowym (U=1.0) i teraz nie pamietam
    ale na 99% pieciokomorowym (albo siedmio?) profilem - w efekcie U wychodzi
    w zaleznosci od okna 1,3- 1,5 (im wiekszy udzial szyby tym lepszy/nizszy U).

    Na kazdym oknie mialem specyfikacje i wyliczone U :)

    > Wcale nie, okno jest ciężkie, szybciej obwisa na zawiasach, a zysk jest

    Szybciej obwisa jak sie go nieprawidlowo zamontuje :)

    > wbrew pozorom niewielki bo rama też swoje daje a w oknach
    > 3 szyb musi być szersza i mocniejsza czyli więcej blachy w środku a i
    > ciepła/światła także mniej przepuszczają czyli spadają zyski od słońca.
    > Dobre okna 3 szyb kosztują prawie 2* tyle co zwykłe, ich zwrot w cenie
    > grzania będzie trwał długo, dlatego uważam że one się tylko opłacają w
    > domach pasywnych.

    Oj dawno okien chyba nie kupowales? :) Cena x2? Tak bylo 5 lat temu moze:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 64. Data: 2013-12-15 13:00:54
    Temat: Re: Optymalny współczynnik przenikania ciepła - podsumowanie laika
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Jaki jest ten optymalny współczynnik przenikania ciepła pod względem
    witam
    moim marzeniem jest postawienie domu, ale innego niż wszystkie. lubie
    czytać, wiec czytam tą grupę od lat. Przeczytałem ten wątek i takie
    wnioski mi się nasunęły:
    1. Ja zwykle, niema praktycznych badań porównujących jaki jest zysk
    (styczeń, maj i wrzesień) z różnicy pomiędzy 6cm styropianu a 20cm
    styropianu. W obydwu przypadkach pokrycie styropianu czymkolwiek- to
    duzy koszt.
    2. Najgorsze są okna, szczególnie te na północy. Ale zaraz zaraz. okien
    nikt nie otwiera, bo domy mają rekuperatory i wymuszoną wentylacje. To
    po co okna na północy? Po co wogóle okna które można otwierać? Nie
    lepiej byłoby dać od strony pomieszczenia marne okno, a od strony
    podwórka na stałe szybę podwójną bez możliwości jej odtwierania? (albo
    ostatecznie drugie okno.
    3. zaraz po oknach są dachy. dach dwuspadzisty ma powierzchnie lekko
    licząc 150% powierzchni podłogo domu. Dlaczego nie robić prawie płaskich
    dachów? Wiem, zagospodarowanie przestrzenne. no to dach płaski, na to
    ocieplenie (łatwe wykonanie) i na to dwuspadzisty dach bez ocieplenia?
    Nawet jakby go Ksawery zwiał - dom nie straci na funkcjonalności.
    4. izlolacja podłogi. tego juz nie kumam wcale. Grunt ma około 8 stopni,
    wiec i latem i zimą jest naszym sprzymierzeńcem. Jeśli nie, to wystarczy
    wykopać coś na kształt piwnicy, tylko poto aby powierze stanowiło
    izolacje. Wiem że to kosztuje, ale alternatywa to wylanie parterowej
    podłogi tak samo jak stropu i zaizolowanie jej styropianem od dołu....
    5. normalna ściana wygląda tak. od zewnątrz:
    tynk(drogi) stryro, cały pustak, tynk farba
    dlaczego nie można zrobić takiej ściany
    tynk tani, 50%pustaka, styro lub powietrze, 50%pustaka tynk farba

    Czy wszyscy muszą budować według konkretnego schematu bo tak trzeba?

    ToMasz

  • 65. Data: 2013-12-15 13:08:00
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 15.12.2013 o 11:36 Adam <a...@g...com> pisze:

    > Ale cale okno ma 1,1 czy tylko szyba? Bo ja mam tez z
    Chyba szyba, już nie pamiętam.

    > Oknoplastu Krakow
    O to to :)

> [...]
    > wychodzi
    > w zaleznosci od okna 1,3- 1,5 (im wiekszy udzial szyby tym lepszy/nizszy
    Jak liczyłem ozc to różnica 1.1 a 1.5 nie była porażająca, w końcu okien
    aż tak dużo w domu nie ma.

    > Na kazdym oknie mialem specyfikacje i wyliczone U :)

    > Szybciej obwisa jak sie go nieprawidlowo zamontuje :)
    Przy dużych oknach nawet najlepszy montaż nic nie daje, nie bez powodu
    masz ślizgi w oknie aby jak jest zamknięte podpierały je do góry i nie
    przeciążały zawiasów i profila, bo zwis to sprawa głównie profilu i
    wzmocnienia z blachy w nim.

    > Oj dawno okien chyba nie kupowales? :) Cena x2? Tak bylo 5 lat temu
    > moze:)
    Tak 5 lat temu, ale niedawno czytałem jakiś artykuł i nadal dobre
    okna są w cenie.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 67. Data: 2013-12-15 13:18:17
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 grudnia 2013 13:08:00 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:

    > Jak liczyłem ozc to różnica 1.1 a 1.5 nie była porażająca, w końcu okien
    > aż tak dużo w domu nie ma.

    Az z ciekawosci policze pozniej moj OZC dla lepszych okien. Ale ja mam
    normalnych okien ~33-35m2, scian zewnetrznych jakies 150-200m2, wiec to wcale
    nie jest tak malo :)

    Na szybko liczac obnizajac U okien o powiedzmy 0,6, przy sredniej temperaturze
    5stC w sezonie, liczac ze sezon trwa ~220 dni daje oszczednosc:

    35 * 0,6 * (22-5) * 24 * 220 = 1884kWh, co jest calkiem duza wartoscia.
    Grzejac moja PC wyszlaby oszczednosc ~215 pln / rok. Grzejac gazem juz blizej
    400-500 pln / rok. Biorac pod uwage ze teraz pewnie kazdy producent za
    +5k pln da taki pakiet - ma to nawet sens :) Dodatkowo jest wyzszy komfort
    bo od okien "mniej ciagnie zimnem" :)

    > Tak 5 lat temu, ale niedawno czytałem jakiś artykuł i nadal dobre
    > okna są w cenie.

    Ja caly czas aktywnie w mojej lokalnej grupie uczestnicze i powiem Ci ze
    jak niektorzy przedstawiaja obecne oferty to jest taniej niz jak ja kupowalem
    a maja jakies naprawde wypasy (szyby U=0,5, profile siedmiokomorowe i
    wypelniane pianka), cale okna U 0,7-0,8. Raz cieplejsze od moich w nizszej
    cenie... :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 66. Data: 2013-12-15 13:18:17
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    > ocieplenie (łatwe wykonanie) i na to dwuspadzisty dach bez ocieplenia?
    > Nawet jakby go Ksawery zwiał - dom nie straci na funkcjonalności.

    Ależ tak się robi. Ja tak mam zrobione :)

    > 5. normalna ściana wygląda tak. od zewnątrz:
    > tynk(drogi) stryro, cały pustak, tynk farba
    > dlaczego nie można zrobić takiej ściany
    > tynk tani, 50%pustaka, styro lub powietrze, 50%pustaka tynk farba

    W domu jest tak:
    tynk, cegła, powietrze, pustak, tynk
    Domu nie opłaca się ocieplać. Ogrzanie prawie 300m2 kosztuje ~6 ton
    ekogroszku.
    Problemem są tarasy, balkony. Były modne w czasach gdy dom powstawał,
    świecą prześlicznie w podczerwieni, aż się nie chce oglądać.

    > Czy wszyscy muszą budować według konkretnego schematu bo tak trzeba?

    W branży budowlanej jest tak, że fachowiec 30 lat tak budował i tak jest
    dobrze - więc nadal tak robi. Na pytanie czy można inaczej zazwyczaj
    słyszysz że nie, a jak się uprzesz, to ty ten zły jesteś, bo mądrkujesz.
    Mój budowlaniec powiedział płytkarzowi (po wcześniejszym zapytaniu i
    dowiedzeniu się że ma wykształcenie elektryczne), że z nim nie będzie
    gadał, bo nie jest budowlańcem. Efekt taki, że schody trzeba było nadlewać.
    Z PC też jazdy są - co jeden (jedna - firma) to więksi idioci i co
    gorsza liczą że mają doczynienia z jeszcze większymi idiotami od siebie.

    Ja mówię - w podejściu statystycznym oczywiście - taka branża.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 68. Data: 2013-12-15 13:30:58
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Ja caly czas aktywnie w mojej lokalnej grupie uczestnicze i powiem Ci ze
    > jak niektorzy przedstawiaja obecne oferty to jest taniej niz jak ja kupowalem

    Też mam takie wrażenie. Ponad 10 lat temu płaciłem za okna (12 sztuk) do
    domu prawie tyle samo co teraz do firmy (24 okna, w tym tylko 2 małe).

    > a maja jakies naprawde wypasy (szyby U=0,5, profile siedmiokomorowe i
    > wypelniane pianka), cale okna U 0,7-0,8. Raz cieplejsze od moich w nizszej
    > cenie... :)

    Standard taki, 3 szyby, 2 komory, profil nie wiem jaki, ale z trzecią
    uszczelką, podparcie dźwignią a nie ślizgiem, klamki z klikiem i
    blokadami, mikrouchyły, dodatkowe rygle antywyważeniowe i co
    najciekawsze zażyczyłem sobie folię na wewnętrznej szybie, oklejane RAL,
    od wewnątrz białe.
    U=0.8 naklejone na każdej szybie.

    Jeszcze lepsze jajca były z parapetami wewnętrznymi. 10 sztuk (na hali
    nie mam) z kamienia w cenie 1300B? Jakoś tak, nie pamiętam dokładnie,
    ale spodziewałem się że będzie znaczeni drożej.

    Moim zdaniem branża potaniała wręcz o 50% :) ale to już trzeba by było
    sprawdzić na takiej samej ofercie.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 69. Data: 2013-12-15 17:16:49
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:52ad99f6$0$2139$65785112@news.neostrada.pl...

    >Po co wogóle okna które można otwierać?

    bo niektórzy maja swoje durne przyzwyczajenia i okna myją.

> [...]
    > dachów? Wiem, zagospodarowanie przestrzenne. no to dach płaski, na to
    > ocieplenie (łatwe wykonanie) i na to dwuspadzisty dach bez ocieplenia?

    raz miejscowe plany, a dwa -trzeba gdzies postawic solary. A trzy -
    przestrzen pod dachem to kawał mieszkania.

> [...]
    > izolacje. Wiem że to kosztuje, ale alternatywa to wylanie parterowej
    > podłogi tak samo jak stropu i zaizolowanie jej styropianem od dołu....

    weź to przemyśl - bo jakies idiotyzmy wypisujesz.

    > 5. normalna ściana wygląda tak. od zewnątrz:
    > tynk(drogi) stryro, cały pustak, tynk farba
    > dlaczego nie można zrobić takiej ściany
    > tynk tani, 50%pustaka, styro lub powietrze, 50%pustaka tynk farba

    mozna oczywiscie tak zrobić tylko ze to co wymysliłes jest gorsze i drosze.
    Izolować powietrzem, skąd ty sie urwałeś? Koło bieruta i zbyszka cybulskiego
    mieszkasz?

    > Czy wszyscy muszą budować według konkretnego schematu bo tak trzeba?

    bo istnieje cos takiego jak wiedza techniczna którą całkiem powaznie należy
    brac pod uwagę.

    b.

  • 70. Data: 2013-12-15 20:52:35
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 15.12.2013 o 13:30 Irek N. <j...@t...tajny.jest> pisze:

    > Moim zdaniem branża potaniała wręcz o 50% :) ale to już trzeba by było
    > sprawdzić na takiej samej ofercie.
    No tak ja się zatrzymałem z cenami 5-6 lat temu, to wtedy był szczyt bumu
    budowlanego niestety dla mnie okna trzeba było kupić :(

    --

    Pozdr
    Janusz