  • 21. Data: 2014-02-20 10:28:24
    Temat: Re: Ościeżnice drzwi antywłamaniowych - cienka blacha?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-02-20 10:15, Marcin N wrote:
    > Nie bardzo rozumiem, czemu zakładasz moją inteligencję na poziomie młotka.

    Nic z tych rzeczy. Jeśli tak odebrałeś mój post to przepraszam.

    > Czy ja mówię o super wypasionych drzwiach do skarbca?
    > Mam zamiar kupić rozsądne drzwi w rozsądnej cenie i nie mam zamiaru
    > ułatwiać złodziejowi włamania się "bo i tak wejdzie".

    No cóż, każdy się bawi za własne pieniądze ...

    > Nie rozumiem w ogóle "obrońców praw złodziei" w tym wątku.

    To akurat proste. Twoi adwersarze próbują Ci uświadomić, że w przypadku
    domu szkieletowego masz pewnie z 10% szans na to, że włamywacz w ogóle
    zacznie rozważać możliwość wejścia przez drzwi. Tak więc ładowanie kasy
    w cokolwiek więc ponad standard, co odstraszy "dzieciaki" jest IMHO
    nieroztropne.

    Ale tak jak wspomniałem wcześniej każdy się bawi za własne pieniądze.

    Piotrek

  • 22. Data: 2014-02-20 11:07:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 lutego 2014 10:15:50 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Nie rozumiem w ogóle "obrońców praw złodziei" w tym wątku.

    Kto i gdzie konkretnie w tym wątku broni złodziei?
    A co do drzwi to moim zdaniem powinieneś kupić takie jakie Tobie wizualnie
    odpowiadają. Ich "antywłamaniowość" ma mniejsze znaczenie. Ważne żeby były szczelne,
    trwała i wizualnie Tobie odpowiadały.

  • 23. Data: 2014-02-20 13:44:22
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-02-20 10:28, Piotrek wrote:
    > To akurat proste. Twoi adwersarze próbują Ci uświadomić, że w przypadku
    > domu szkieletowego masz pewnie z 10% szans na to, że włamywacz w ogóle
    > zacznie rozważać możliwość wejścia przez drzwi.

    A skąd wiadomo czy dom jest szkieletowy??

    IMO można po prostu przyjąć, że złodziej nie będzie się pchał do domu
    przez drzwi wejściowe (jakie by one nie były) skoro wokół domu zwykle
    jest wiele miejsc o niebo łatwiejszych do sforsowania. Ile osób ma okna
    jakieś anty_coś_tam?

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 24. Data: 2014-02-20 21:02:30
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 20.02.2014 o 11:07 Kris <k...@g...com> pisze:

> [...]
    > wizualnie odpowiadają. Ich "antywłamaniowość" ma mniejsze znaczenie.
    > Ważne żeby były szczelne, trwała i wizualnie Tobie odpowiadały.
    Na jednym z programów poradnikowych było o zamkach do drzwi i klasach.
    Najsłabsza klasa chyba A to taka gdzie złodziej otwiera go <1min a
    najwyższa C dgy otwiera go w około 6min. Z tego wynika że przepłacanie za
    super atestowane zamki jest bez sensu, wystarczy trochę lepszy ale w
    rozsądnej cenie.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 25. Data: 2014-02-20 21:17:17
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 20 lutego 2014 21:02:30 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:

> [...]
    >
    > najwyższa C dgy otwiera go w około 6min. Z tego wynika że przepłacanie za
    >
    > super atestowane zamki jest bez sensu, wystarczy trochę lepszy ale w

    Czasami wystarczy najtańszy i trochę pomyślunku. Mam najtańsze zamki i się okazało że
    łatwiej było złodziejowi drzwi wyrwać, co też mu niewiele dało. W zamku mam
    przymocowany mały magnes. Wytrychem nie da się go otworzyć bo wytrychy nie mają
    prowadzenia takiego jak klucz i wytrych jest przyciągany przez magnes co całkowicie
    uniemożliwia jakiekolwiek manipulacje nim w zamku. Każdy zamek jaki jest w sprzedaży
    jest rozpracowany przez złodziei. Ale jak tylko w nim będzie coś nietypowego to nie
    dają rady.

  • 26. Data: 2014-02-21 00:03:59
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    > To co z tego? Znaczy, że mam im ułatwić wejście drzwiami? Niech się męczą.

    A po cholerę im wchodzić drzwiami które są na widoku? Dziwne manipulacje
    przy drzwiach mogą wzbudzić niepokój osób postronnych, jeszcze ktoś po
    policje zadzwoni... A z tyłu, za krzakiem - pies z kulawą nogą nie
    będzie wiedział że właśnie dziurę w ścianie robią.

    Jak chce się tworzyć systemy zabezpieczeń technicznych to na początek
    trzeba wiedzieć jak się te zabezpieczenia łamie - inaczej jest się
    bezradnym jak pijane dziecko we mgle!

    --
    Darek

  • 27. Data: 2014-02-21 00:11:50
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-02-20 21:17, k...@g...com pisze:

> [...]
    jest rozpracowany przez złodziei. Ale jak tylko w nim będzie coś nietypowego to nie

    Ale takie zabawy to można robić w zamkach sprzed 40 lat, które i tak
    można byle gwoździem otworzyć.
    W przypadku wkładek patentowych złodzieje nie pird....ą się z
    otwieraniem takich wkładek wytrychami tylko je po prostu wyłamują.
    Najsłabszym miejscem tych wkładek jest miejsce, gdzie jest gwint dla
    śruby mocującej wkładkę w zamku. Złodziej zakłada na wystającą wkładkę z
    szyldu specjalny klucz lub nawet zwykłą żabkę i po kilku ruchach wkładka
    się łamie w tym właśnie miejscu, a po złamaniu wkładki wyciąga jej
    połówkę po czym kawałkiem zakrzywionego drutu przesuwa rygle zamka.
    Wkładka po złamaniu wygląda tak:
    http://img209.imageshack.us/img209/4718/wkladki.jpg
    Wkładki atestowane są tak konstruowane, aby po złamaniu nie dało się
    rozdzielić obydwu połówek wkładki. Niestety najtańsze takie wkładki to
    wydatek ok. 200zł za wkładkę.
    Wkładka musi być tak dobrana, aby nie wystawała z szyldu, a sam szyld
    musi być masywny, stalowy z gwintowanymi tulejkami, przyspawanymi do
    szyldu, które umożliwiają skręcenie obydwu szyldów śrubami od środka.
    Wszelkie szyldy przykręcane wkrętami do drzwi lub szyldy z odlewu
    duraluminiowego to sobie można zastosować w drzwiach wewnętrznych.
    Niestety porządny szyld antywłamaniowy to wydatek minimum 200zł.
    Za 400zł to niektórzy kupują kompletne drzwi "antywłamaniowe" i
    wyobrażają sobie, że są bezpieczni:)

    Jeżeli chodzi o ochronę domu to należy stosować podstawową zasadę: "to
    ja decyduję, gdzie włamuje się złodziej i w jaki sposób oraz ile mnie
    będzie kosztować jego wizyta".
    Z reguły nawet gówniarze wiedzą które drzwi najłatwiej jest sforsować i
    w jaki sposób, aby się nie narobić.
    Dlatego też wystarczy zamontować np. do kotłowni najtańsze drzwi z
    marketu za 200-300zł, aby tam skierować atak i zachęcić złodzieja do
    sforsowania tych właśnie drzwi, oszczędzając kosztów z wymianą drogich
    szyb drzwi tarasowych czy też wymiany/naprawy drzwi głównych. Otwarcie
    takich drzwi powinno uruchomić tzw. cichy alarm, czyli powiadomić firmę
    ochroniarską o włamaniu bez uruchamiania "wyjców".
    Dopiero wewnątrz pomiędzy kotłownią, a częścią mieszkalną warto
    zamontować solidniejsze drzwi lub kratę, które dadzą czas grupie
    interwencyjnej na dojazd i złapanie złodziei na gorącym uczynku. W
    kotłowni i tak złodzieje nie mają zbytnio co ukraść. Kotła czy też
    zasobnika ciepłej wody nie wyniosą, a na demontaż instalacji nie mają
    czasu. Dla złodzieja najlepszy łup to ten, który da się schować do
    kieszeni lub zabrać pod pachą. Czyli pieniądze i biżuteria oraz drobne,
    cenne przedmioty. Obecnie to już nawet rzadko kiedy kradną sprzęt RTV, a
    nawet komputery.
    Należy też pamiętać, że najsłabszym miejscem w każdym domu są: drzwi
    garażowe oraz drzwi tarasowe i tędy odbywa się najwięcej włamań.
    Następnie okienka piwniczne.
    Ze ścianami raczej nikt się nie mocuje, bo wycięcie otworu nawet w
    płycie OSB zajmuje trochę czasu i wymaga użycia hałaśliwych narzędzi.
    Na koniec jeszcze najważniejsza uwaga: nie istnieją zabezpieczenia,
    których nie da się sforsować. Kolejne stopnie zabezpieczeń maja na celu
    tylko i wyłącznie utrudnienie włamania i wydłużenie czasu na
    sforsowanie. Ktoś, komu się wydaje, że zainstalował drzwi
    antywłamaniowe, których nie da się sforsować jest w wielkim błędzie.

  • 28. Data: 2014-02-21 00:15:17
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

> [...]
    > najwyższa C dgy otwiera go w około 6min. Z tego wynika że przepłacanie
    > za super atestowane zamki jest bez sensu, wystarczy trochę lepszy ale w

    Porządny, zawodowy włamywacz zna dokładnie wszystkie zamki dostępne na
    rynku, ich klasę odporności i stosunek ich klasy odporności do jego
    umiejętności. Popatrzy na szyldzik - i już wie ile mu zamek może zająć,
    powyżej dwóch minut przy drzwiach zaczyna się wzbudzać nadmierne
    zainteresowanie otoczenia. Jak widzi że zamki za mocne - poszuka innej
    drogi. Jak innej drogi nie znajdzie - sąsiadom też odpuści, poszuka
    okazji dwie ulice dalej.

    A system biernej ochrony przeciwwłamaniowej jest tyle wart, ile jego
    najsłabszy element. Drzwi skarbcowe z banku wprawione w szopę z kantówki
    dwucalowej poszytej dyktą w niczym nie zwiększą odporności na włamanie
    tej szopy - bo dwoma kopniakami dziurę w ścianie da się zrobić.

    --
    Darek

  • 29. Data: 2014-02-21 07:39:53
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > Jak chce się tworzyć systemy zabezpieczeń technicznych to na początek
    > trzeba wiedzieć jak się te zabezpieczenia łamie - inaczej jest się

    Jesteś kolejną osobą, która z mądrą miną pisze truizmy i uważa się za
    cwaniaka.

    Chcesz błysnąć - napisz coś konkretnego.

    --
    MN

  • 30. Data: 2014-02-21 08:53:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 21 lutego 2014 00:11:50 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:
    >Obecnie to już nawet rzadko kiedy kradną sprzęt RTV, a
    > nawet komputery.

    To fakt. wyżej pisałem o włamaniu do kumpla i tam właśnie dwa laptopy i komórki
    zostały-złodzieje ich nie wziei. Komórkę teraz trudno sprzedać bo jest łatwa do
    namierzenia przez policję(znam 3 przypadki że ukradziono znajomym komórki i we
    wszystkich tych przypadkach policja odzyskała sprzęt w ciągu kilku miesięcy)