  • 11. Data: 2014-11-09 22:30:48
    Temat: Re: Osiadanie domu
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 9 listopada 2014 22:18:55 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Czytanie grupy nie ma tu nic do rzeczy - po prostu uzywam mozgu :)
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.

    To zacznij używać w większym zakresie niż dotychczas.

  • 12. Data: 2014-11-09 22:31:50
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 9 listopada 2014 22:24:31 UTC+1 użytkownik masti napisał:

    > zapomniałeś, że programy popularno-naukowe nie zawsze opisują prawdę
    >
    > --
    > mst <at> gazeta <.> pl
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Zwłaszcza jak są niezgodne z twoją prawdą.

  • 13. Data: 2014-11-09 22:50:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 09.11.2014 o 14:01, Kadar pisze:
    > domu, bloku - wszystko jedno czego. Co to jest?

    Już ci wyjaśniono.

    > Czy rzeczywiscie cos takiego wystepuje?

    Tak.

    > najczesciej to slysze kiedy ktos chce udowodnic
    > ze pekniecia sa efektem osiadania budynu.

    Mogą być.

    > Ale co tak naprawde osiada: grunt, zaprawa,
    > cegly sie kurcza moze jeszcze cos innego?

    Wszystko.

    > Moim zdaniem gdyby wiezowiec 100 pietrowy (i wyzsze) osiadal
    > to kazda taka konstrukcja bylaby wielka katastrofa.

    Jakby ją stawiał ktoś taki jak ty (tj. niemający o tym pojęcia) to owszem.

    Ot chociażby najwyraźniej nie zdajesz sobie sprawy, że 100-piętrowych
    budynków nie stawia się z cegły wiązanej zaprawą. Nawet ledwie
    16-piętrowy Blok Monadnock, który jest najwyższą konstrukcją z ceglanymi
    ścianami nośnymi, musiał być wzmocniony żelazną ramą.

    Budynek Chryslera jest wprawdzie z cegieł i ma 77 pięter, ale szkielet
    nośny jest tam stalowy.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 14. Data: 2014-11-09 22:50:59
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

    > Zwłaszcza jak są niezgodne z twoją prawdą.

    powiedział ktoś kto zawsze wie najlepiej.

  • 15. Data: 2014-11-09 23:14:10
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 9 listopada 2014 22:51:10 UTC+1 użytkownik masti napisał:

    > powiedział ktoś kto zawsze wie najlepiej.
    >
    > --
    > mst <at> gazeta <.> pl
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Nawet jak nie wiem najlepiej to i tak wiem więcej niż ty. Ty nie wiesz nic. Wszyscy
    są od ciebie lepsi bo wiedzą więcej.

  • 16. Data: 2014-11-09 23:21:33
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

    > Nawet jak nie wiem najlepiej to i tak wiem więcej niż ty. Ty nie wiesz nic. Wszyscy
    są od ciebie lepsi bo wiedzą więcej.

    jeszcze tupnij nózka i poskarż się Pani w przedszkolu specjalisto od
    netykiety

  • 17. Data: 2014-11-09 23:23:14
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 9 listopada 2014 23:21:44 UTC+1 użytkownik masti napisał:

> [...]
    > mst <at> gazeta <.> pl
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Spadaj na bambus. Nie robisz na mnie żadnego wrażenia.

  • 18. Data: 2014-11-09 23:39:37
    Od: Przemek Lipski <d...@t...pl>

    W dniu niedziela, 9 listopada 2014 20:44:46 UTC użytkownik Adam napisał:
    > Fundamenty palowe sluza przeniesieniu obciazenia na glebsze, zwykle bardziej
    > nosne warstwy podloza. IMHO czegos nie zrozumiales - moze i uwzglednia sie
    > sile tarcia ale na pewno podstawa przy palach to przeniesienie obciazenia
    > na nizsze warstwy gruntu. Wyciagalem w lato trzy betonowe "pale" dlugosci
    > ~1,2m i srednicy 25cm i zadnego tarcia tam nie ma bo wystarczyla dluga
    > metalowa brecha i sila miesni - szczegolnie jak grunt jest gliniasty /
    > ilasty i mokry, a przeciez glownie przy niestabilnym gruncie stosuje sie
    > ten fundament.

    No ja bym tego palami nie nazwal, a i tarcie rzy takiej dlugosci nie bedzie zbyt
    duze. Sily tarcia zaczna sie liczyc przy zdecydowanie glebiej osadzonych palach.

  • 19. Data: 2014-11-09 23:42:32
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

    > Spadaj na bambus. Nie robisz na mnie żadnego wrażenia.

    owszem. Dlatego masz nieodpartą chęć odpowiadania

  • 20. Data: 2014-11-10 00:21:16
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 9 listopada 2014 23:42:43 UTC+1 użytkownik masti napisał:

    > owszem. Dlatego masz nieodpartą chęć odpowiadania
    >
    > --
    > mst <at> gazeta <.> pl
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Lubię cie wkurwiać.