  • 1. Data: 2010-03-18 21:57:21
    Temat: Osika - jak wytrzebić w ogrodzie
    Od: Alfaro <m...@g...com>

    Witajcie,

    Od kilku lat walczę z osiką, która od sąsiada z lasu wchodzi na moją
    działkę.
    Czy oprócz bezowocnego usuwania mechanicznego można ją jakoś trwale
    usunąć. Myślałem o nawierceniu otworów w "drzewie matce " i
    wypełnieniu ich herbicydami lub innym świństwem. Mam już osikę na
    powierzchi ok200-300 chciałbym ją skutecznie wytrzebić, bo inaczej
    zachwaści mi jeszcze większą część działki.

    pozdrawiam
    Alfaro

  • 2. Data: 2010-03-19 09:45:56
    Temat: Re: Osika - jak wytrzebić w ogrodzie
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Nawiercenie + nierozcieńczony Roundup jest ponoć skuteczne ale podpada pod
    paragraf
    Jacek

  • 3. Data: 2010-03-19 09:54:17
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Alfaro" <m...@g...com> wrote in message
    d.googlegroups.com...
    Witajcie,

    Od kilku lat walczę z osiką, która od sąsiada z lasu wchodzi na moją
    działkę.

    Wypożycz od leśników bobry, o ile działka dobrze ogrodzona.

  • 4. Data: 2010-03-19 13:03:32
    Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com>

    On 3/18/2010 5:57 PM, Alfaro wrote:

    > Od kilku lat walczę z osiką, która od sąsiada z lasu wchodzi na moją
    > działkę.

    Może to taka?
    http://www.kenlauher.com/Portals/40296/images%5C/asp
    en_trees.jpg
    Ja bym nie walczył.

    Pozdrowienia,
    Michał

  • 5. Data: 2010-03-19 21:52:58
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 18 Mar 2010 14:57:21 -0700 (PDT), Alfaro napisał(a):

> [...]
    > powierzchi ok200-300 chciałbym ją skutecznie wytrzebić, bo inaczej
    > zachwaści mi jeszcze większą część działki.

    Nawiercić trzeba, tak, ale oprócz tego z egzemplarzy potomnych większe
    powycinaj, a te młodziutkie, kiedy będą już miały liście, popędzluj
    Roundupem po tych liściach. Robi się to wałkiem na długim kiju, takim jak
    do malowania scian, no i czeka ustalony okres czasu, aż uschną. Inaczej nie
    zlikwidujesz potomnych egzemplarzy. Przy samym wycinaniun pobudzisz masowe
    tworzenie się odrostów korzeniowych od drzewa matecznego, którego korzenie
    najprawdopodobniej sięgają na większość Twojej działki.
    Podobnie jest z sumakiem octowcem - kiedy się go wytnie, natychmiast
    pojawiają się odrosty od korzeni pozostałych w ziemi i jest coraz więcej
    małych drzewek.
    --

    Ikselka.

  • 6. Data: 2010-03-19 21:58:04
    Od: Alfaro <m...@g...com>

> [...]
    > Podobnie jest z sumakiem octowcem - kiedy się go wytnie, natychmiast
    > pojawiają się odrosty od korzeni pozostałych w ziemi i jest coraz więcej

    Dzięki koledzy i koleżanki.
    Czyli że idea ktora wykiełkowała mi w głowie jest odpowiednia.
    Teraz poczekac na liście i heja - do walki.
    A paragraf - no cóż, od drogi bój toczyć będę jakieś 100m, więc mam
    nadzieję że Paragraf niczego nie zauważy :).

    pozdrawiam
    Michał

  • 7. Data: 2010-03-22 10:54:00
    Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl>

> [...]
    > Podobnie jest z sumakiem octowcem - kiedy się go wytnie, natychmiast
    > pojawiają się odrosty od korzeni pozostałych w ziemi i jest coraz więcej

    O i wielkie dzięki Ixi....
    Tak się właśnie załatwiłam z akacją za płotem
    Cóż, będę malować akację roundupem "na zielono". Może w końcu cholerstwo
    wytrzebię.
    MK

  • 8. Data: 2010-03-23 13:27:13
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 22 Mar 2010 11:54:00 +0100, Vilar napisał(a):

> [...]
    > Tak się właśnie załatwiłam z akacją za płotem
    > Cóż, będę malować akację roundupem "na zielono". Może w końcu cholerstwo

    Prosze bardzo. A ja muszę dziczki wytępić (sztuk ...set), które mi rosną
    wokół szlachetnych lilaków sztuk 3.
    --

    Ikselka.

  • 9. Data: 2010-03-23 13:58:06
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 23 Mar 2010 14:27:13 +0100, XL napisał(a):

    > Prosze bardzo. A ja muszę dziczki wytępić (sztuk ...set), które mi rosną
    > wokół szlachetnych lilaków sztuk 3.

    Tylko ze to jest odwrotna sytuacja, bo chcę zachowac lilaki szlachetne, a
    zniszczyc dziczki=odrosty_korzeniowe. Gdybym potraktowała dziczki
    Roundupem, to prawdopodobnie przez wspólne korzenie Roundup dostałby się do
    lilaków... Nie pozostaje mi nic innego, jak po prostu sukcesywne wycinanie
    dziczek.
    --

    Ikselka.

  • 10. Data: 2010-03-23 13:58:43
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "XL" <i...@g...pl> wrote in message

    > Prosze bardzo. A ja muszę dziczki wytępić (sztuk ...set), które mi rosną
    > wokół szlachetnych lilaków sztuk 3.
    > --
    >
    > Ikselka.

    Wykosić i przykryć czarną folią silosową izolując oplewione lilaki np
    blachą do głębokości podchodzenia korzeni.