  • 1. Data: 2012-05-13 10:37:41
    Temat: Osprzęt elektroinstalacyjny z możliwością przykręcania przewodów
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    Witam

    Wertuję oferty gniazd i włączników różnych producentów i bardzo ciężko
    jest znaleźć konkretną informację dotyczącą możliwości przykręcania
    przewodów.
    Z reguły producenci chwalą się złączkami samozaciskającymi.

    Które z modeli (serii) Legrand, Ospel, Berker mają zwykłe skręcane
    zaciski do przewodów?

    --
    M.

  • 2. Data: 2012-05-13 10:44:25
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Które z modeli (serii) Legrand, Ospel, Berker mają zwykłe skręcane zaciski
    > do przewodów?

    Legrand Cariva ma gniazda na śrubki (i to porządne śrubki) trzeba tylko
    jakimiś szczypczykami wyciąć kawałek plastiku zabezpieczającego śrubkę
    (sekunda roboty), włączniki ma na samozaciski,
    Polo Optima ma włączniki na śrubki, bardzo solidne, dużo miejsca, nie wiem
    jak gniazda

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2012-05-13 11:06:19
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Nic nie trzeba wycinać. Do 2.5mm2 wchodzi bez problemu.Gniazda 220V nie są
    do instalacji o obciążalności prądowej przekraczającej obciążalność
    przewodów o wymienionej grubości.
    Zaciski do wyłączników bardzo praktyczne. Każdy zacisk jest podwójny.
    To bardzo dobra seria ,z wyjątkiem gniazd podwójnych (wzorniczo nie
    pasujących do reszty serii) , które są porażką (w szczególności mocowanie
    obudowy za pomocą wkrętu o jednorazowej jakości).

  • 4. Data: 2012-05-13 11:58:06
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "SkiMir" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Które z modeli (serii) Legrand, Ospel, Berker mają zwykłe skręcane zaciski
    > do przewodów?

    u Berkera przeważnie gniazda są z zaciskiem śrubowym, łącznikiem z
    samozaciskiem. Schneider ma tak samo

  • 5. Data: 2012-05-13 13:42:51
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    SkiMir <p...@M...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Z reguły producenci chwalą się złączkami samozaciskającymi.
    >
    > Które z modeli (serii) Legrand, Ospel, Berker mają zwykłe skręcane

    Przeszkadzają Ci w czymś szybkozłączki że tak je nazwę?

  • 6. Data: 2012-05-13 18:08:57
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

> [...]
    > przewodów o wymienionej grubości.
    > Zaciski do wyłączników bardzo praktyczne. Każdy zacisk jest podwójny.

    ale nie chodzi o grubszy przewód, ale o montowanie kilku gniazd w obwodzie
    za pomocą jednego przewodu, bez przecinania, zaginając oczka... lity przewód
    jest najpewniejszym rozwiązaniem...

    pozdrawiam
    s_13