  • 1. Data: 2010-09-26 08:37:09
    Temat: Osprzet sanitarny do domu
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Witam.

    Chciałbym Was spytać o banalną może sprawę, ale jest pewien dylemat :-)))

    Dom już kończę, został biały montaż i zaczyna się problem z doborem
    armatury. Nie jestem gadżeciarzem, ani nie musi u mnie być wszystko
    trendy... wystarczy, że będzie funkcjonalne na tyle, że nie będzie
    sprawiało kłopotu i spełniało swoją funkcję.

    Przeglądam np kible na allegro i jestem zdumiony. Potrzebuję dwóch
    sztuk, a tu... głowa może rozboleć. Bazując na własnych doświadczeniach
    sprzed iluś tam lat, kiedy to w mieszkaniu trzeba było wymienić kibel -
    z kasą było krucho, to kupiło się coś na promocji w obi - teraz widzę,
    że ceny są jeszcze niższe niż wtedy, może z dziesięć lat temu, ale i...
    są też wyższe.

    Muszla klozetowa zwyczajna - kilkadziesiąt złotych, muszła kompakt - od
    jakichś 150 zł, ale zdarzają się i takie za 2500... Ja zakładałem, że
    tak do pięciu stów za kibel - kompakt tyalko wchodzi w grę - to mogę
    dać, ale widzę, że za te pięć stów, może ciut powyżej, to mogę kupić już
    dwa kible :-)... Czym się tu kierować? Zaznaczam, że nie wchodzą w grę
    te zabudowywane w ścianie, ani podwieszane, bo ani mnie, ani mojej żonie
    się one nie podobają.

    Następna sprawa to wanna. Mam dwie łazienki - jedną małą na dole i drógą
    sporoą na górze. Dolną chcę wykończyć jeszcze przed odbiorem i mam
    fachmajstra, co mi to zrobi, natomiast tę na górze chcę tylko wyposażyć
    w najpotrzebniejsze sprzęta - kibel, umywalnka, wanna - wstawić i
    podłączyć.

    No i patrzę na wanny, a tu taka sama masakra jak z kiblami... i znowu
    nie bardzo wiem co zrobić - na pewno wanna za pięć koła odpada, ale za
    dużą wannę narożną koło tysiąca mogę dać - znalazlem taką i znowu nie
    wiem co ona warta:

    http://allegro.pl/wanna-akrylowa-lewa-polimat-170-x-
    110-syfon-obud-i1245287346.html

    To samo jest z kuchniami... ceramiczna, czy indukcyjna?

    No głowa może rozboleć, a ja nie chcę na to wszystko wydawać majątku,
    bo... szkoda mi kasy na gadżety i potrzebuję rozsądnej porady.

    Pomóżcie... :-)

    pozdr
    robercik-us

  • 2. Data: 2010-09-26 08:58:51
    Temat: Re: Osprzet sanitarny do domu
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

> [...]
    > :-)... Czym się tu kierować? Zaznaczam, że nie wchodzą w grę te
    > zabudowywane w ścianie, ani podwieszane, bo ani mnie, ani mojej żonie się

    Unikaj chińczyków (czyli w praktyce: wszystkich poniżej 200zł w przypadku
    kompaktu i poniżej 100zł w przypadku samego tronu), poza tym - co się
    podoba, na co akurat najlepszą promocję znajdziesz.

    > To samo jest z kuchniami... ceramiczna, czy indukcyjna?

    Indukcyjna, tylko i wyłacznie. Nie ma obecnie chyba żadnego powodu, dla
    którego warto byłoby kupić ceramiczną. No... może, jak ktoś ma dużą kolekcję
    garnków nienadających się do kuchni indukcyjnej (np. z nierdzewki),
    pamiątkę, albo bardzo cenną i nie widzi szans na normalne życie bez tych
    garnków.

    J.

  • 3. Data: 2010-09-26 09:09:02
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 26 Wrz, 10:37, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > dwa kible :-)... Czym się tu kierować? Zaznaczam, że nie wchodzą w grę
    > te zabudowywane w ścianie, ani podwieszane, bo ani mnie, ani mojej żonie
    > się one nie podobają.

    Przemysl to jeszcze :) O gustach sie nie dyskutuje ale utrzymanie w
    czystosci wiszacego na stelazu kibla jest o niebo prostsze - mopem
    jednym ruchem przemywasz podloge i jest czysto. Przy kompakcie masz
    zakamarki w ktore wchodzi syf i ciezko to doczyscic. Choc za 5 stow to
    kupisz zaledwie stelaz, za sensowny komplet z przyciskiem (czyli
    siakis geberit ze "srednim" kibelkiem) i deska wolnoopadajaca musisz
    dac te 1,2k pln. Troche duzo ale ja bym w zyciu kompaktu w kiblu nie
    chcial - dla mnie to przezytek:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2010-09-26 09:37:25
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 26-09-2010 o 10:37:09 robercik-us <r...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > dwa kible :-)... Czym się tu kierować? Zaznaczam, że nie wchodzą w grę
    > te zabudowywane w ścianie, ani podwieszane, bo ani mnie, ani mojej żonie
    Ale są najbardziej praktyczne.

> [...]
    > fachmajstra, co mi to zrobi, natomiast tę na górze chcę tylko wyposażyć
    > w najpotrzebniejsze sprzęta - kibel, umywalnka, wanna - wstawić i
    A potem demontować żeby płytki połozyć na podłodze? bez sensu zainwestuj
    w dobre wiszące i będziesz miał spokój, to nie są gadżety, tanie chińske
    miski się do niczego nie nadają.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2010-09-26 10:08:43
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik janusz_kk1 napisał:
    ? Zaznaczam, że nie
    > Ale są najbardziej praktyczne.

    Nie... no nie wydam tyle kasy na sroc... :-))) czułbym się źle potem z tym.
    Za mało komfortu w stosunku do wydanej kasy...

    - kibel, umywalnka, wanna -
    > A potem demontować żeby płytki połozyć na podłodze? bez sensu

    Akurat demontaż kibla, szczególnie kompaktu, czy umywalki, albo wanny,
    jest bajecznie prosty i jak kafelkarz miałby mi za to liczyć ekstra, to
    mogę to zrobić sam bez najmniejszego problemu... :-)

    zainwestuj
    > w dobre wiszące i będziesz miał spokój, to nie są gadżety, tanie chińske
    > miski się do niczego nie nadają.

    Nie nie... wiszące odpadają zdecydowanie - nie ma o czym mówić.
    Co do tanizny... właśnie pytam - gdzie jest ta granica rozsądku...?

  • 6. Data: 2010-09-26 10:10:43
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Jarek P. napisał:

> [...]
    > kolekcję garnków nienadających się do kuchni indukcyjnej (np. z
    > nierdzewki), pamiątkę, albo bardzo cenną i nie widzi szans na normalne

    Why...? :-)))

    O wyższości indukcji nad ceramiczną poprosiłbym kilka zdań... jeśli
    można :-)))
    .

  • 7. Data: 2010-09-26 10:55:40
    Od: "Jarek M." <w...@w...pl>

    albo bardzo cenną i nie widzi szans na normalne życie bez tych
    > garnków.
    >
    > J.
    ---
    Jarek, jesteś WIELKI, gratuluję poczucia humoru.
    po przeczytaniu Twojego posta dosłownie rżałem jak nawiedzony :-)
    Przy moich kłopotach z dachem (kilka postów wyżej) poprawiłeś mi nastrój.
    Dzięki i pozdrawiam.
    Jarek M.

  • 8. Data: 2010-09-26 17:38:13
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > O wyższości indukcji nad ceramiczną poprosiłbym kilka zdań... jeśli można
    > :-)))

    Po pierwsze:
    Czas upływający od postawienia na zimnym "palniku" rondla pełnego wody, do
    zagotowania zawartości rondla, w kolejności od najszybszej do
    najwolniejszej:
    - indukcyjna
    - gazowa
    (duży odstęp)
    - halogenowa
    (odstęp)
    - ceramiczna

    Zapewne zaraz się tu rozpęta zajadła dyskusja na temat tego, czy odstęp
    między tym a tamtym faktycznie jest taki duży, czy całkiem malutki, ale
    kolejność jest chyba bezsporna: indukcyjna jest najszybsza, ceramiczna
    najwolniejsza. I do tego dochodzi jeszcze jedna wielka zaleta kuchni
    indukcyjnej: kiedy nam ten rondel wody się zagotuje i go zdejmiemy, palnik
    zaś wyłaczymy (w porządnych indukcyjnych nawet nie musimy, w momencie
    zdjęcia garnka wyłączy się sam), po krótkiej chwili będziemy mogli na płycie
    kuchni choćby usiąść, podczas gdy przy ceramicznej jeszcze długo długo potem
    byłoby to bolesne doświadczenie.

    J.

  • 9. Data: 2010-09-26 19:26:32
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "robercik-us" <r...@p...onet.pl> napisał

    > Co do tanizny... właśnie pytam - gdzie jest ta granica rozsądku...?

    Przekroczyłeś ją rezygnując z geberita na rzecz przeżytku, jakim jest
    kompakt.

    A w kwestii doradztwa - weź coś znanej marki, może być z dolnej półki. Potem
    nie będziesz miał problemów, żeby wymienić deskę, itp. Choćby Koło - np.
    jeden z tańszych modeli "Rekord". Do tego wolnoopadająca deska - która jest
    dla tego modelu tania jak barszcz, a wygoda z nią jest naprawdę super.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 10. Data: 2010-09-26 19:41:17
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > Nie... no nie wydam tyle kasy na sroc... :-))) czułbym się źle potem z
    > tym.
    > Za mało komfortu w stosunku do wydanej kasy...

    Błądzisz waść.
    Pisałes wcześniej, że na srocz jesteś w stanie wydać do 500zł. Za tyle
    aktualnie bodajże w Lerła Merła jest w promocji kompletny zestaw Koła:
    stelaż, tron i deska. I chyba nawet z 10zł na zapas papieru toaletowego Ci
    zostanie. Może nie jest to produkt superduper, ale ludzie mają i sobie
    chwalą.
    Oczywiście dochodzi jeszcze koszt obudowania, ale płytki tak czy tak
    kładziesz, ten dodatkowy arkusz płyty GK i parę profili też majątku nie
    kosztuje, kwestia najwyżej jak do tematu glazurnik podejdzie, czy nie
    zażyczy sobie za zabudowę kasy ekstra.

    J.