  • 1. Data: 2011-03-23 15:53:20
    Temat: Ostrzenie pily lancuchowej
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Witajcie...
    Czy ktoś mógłby podrzucić link do jakiejś instrukcji jak ostrzyć ręcznie
    łańcuch do pilarki łańcuchowej?

    Stępiła się cokolwiek, a słyszałem, że przy użyciu cienkiego okrągłego
    pilnika da radę ten łańcuch podostrzyć. Tylko jak? :-)

    Szukam i szukam, ale nie wyrzuca mi jakichś sensownych wskazówek.

    Oddawanie do 'punktu ostrzenia' nie wchodzi w grę...

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 2. Data: 2011-03-23 16:52:34
    Temat: Re: Ostrzenie pily lancuchowej
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-23 16:53, robercik-us pisze:
    > Witajcie...
    > Czy ktoś mógłby podrzucić link do jakiejś instrukcji jak ostrzyć ręcznie
    > łańcuch do pilarki łańcuchowej?
    [...]

    > Oddawanie do 'punktu ostrzenia' nie wchodzi w grę...

    Czemu - nie da sie jej obmyc chociaz troche z wiekszych skrzepow?

    Pozdro

    Maseł

  • 3. Data: 2011-03-23 16:57:23
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-03-23 16:53, robercik-us pisze:
    > Witajcie...
    > Czy ktoś mógłby podrzucić link do jakiejś instrukcji jak ostrzyć ręcznie
    > łańcuch do pilarki łańcuchowej?

    google ukradli, czy co?
    http://www.youtube.com/results?search_query=chainsaw
    %20sharpening&search=Search&sa=X&oi=spell&resnum=0&s
    pell=1

    > Oddawanie do 'punktu ostrzenia' nie wchodzi w grę...

    Najprostsze wyjście bo to trzeba umieć zrobić.

    M.

  • 4. Data: 2011-03-23 18:02:58
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-03-23 16:53, robercik-us pisze:
    > Witajcie...
    > Czy ktoś mógłby podrzucić link do jakiejś instrukcji jak ostrzyć ręcznie
    > łańcuch do pilarki łańcuchowej?

    Potrzebny jest pilnik do ostrzenia pił - czyli cienki okrągły ale o
    odpowiedniej dla danego łańcucha średnicy (kupisz w sklepie z piłami ale
    nie bierz badziewia).

    Wszelkiego rodzaju wzorniki tylko utrudniają pracę.

    Jednak jeśli łańcuch stępiłeś trochę bardziej to lepiej zanieś do
    ostrzenia bo pilnikiem, jak nie masz wprawy, zajedziesz się.
    Ja pilnikiem ostrzę tylko doraźnie jak łańcuch nie jest mocno stępiony.

    --
    M.

  • 5. Data: 2011-03-23 20:24:34
    Od: Tomek C <a...@...sigu.>

    "robercik-us", dnia 23-03-2011 o godzinie 16:53:20 w wiadomości
    <news:imd51i$8uj$1@news.onet.pl> napisał/a:

    > Witajcie...
    > Czy ktoś mógłby podrzucić link do jakiejś instrukcji jak ostrzyć ręcznie
    > łańcuch do pilarki łańcuchowej?

    http://www.castorama.pl/fileadmin/porady/konserwacja
    _pilarki_lancuchowej.pdf

    Ale jak napisali koledzy poniżej trzeba to umieć robić. Inaczej
    zmarnujesz łańcuch. Ostrzenie łańcucha to koszt ok. 5 zł.
    Jeśli jednak chcesz się sam bawić to na allegro masz specjalne maszynki
    do ostrzenia

    --
    Tomek C. tomciu|at|post.pl GG: 356802
    "Nawet jeżeli jesteś idiotą staraj się nie być głupi"

  • 6. Data: 2011-03-23 20:33:21
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Tomek C napisał:
    > Ostrzenie łańcucha to koszt ok. 5 zł.

    Plus koszty dojazdu... ;-).
    Od niedawna mieszkam na... zadupiu.

    pozdr
    Robert G.

  • 7. Data: 2011-03-23 20:37:03
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    >
    > Szukam i szukam, ale nie wyrzuca mi jakichś sensownych wskazówek.
    >
    > Oddawanie do 'punktu ostrzenia' nie wchodzi w grę...

    Kup gdzies cos takiego:
    http://allegro.pl/prowadnik-pilnika-do-ostrzenia-lan
    cucha-windsor-i1486172237.html
    ułatwi doraźnie pracę
    A jak bedzie okazja to daj do naostrzenia w sklepie-koszt 5-7zł

  • 8. Data: 2011-03-23 20:45:19
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    robercik-us napisał(a):

    > Plus koszty dojazdu... ;-).

    Doskonale cie rozumiem. Sam staram sie ostrzyc (choc bardziej trafnie
    byloby powiedziec "podostrzyc") lancuch wlasnorecznie. Chocby ze wzgledu
    na fakt, iz nie ma sensu jezdzic nascie kilometrow z taka pierdolka.
    Niemniej racje rowniez maja osoby sugerujace oddanie raz na jakis czas
    lancucha do porzadnego naostrzenia na maszynce.
    Dobrym rozwiazaniem jest IMO trzymanie jednego dobrze naostrzonego
    lancucha jako rezerwy. Chozby po to, by nie jechac specjalnie do miasta
    w razie "W".
    A i tak jak juz pewnie ruszasz sie z zadupia, to pewnie planujesz
    zalatwienie kilku spraw za jednym zamachem? Nie stoi nic na przeszkodzie
    wziac ze soba lancucha(ow) do naostrzenia.
    Co do meritum: lepiej uzywac dedykowanego pilnika. No i przydaje sie
    imadlo w celu unieruchomienia pily. (Zaraz sie dowiem, ze ostrzenie
    lancucha na prowadnicy jest bledem;)).

    > Od niedawna mieszkam na... zadupiu.

    Dobrze pamietam, ze to zadupie to Wysowa? :)
    Moge skrobnac na priv z pewna prosba?
    --
    zbigi i stopka zastepcza
    (tyz z zadupia, jeno mniej uroczego;))

  • 9. Data: 2011-03-23 22:19:43
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Szukam i szukam, ale nie wyrzuca mi jakichś sensownych wskazówek.
    >
    > Oddawanie do 'punktu ostrzenia' nie wchodzi w grę...

    Zależy jaki łańcuch :) Generalna zasada jest taka, żeby naostrzyć każdy ząb
    łańcucha, zarówno powierznię "poziomą" jak i "pionową". Często do obu
    powierzchni będą pasowały 2 różne okrągłe pilniki. Po naostrzeniu (co 2-5
    ostrzenie) należy spiłować ograniczniki, inaczej łańcuch będzie się ślizgał po
    drewnie. Do tego potrzebny jest pilnik płaski.
    Spójrz w ten manual z castoramy, tam wszystko jest. Średnicę pilnika znajdziesz
    w instrukcji do swojej pilarki (pewnie coś ok. 4-5mm)
    Zaopatrz się również w prowadnik i szablon do sprawdzania ograniczników.
    Do punktu ostrzenia zawoź co 20-40 osrzeń pilnikiem. Na maszynce zęby zostaną
    wyrównane, ale szlifierka zbierze tyle materiału, że po 5 ostrzeniach trzeba
    będzie łańcuch wymienić :)
    Ja ostrzę co ok. 2h pracy. Gdybym miał co chwilę zdejmować łańcuch i odpalać
    maszynkę albo co gorsza zawozić do ostrzenia, to bym chyba zajoba dostał :)
    I nie używaj pilarki z tępym łańcuchem. Naciągnie się tak, że prowadnicy będzie
    brakowało, żeby go napiąć :)

    --
    Bartek

  • 10. Data: 2011-03-23 22:49:36
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]

    > ząb łańcucha, zarówno powierznię "poziomą" jak i "pionową". Często do obu
    > powierzchni będą pasowały 2 różne okrągłe pilniki.

    Sie nie zgodze. Do ostrzenia uzywa sie tylko jednego okraglego pilnika
    wlasciwego do uzywanego lancucha.

    > Po naostrzeniu (co 2-5 ostrzenie) należy spiłować ograniczniki, inaczej
    > łańcuch będzie się ślizgał po drewnie. Do tego potrzebny jest pilnik
    > płaski.

    Prawda, acz czestotliwosc zalezy od wysokosci ostrza tnacego.

    > Spójrz w ten manual z castoramy, tam wszystko jest. Średnicę pilnika
    > znajdziesz w instrukcji do swojej pilarki (pewnie coś ok. 4-5mm)
    > Zaopatrz się również w prowadnik i szablon do sprawdzania ograniczników.

    Zbytek laski.

    > Do punktu ostrzenia zawoź co 20-40 osrzeń pilnikiem. Na maszynce zęby
    > zostaną wyrównane, ale szlifierka zbierze tyle materiału, że po 5
    > ostrzeniach trzeba będzie łańcuch wymienić :)

    Wprawny ostrzacz zbiera tyle ile stepil pilarz i nic wiecej. Ilosc
    przerobionego na wiory zeba zalezy od stopnia stepienia lancucha oraz od
    jakosci wczesniejszego ostrzenia pilnikiem. Mitem jest, lub powinno byc to
    co napisales wyzej.

    Swieta prawda.

    Pozdro.. TK