  • 21. Data: 2011-03-24 18:52:33
    Temat: Re: Ostrzenie pily lancuchowej
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:imfb6n$g3k$1@node2.news.atman.pl...
    >W dniu 23.03.2011 16:53, robercik-us pisze:
    > na allegro są ostrzałki elektryczne, szlifierka z prowadnicą, po ~100zł z
    > przesyłką. Zwraca się to więc po 20 ostrzeniach, a jak jeździć gdzieś
    > trzeba to jeszcze szybciej.

    Dajcie sobie spokoj z takimi zabawkami.

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2011-03-24 21:18:54
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-03-24 07:55, Bartek pisze:

    > Ja mam doświadczenia dokładnie odwrotne - wszystkie łańcuchy jakie do
    > tej pory stosowałem wymagały ostrzenia zestawem 3 pilników.

    Ja tam nie będę uczyć jak ostrzyć łańcuchy ale rozumiem, że jedziesz do
    lasu, zabierasz trzy pilniki i więcej czasu spędzasz na ostrzeniu niż na
    pracy?
    Łańcuch to łańcuch - ostrzy się jednym pilnikiem z zachowaniem
    właściwego kąta. Jak zrobisz zbyt ostry kąt to później stępisz łańcuch
    szybko, jak zbyt mały to będzie ciąć powoli i się grzać.
    No a ograniczniki? - Jak po którymś ostrzeniu pod nogi sypią ci się
    drobne wiórki i cięcie idzie powoli to trzeba podpiłować ograniczniki.

    To jest dosyć prymitywne narzędzie tnące od którego nie wymaga się
    precyzji, więc jedynym miernikiem skuteczności ostrzenia jest wydajność
    cięcia.

    --
    M.

  • 23. Data: 2011-03-25 00:05:06
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik zbigi napisał:

    > Co do meritum: lepiej uzywac dedykowanego pilnika. No i przydaje sie
    > imadlo w celu unieruchomienia pily. (Zaraz sie dowiem, ze ostrzenie
    > lancucha na prowadnicy jest bledem;)).

    Jest błędem dla zawodowego pilarza bo mu pozwala zapomnieć jak pilnik
    prowadzić - a w lesie pilnik będzie miał, imadło niekoniecznie...
    Niezawodowiec powinien zaczynać od imadła i prowadnicy, wyrabiać sobie
    pamięć mięśniową (chyba najdłuższy z rodzajów pamięci...) i dopiero
    potem zaczynać ostrzenie bez prowadnicy i imadła. Od zadań łatwiejszych
    do trudniejszych - elementarz dydaktyki...

    > Dobrze pamietam, ze to zadupie to Wysowa? :)

    Wysowa? A sprawdź sobie co to jest Lipowiec między Jaśliskami a
    Czertiżnem - Wysowa to jest wielka metropolia!

    --
    Darek

  • 24. Data: 2011-03-25 10:49:43
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Skimir" <p...@M...onet.pl> wrote:

    > Ja tam nie będę uczyć jak ostrzyć łańcuchy ale rozumiem, że jedziesz do lasu,
    > zabierasz trzy pilniki i więcej czasu spędzasz na ostrzeniu niż na pracy?

    Dlaczego więcej? naostrzenie łańcucha, dolanie paliwa i oleju zajmuje mi max.
    pół godziny. To akurat, żeby odpocząć od hałasu, spalin i 2h machania 5kg
    pilarką. A 3 pilniki zawsze mam pod ręką - w saszetce z kluczem do świec i
    prowadnicy. Ten 3 pilnik zajmuje mniej miejsca niż ołówek, więc skoro instrukcja
    obsługi każe ostrzyć dwoma, to dlaczego mam robić to jednym?
    Na upartego, to łańcuch się da naostrzyć gumówką, udałoby się też pewnie
    naostrzyć
    go tak, żeby ciął przy ruchu wstecz, ale po co kombinować? Inżynier projektujący
    ten łańcuch musiał mieć jakiś powód, żeby nakazać ostrzenia 2 pilnikami.

> [...]
    > więc jedynym miernikiem skuteczności ostrzenia jest wydajność cięcia.

    Chłopak, który pytał jak ostrzyć, zapewne nie ma doświadczenia w cięciu piłą i
    nie potrafi na oko i ucho dostrzec kiedy łańcuch jest tępy, kiedy jest dobrze,
    kiedy źle naostrzony, kiedy trzeba spiłować ograniczniki itd. Dlatego uważam, że
    i prowadnik i szablon należy kupić. Przynajmniej na początek.

    --
    Bartek

  • 25. Data: 2011-03-25 18:51:27
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]

    > instrukcja
    > obsługi każe ostrzyć dwoma, to dlaczego mam robić to jednym?

    Bo to glupia instrukcja jezeli kazdy lancuch kaze ostrzyc trzema pilnikami.
    Dla czego? Bo niby jak naostrzyc maly (3/8 picco 1,3mm) trzema pilnikami
    skoro ostrzy go sie i tak najmniejszym?

> [...]
    > projektujący
    > ten łańcuch musiał mieć jakiś powód, żeby nakazać ostrzenia 2 pilnikami.

    Pewnie za duzo papieru do zadrukowania. :-)
    A swoja droga to widuje pilniki ostrzone szlifierka, a raczej proby jego
    ostrzenia, ale w zyciu nie widzialem zeby komus to sie udalo.

    Pozdro.. TK

  • 26. Data: 2011-03-25 19:43:54
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > A swoja droga to widuje pilniki ostrzone szlifierka,

    Sorry, chodzi oczywiscie o lancuchy ostrzone szlifierka.

    TK

  • 27. Data: 2011-03-25 20:22:46
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2011-03-24 08:48, Adam pisze:

    > http://allegro.pl/lancuch-stihl-3-8-1-3mm-50-ogn-pic
    co-duro-z-widia-i1521538454.html

    > Cos takiego ?
    >
    > Przyznam ze nie wiedzialem ze takie cus istnieje i sie napalilem. U
    > mnie tez oryginalny lancuch stihla naostrzony w serwisie tepi sie po
    > JEDNYM przypadkowym przejechaniu przez ~1cm warstwe kupki
    > przyklejonego do pniaczka piaseczku. Szalu mozna dostac - jezeli ten
    > lancuch takie rzeczy wytrzymuje to biore go z miejsca bo zwroci sie po
    > paru/nastu ostrzeniach :-)

    Witaj
    W sumie to nie odpowie Tobie na teraz czy to ten
    bo ja mam ogniwa 1,6 mm a ten z linku ma 1,3 mm.
    Ten w aukcji jest opisany,że ma 4 żywotność
    a ten mój opisany znalazłem tu
    http://sklep.centrum-sojka.com.pl/go/_info/?user_id=
    644lang=pl

    Opis się zgadza ale cena tego z linku jest dość powalając bo ja
    płaciłem we wrześniu ubr 140zl
    Kupowałem w sklepie firmowym u kumpla , który coprawda sprzedaje zawsze
    mi z jakimś upustem ale nie sadze aby dopłacał.
    Ze swojego jestem bardzo zadowolony bo w pełni potwierdziły sie jego zalety
    Pociąłem już 10 metrów szesciennych debowych pniaków o srednicach od
    15cm do 50cm , oblodzonych z przymarznietym błotem .
    Przedtem jedno ciecie takiego pniaka i łańcuch był do ostrzenia
    o ile przetem siekierka nie oczysciłem kory w miejscu cięcia

    Przedtem zawsze takie pniaki targałem na stojak a teraz nie tylko zero
    czyszczenia ale tnę na ziemi chwytajac czasami jakąś grudę ziemi za
    pniakiem
    Kumpel ze sklepu mówił,ze w ubiegłym roku jeden Klient chwalił się
    pocięciem bez ostrzenia 20 m3 dębiny i w pełni wierze w to

    >BTW. Jak zalegalizuja marihuane to bedziesz dilerem nr 1 w polsce z
    >takim adresem
    :)
    Syn już używa adresu d...@t...pl
    :)
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262
    sklep: http://trawki.pl/
    http://www.facebook.com/pages/Trawkipl/1175387782846
    39

  • 28. Data: 2011-03-25 20:31:27
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    > widze specjaliste - potrzebuję nasiona jakiejkolwiej trawy zeby tymczasowo obsiać
    jakies 400m2 terenu. Co mam szukać zeby było tanio?
    :)
    Zasadniczo zajmuję się innymi trawami,
    a ponadto mnożonymi głownie wegetatywnie aby zachowywały cechy danej
    odmiany.
    Wysiewanie trawy na trawniku to mnożenie jej generatywnie
    i w sumie nie wiem gdzie kupić najtaniej tzn czy wysyłkowo w sieci czy w
    marketach.
    Teoretycznie mieszanki mają różne składy procentowe w zależności od
    rodzaju gleby oraz wymagania jakie stawiamy trawnikowi