  • 1. Data: 2011-01-03 19:46:51
    Temat: Oświetlenie blatu
    Od: "Adax" <A...@W...pl>

    Witam, b. proszę o opinię nt. listwy oświetleniowej 3 x 10 W dla kuchni. Czy
    w sumie 2 takie listwy (1 dla 90 cm blatu i druga dla 80 cm) wystarczy? Czy
    3 x 10 W to nie za mało? Jaka listwa będzie konkurencyjna?
    http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/60125016

  • 2. Data: 2011-01-03 20:01:42
    Temat: Re: Oświetlenie blatu
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

> [...]
    > Czy w sumie 2 takie listwy (1 dla 90 cm blatu i druga dla 80 cm)
    > wystarczy? Czy 3 x 10 W to nie za mało? Jaka listwa będzie konkurencyjna?

    ja bym dał taśme led np:
    http://allegro.pl/tasma-led-1210-3528-300-5m-zwykla-
    z-klejem-i1337193595.html
    w profil np:
    http://allegro.pl/profil-led-alu-micro-p-przezroczys
    ta-fv-i1351626040.html

    mam takie połączenie i świeci idealnie - do tego możesz to dopasować do
    kształtu mebli (ciąć, robić różne zakręty, narożniki itp).

    ---
    uciu

  • 3. Data: 2011-01-03 20:09:07
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

> [...]
    >
    > mam takie połączenie i świeci idealnie - do tego możesz to dopasować do
    > kształtu mebli (ciąć, robić różne zakręty, narożniki itp).

    tak to wygląda:
    http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/uttecht/in
    ne/PICT4846.JPG
    http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/uttecht/in
    ne/PICT4844.JPG
    http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/uttecht/in
    ne/PICT4843.JPG

    ---
    uciu

  • 4. Data: 2011-01-03 20:16:45
    Od: "Adax" <A...@W...pl>

    > tak to wygląda:
> [...]

    Dzięki wielkie! No fajnie to wygląda, no ale wiesz my nie chcemy na to
    patrzeć
    tylko mieć z tego jasność :) Na dole mamy listwę, więc maskowanie jest na
    ok. 3,5 cm,
    poza tym odległość do blatu to 58 cm. Musimy to przemyśleć.
    Czy 2 x 1m takich diod to jaka moc i ile światła, tzn. jaki odpowiednik
    Wattów?

  • 5. Data: 2011-01-03 20:42:11
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

> [...]
    > poza tym odległość do blatu to 58 cm. Musimy to przemyśleć.
    > Czy 2 x 1m takich diod to jaka moc i ile światła, tzn. jaki odpowiednik

    no ja też tego nie widze - tylko zdjęcia od dołu zrobiłem:-)

    ja tam mam ok 3metry taśmy czyli około 200diód i bierze to około 15W
    (zasilacz mam na 20W)

    Wcześniej miałem 6 halogenów po 20W każdy i było dużo dużo ciemniej -
    właśnie dlatego postanowiłem dać diody.

    1m to 4,8W.. a jaki to odpowiednik dla normalnej żarówki - nie mam
    pojęcia:-)

    Jak tylko chcesz 2m to na allegro kupiszą ją na centymetry - nie trzeba brac
    całej rolki.

    jak masz listwe maskującą to może dać samą taśme (jest samoprzylepna,
    dodatkowo można ją złapać małymi wkrętami) - nie musisz kupować profili
    aluminowych (wychodzą praktycznie drożej niż taśma+zasilacz).

    Ja mam taśme 60diód na metr - są jeszcze 30/m i 120/m wiec jak chcesz mieć
    bardzo jasno weż tą 120 - ja się wahałem ale teraz nie żałuje, 60/m daje
    wystarczająco mocne światło.

    ---
    uciu

  • 6. Data: 2011-01-03 20:54:19
    Od: "Adax" <A...@W...pl>

    Użytkownik "uciu" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bardzo jasno weż tą 120 - ja się wahałem ale teraz nie żałuje, 60/m daje

    Dzięki za szybką wymianę zdań :)
    Przekonałeś nas, ale chyba weźmiemy większą gęstość (120/m), bo mamy
    właściwie
    do oświetlenia 2 kawałki po obu stronach blatu: 2 x 90 cm. Chyba nie będzie
    za jasno? :)
    A białe zimne czy białe ciepłe? Jak to u Ciebie?

  • 7. Data: 2011-01-03 21:12:03
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

> [...]
    > będzie za jasno? :)
    > A białe zimne czy białe ciepłe? Jak to u Ciebie?

    Ja mam białe ciepłe bo wolałem mieć kolor zbliżony do światła z halogenu.

    Jeśli będziesz miał za jasno to odetniesz kawałek taśmy i nie dasz 1metra a
    80cm i po problemie.

    Teraz szybko posprzątałem kuchnie -> żona się ucieszyła:-) i tak wygląda
    oświetlony blat (ok 200diód, 60/1m):
    http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/uttecht/in
    ne/PICT4847.JPG
    http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/uttecht/in
    ne/PICT4848.JPG

    ---
    uciu

  • 8. Data: 2011-01-03 21:29:19
    Od: "Adax" <A...@W...pl>

    (...)
> [...]
    > a 80cm i po problemie.
    >
    > Teraz szybko posprzątałem kuchnie -> żona się ucieszyła:-) i tak wygląda

    Dzięki jeszce raz :) Twoje 120/1m wygląda rzeczywiście gęsto, więc nasze 300
    /1m
    powinno być extra, tylko pytanie czy aby nie trzeba dać wodoszczelnych?
    Czy zwykłe mogą być?

  • 9. Data: 2011-01-03 22:03:44
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > Dzięki jeszce raz :) Twoje 120/1m wygląda rzeczywiście gęsto, więc nasze
    > 300 /1m
    > powinno być extra, tylko pytanie czy aby nie trzeba dać wodoszczelnych?
    > Czy zwykłe mogą być?

    Wydaje mi się, że tak.
    Wodą po tym nie lejsz i nic sie na to nie wyleje bo jest "do góry nogami"
    przyklejone do spodu szafki.
    Nawt jakbyś jakoś polał to nie powinno się nic stać bo ta taśma jest jakby
    zalaminowana i jest tam 12V.

    Masz też wybór na białej lub brązowej taśmie jak bedziesz kupować.

    ---
    uciu

  • 10. Data: 2011-01-03 22:05:24
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > Dzięki jeszce raz :) Twoje 120/1m wygląda rzeczywiście gęsto, więc nasze
    > 300 /1m
    > powinno być extra,

    ja mam 60/1m te mocniejsze to 120/1m :-)

    ---
    uciu