  • 11. Data: 2017-07-06 20:35:11
    Temat: Re: Oszczędzanie na dachu
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-07-06 o 15:19, Igor Pilutkiewicz pisze:
    > A ilu znacie Inwestorów, którzy zamówili projekt i mają w nim wyliczenia od
    konstruktora co ile nalezy wykonać mocowanie (np. dachówki, blachy, gontów itp.) w
    zależnosci od strefy wiatrowej, gdzie bedzie stawiany budynek? Prosta sprawa, którą
    sprawny projektant rozwiazuje w oparciu o Normy, wytyczne producentów oraz
    odpowiednie oprogramowanie.

    Prawda, ja akurat mam w projekcie to bo mój projekt robiło lokalne biuro
    i znało uwarunkowania i strefę wiatrową, mam w obliczeniach ujęte
    obciążenie wiatrem.

    > - tego w projektach gotowych nie ma (bo projekt ma być tani), Inwestor o to nie
    zapyta (bo jest nieświadomy), a jak o tym usłyszy, to się wyprze (że jakoś bedzie).

    Bo projekt gotowy to sugestia (jak dla Włocha czerwone światło) i
    podgląd jak ma dom wyglądać. Projekt musi być osadzony w lokalnych
    realiach i czasami przebudowany aby im sprostać np: inny dach czy płyta
    żelbetowa na szkodach górniczych.

    > - Inwestor spotyka następnie wykonawców, którzy nie mają do czego sie odnieść, wiec
    "robiom jak umiom" biorąc całą odpowiedzialnośc za wykonane dzieło na siebie.

    Ale to wina inwestora i kierownika budowy że plan jest do d..y
    jak wykonawca jest kumaty i ma duże doswiadczenie to widzi ewidentne
    błędy wtedy jest bardzo dobrze bo mozna je poprawić, ale jak wykonawcy
    lub inwestor który sam robi, są ludzikami przypadkowymi i nie mają o tym
    pojęcia to robią jak umieją i potem efekt jest jak widać na obrazkach.

    > - zabawa kończy sie w momencie, kiedy są ofiary w ludziach i trzeba pociągnac do
    odpowiedzialności... do tego momentu (nawet bez dachu) śpimy spokojnie

    Odpowiedzialność jest znana, kierownik i inwestor.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 12. Data: 2017-07-06 21:47:32
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Igor Pilutkiewicz pisze:
> [...]
    sprawny projektant rozwiazuje w oparciu o Normy, wytyczne producentów oraz

    Ano... wszystko policzone i zwymiarowane jak należy. Standard, nie
    musiałem pytać czy prosić.

    > - tego w projektach gotowych nie ma (bo projekt ma być tani), Inwestor o to nie
    zapyta (bo jest nieświadomy), a jak o tym usłyszy, to się wyprze (że jakoś bedzie).

    Nie wiem jak w gotowych, ale w robionych chyba jednak są takie
    informacje. Pracownik właśnie buduje i też ma wszystko policzone. Nawet
    się zastanawialiśmy dlaczego tak, a nie inaczej.

    > - Inwestor spotyka następnie wykonawców, którzy nie mają do czego sie odnieść, wiec
    "robiom jak umiom" biorąc całą odpowiedzialnośc za wykonane dzieło na siebie.

    Wykonawcy i tak robią jak chcą i jeżeli tylko inwestor się nie
    interesuje - katastrofa gwarantowana. :(

    Irek.N.

  • 13. Data: 2017-07-07 08:17:27
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    > Odpowiedzialność jest znana, kierownik i inwestor.
    Kierownik nie inwestor. To na kierowniku jest cała odpowiedzialność,
    inwestor może ani razu nie zajrzeć na budowę.

  • 14. Data: 2017-07-07 09:18:55
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 7 lipca 2017 08:17:27 UTC+2 użytkownik k...@w...pl napisał:
    > Kierownik nie inwestor. To na kierowniku jest cała odpowiedzialność,
    > inwestor może ani razu nie zajrzeć na budowę.

    nie masz racji, zajrzyj do prawa budowlanego

    b.

  • 15. Data: 2017-07-07 14:08:50
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 07.07.2017 08:17, k...@w...pl wrote:

    > Kierownik nie inwestor. To na kierowniku jest cała odpowiedzialność,
    > inwestor może ani razu nie zajrzeć na budowę.

    Kierownika guzik obchodzi cokolwiek. Ostatnio kolegę zalała woda w
    piwnicy, bo nie ma drenarki

  • 16. Data: 2017-07-07 21:52:53
    Od: Bolko <s...@g...com>

    wiec "robiom jak umiom" biorąc całą odpowiedzialnośc za wykonane dzieło na siebie.

    > Wykonawcy i tak robią jak chcą i jeżeli tylko inwestor się nie
    > interesuje - katastrofa gwarantowana. :(

    Ja wiem że to jest grupa budowlana, ale czy nie jest tak wszędzie.
    Jak wejdziesz na grupe o samochodach
    - to piszą że jak ktoś głupi to zostaje kierowcą tira
    - tutaj że jak ktoś głupi to idzie w budowlankę
    - a jak się wejdzie na grupe komputerową to się okazuje że tam
    też dużo rzeczy jest spierdolonych chociaż tam głupi nie pracują.
    - a mechanik samochodowy zna ktoś dobrego?
    - albo lekarza?
    A jakoś się to się pcha
    http://stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/L_zamieszk_budyn
    ki_nsp_2011.pdf
    str 18

    w polsce jest 6 mln BUDYNKÓW stan na 2011 rok
    Ile tych dachów spadło ?
    Jaki to procent całość 0,01%?

  • 17. Data: 2017-07-07 22:33:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 7 lipca 2017 21:52:55 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

    > w polsce jest 6 mln BUDYNKÓW stan na 2011 rok
    > Ile tych dachów spadło ?
    > Jaki to procent całość 0,01%?I

    I powyższe bym Borysowi polecił przeczytać bo on promotor wybitny przewymiarowywania
    itp.

  • 18. Data: 2017-07-08 02:48:27
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 07.07.2017 21:52, Bolko wrote:

    > - to piszą że jak ktoś głupi to zostaje kierowcą tira
    > - tutaj że jak ktoś głupi to idzie w budowlankę

    Kierowcą tira imbecyl nie zostanie. Coś w głowie trzeba oleju mieć.

  • 19. Data: 2017-07-08 02:50:20
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 07.07.2017 21:52, Bolko wrote:

    > w polsce jest 6 mln BUDYNKÓW stan na 2011 rok
    > Ile tych dachów spadło ?
    > Jaki to procent całość 0,01%?

    Może nie spało ale prawie każdy cieknie.

  • 20. Data: 2017-07-08 12:32:49
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-07-07 o 21:52, Bolko pisze:

    > w polsce jest 6 mln BUDYNKÓW stan na 2011 rok
    > Ile tych dachów spadło ?
    > Jaki to procent całość 0,01%?
    Wiesz trąba też powiała na jakieś 0,001% powierzchni kraju.

    --
    Pozdr
    Janusz