  • 21. Data: 2010-04-25 16:54:21
    Temat: Re: P?yta indukcyjna - pod??czenie
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisal w wiadomosci
    news:hr1jom$bgg$1@inews.gazeta.pl...

    > Jesli jestes ciekawy to prosze (str. 8 IRX 645 7,2kW):
    > http://www.teka.com/html/pl/downloads/manual/PR-0002
    123.pdf

    > Pola grzejne:
    > 1. 2,3kW
    > 2. 1,4kW
    > 3. 1,85kW
    > 4. 1,85kW
    >
    > Nie mam problemu ze schematem podlaczenia, bo ta sprawa jest oczywista. Tak
    > jak pisalem interesuje mnie jak optymalnie wykorzystac 6 zyl 2,5mm2 do
    > podlaczenia dwufazowego plyty. W instrukcji nie doczytalem jaki jest podzial
    > pól grzejnych na poszczególne fazy, ale zakladam, ze powinno byc w
    > przyblizeniu po równo (np. L1 - pole 1 i 2, L2 - pole 3 i 4).

    Jesli nie bedziesz podlaczal pod te kable piekrnika (IMHO dla niego jest 3 faza) to
    daj po 1 zyle na fazy, dwie niebieskie na N i dwie zólto-zielone na PE. Jesli bedzie
    jeszcze piekarnik to jedna niebieska przekoloruj i daj na nia faze.

  • 22. Data: 2010-04-25 19:35:44
    Temat: Re: Płyta indukcyjna - podłączenie
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

> [...]
    > faza) to daj po 1 zyle na fazy, dwie niebieskie na N i dwie zólto-zielone
    > naPE. > Jesli bedzie jeszcze piekarnik to jedna niebieska przekoloruj i

    Dziekuje za porade. Wstepnie tak wlasnie zaplanowalem zrobic (tzn. wersja
    bez piekarnika).
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 23. Data: 2010-04-25 19:39:16
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    jesli bedzie piekarnik to przekoloruj żółto-zieloną, bo tam prąd nie płynie.
    A w niebieskim płynie, przy niesymetrycznym obciążeniu więcej niż w fazie.

    no :-) nie ma to jak włos na czworo :-))))

    b.

  • 24. Data: 2010-04-25 21:32:24
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Zabezpieczenia docelowego jeszcze nie mam (prąd budowlany) i rozdzielnia
    > też jeszcze nie uzbrojona. To co mam, to doprowadzone do kuchni dwa kable
    > 3x2,5mm2.

    No tak, ale i tak zabezpieczenie w rozdzielni nie moze byc wieksze jak w
    przylaczu, podlacz dwie fazy a i na jednej jak pokazuje praktyka i tak da
    rade. Nie widzialem jeszcze podlaczenia plyty do gniazdka fabrycznym kablem
    5mm^2.

    > Widzę, że nieprecyzyjnie zadałem pytanie i pewnie stąd nieporozumienia.
    > Nie pytam o konfiguracje połączenia, bo to precyzyjnie opisuje producent
    > na schemacie.
    > Proszę o radę jak najrozsądniej zagospodarować 6 żył 2,5mm2 które mam
    > dostępne dla podłączenia dwóch faz do kuchni.
    > Trzech faz podłączyć nie mogę (producent nie dopuszcza takiego
    > rozwiązania),

    Podlacz dwie fazy po jednym kablu zgodnie ze schematem i nie zawracaj sobie
    tym glowy.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2010-04-25 21:36:36
    Temat: Re: P3yta indukcyjna - pod3?czenie
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Indukcyjność indukcyjnością a zasada zachowania energii obowiązuje. Straty
    > są może i mniejsze (mniej ogrzewasz otoczenie) ale nie aż tak. Zwłaszcza,
    > jeśli chcesz w normalnym czasie gotować i to na 4 palnikach.

    Chyba jeszcze nigdy nie zdarzylo mi sie gotowac pelna moca na 4 polach i na
    jednym to rzadkosc poza czasem osiagniecia gotowania.

    Pozdro.. TK